Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@20:24:23 GMT

ترمیم سریع زخم‌های دیابتی با کمک این میوه

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۷۸۷۹۸۸۲

ترمیم سریع زخم‌های دیابتی با کمک این میوه

آفتاب‌‌نیوز :

شاید درمان زخم با ترکیبی که از بلوبری استخراج شده است، بتواند به بهبود ترمیم زخم کمک کند.

سالانه بیش از ۵۰ میلیارد دلار برای مراقبت از زخم هزینه می‌شود. زخم‌های مزمن مانند زخم‌های ناشی از دیابت و ناشی از فشار ممکن است به دلیل کاهش "رشد رگ‌های خونی غنی از مواد مغذی" یا "رگ‌زایی" (Vascularization)، به عنوان زخم‌های التیام‌ناپذیر طبقه‌بندی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رگ‌زایی برای بهبود ترمیم زخم ضروری است.

پژوهشگران "دانشگاه مین" (UMaine) آمریکا پیشتر دریافته بودند که عصاره "فنولی" (phenolic) به دست آمده از بلوبری وحشی، به بهبود عروق و مهاجرت سلولی در سلول‌های بند ناف انسان کمک می‌کند که مراحل حیاتی در روند بهبود زخم به شمار می‌روند. این گروه پژوهشی در یک پروژه جدید که به سرپرستی "دوروثی کلیمیس زاکاس" (Dorothy Klimis-Zacas)، پژوهشگر دانشگاه مین صورت گرفته است، اثرات عصاره فنولی را بر زخم بررسی کردند. فنول‌ها، ترکیباتی هستند که به طور طبیعی در برخی از غذا‌ها یافت می‌شوند و به عنوان آنتی‌اکسیدان عمل می‌کنند تا به جلوگیری از برخی موارد آسیب سلولی بپردازند یا اثر آن را معکوس کنند.

پژوهشگران، گروهی از موش‌ها را با یک ژل موضعی حاوی عصاره فنولی به دست آمده از بلوبری وحشی درمان کردند. گروه تحت درمان در مقایسه با موش‌هایی که با ژل فاقد عصاره فنولی تحت درمان قرار گرفتند و گروه کنترل‌شده که هیچ درمانی را دریافت نکردند، مهاجرت بهتر سلول‌های اندوتلیال به محل زخم و افزایش ۱۲ درصدی بسته شدن زخم را نشان دادند. 

"تولو استر آدکی" (Tolu Esther Adekeye)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: بلوبری وحشی، این توانایی را دارد که مهاجرت سلولی، تشکیل عروق خونی جدید یا رگ‌زایی را افزایش دهد و بسته شدن زخم را سرعت ببخشد. این امر به ویژه در بیماران مبتلا به زخم‌های مزمن مانند زخم‌های ناشی از دیابت، سوختگی و فشار که نیاز به بسته شدن بیشتر زخم در آن‌ها احساس می‌شود، اهمیت دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترمیم زخم دیابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۸۷۹۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرسنگی در غزه ؛ مردم علف می خورند (+ عکس)

رویترز نوشت مردم غزه به دلیل گرسنگی شدید، به خوردن علف و گیاهان خودرو روی آورده اند.

به گزارش عصرایران، خبرگزاری رویترز در گزارشی با تیتر " مردم گرسنه غزه در غیاب کمک های امدادی علف می خورند" به قلم خبرنگار خود در غزه "محمود عيسى"  نوشت: در حالی که شورای امنیت سازمان ملل خواستار آتش بس فوری در نوار غزه است و ترس از قحطی افزایش می یابد، غیرنظامیان گرسنه در این منطقه به دنبال گیاه خودروی "خبیزه" هستند زیرا هیچ چیز خوراکی دیگری وجود ندارد.

گیاه وحشی و خودروی "خبیزه" در زبان فارسی "پنیرک برگ‌گرد" نام دارد و اسم علمی آن  Malva pusilla است.

فروش گیاه وحشی خبیزه در بازار غزه - سایت خبری سازمان ملل

مریم العطار زن فلسطینی ساکن غزه می‌گوید: "در تمام زندگی‌مان، حتی در زمان جنگ‌های قبلی، خبیزه نخوردیم".

او افزود که دخترانش از او درخواست نان کردند اما چون امکان تهیه نان نداشت ناراحت و دل شکسته شد.

این مادر اهل غزه گفت که حتی نمی تواند یک تکه نان برای دخترانش پیدا کند و آنها در حال حاضر جز خبیزه هیچ چیز دیگری را نمی توانند پیدا کنند. ممکن است در آینده این گیاه را هم نتوانند پیدا کنند زیرا تمام می شود.

فلسطینی‌ها در زمانی که باید در ماه رمضان روزه بگیرند، رنج می‌برند؛ این در حالی که آنها هم دوست دارند مانند میلیون‌ها مسلمان دیگر در سراسر جهان  از وعده‌های افطاری بزرگ در کنار خانواده‌ خود لذت ببرند و برنامه‌های تلویزیونی ویژه را دنبال کنند.

پخت سوپ گیاه وحشی خبیزه در غزه - رویترز

"ام محمد" با بیان اینکه گرسنگی، توان آنها را گرفته و چیزی برای خوردن ندارند، توضیح داد که هوس سبزیجات، ماهی و گوشت کرده اند.
او گفت: با معده خالی روزه می گیرند اما دیگر نمی توانند روزه بگیرند زیرا از گرسنگی سرگیجه دارند. وی افزود که آنها هیچ چیزی ندارند که برای مقاومت بدن کمک کند.

طبقه بندی بین المللی یکپارچه برای امنیت غذایی (IPC) که گرسنگی جهانی را رصد می کند، در 18 مارس گفت غزه در آستانه گرسنگی قرار دارد که احتمالاً تا ماه مه در شمال غزه رخ می دهد و ممکن است تا جولای در سراسر منطقه غزه گسترش یابد.

  گیاه خبیزه تنها یک کمک موقت است در حالی که طرف های مختلف خارجی در حال تلاش برای افزایش ورود کمک های غذایی و انسان دوستانه به غزه هستند.

پخت سوپ گیاه وحشی خبیزه در غزه- رویترز

به دلیل مانع سازی ها و سخت گیری های اسرائیل، ورود کمک های غذایی به غزه از مرز زمینی مصر به کندی و در حجم اندک انجام می شود.

سخنگوی دولت اسرائیل روز دوشنبه گفت که اسرائیل همکاری با آژانس امداد و اشتغال سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (اونروا UNRWA) در منطقه غزه را  متوقف خواهد کرد. اونروا بزرگترین سازمان امدادرسان به فلسطینی ها در غزه است. سخنگوی اسرائیلی این آژانس را به تقویت درگیری متهم کرد.

اسرائیل در ژانویه ادعا کرد که 12 نفر از 13 هزار کارمند آنروا در غزه در حمله 7 اکتبر شرکت داشتند. اتهامات اسرائیل باعث شد که بسیاری از کشورهای کمک کننده کمک مالی خود به آژانس را متوقف کنند.

اونروا برخی از کارمندان را اخراج کرد و گفت که برای محافظت از توانایی آژانس برای ارائه کمک های بشردوستانه عمل می کند. همچنین سازمان ملل یک تحقیق داخلی مستقل را در این باره آغاز کرد.

خانواده فلسطینی آواره در شمال غزه سوپ گیاه وحشی خبیزه را برای افطار می خورند. آنها در یک مدرسه در اردوگاه آوارگان جبالیا پناه گرفته اند.  22 مارس 2024. رویترز/محمود عیسی

خوردن گیاهان وحشی به دلیل فقر و گرسنگی


سایت خبری سازمان ملل متحد هم در گزارشی نوشت: فقر و گرسنگی ساکنان نوار غزه را مجبور به فروش و خوردن گیاهان وحشی می کند.

بخش عربی سایت سازمان ملل ادامه داد: با گذشت نزدیک به پنج ماه از جنگ ویرانگر غزه، جوانانی که راه های تامین زندگی خود را از دست داده اند، مجبور به جمع آوری و فروش گیاهان وحشی شده اند. کار آنها هر روز صبح در زمین‌های باز در جستجوی گیاهانی که فلسطینی‌ها نسل‌ها به‌عنوان غذای جانبی می‌خورند، آغاز می‌شود و اکنون به منبع اصلی غذایی برای ساکنان نوار غزه تبدیل شده است.

شرایط زندگی در منطقه محاصره شده به وضعیت اسفباری رسیده و به طور سیستماتیک رو به وخامت است، در حالی که آخرین دور خشونت که از 7 اکتبر آغاز شد، ادامه دارد. بر اساس گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، حداقل یک خانواده از هر چهار خانواده در غزه اکنون با سطوح فاجعه باری از ناامنی غذایی یا شرایط شبیه قحطی مواجه است.

 مرد آواره فلسطینی وائل العطار و همسرش، گیاه وحشی خبیزه را برای وعده افطار خود آماده می کنند . اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال نوار غزه، 22 مارس 2024. رویترز/محمود عیسی

ساکنان دیرالبلاح (مرکز منطقه غزه) می گویند قیمت این گیاهان که در طبیعت خودرو رشد می کنند افزایش یافته زیرا برداشت آنها توسط فروشندگان تبدیل به یک فعالیت مستمر و گسترده شده است. در دوره قبل از جنگ، گیاهان خوراکی وحشی مانند خبیزه به طور رایگان در دسترس هر کسی بود که می خواست آنها را بچیند، اما مردم اکنون مجبور هستند آنها را بخرند تا خانواده خود را تغذیه کنند. منابع مواد غذایی در منطقه تمام شده و کمک های بشردوستانه کمیاب است.

جوانان گیاهان وحشی را برای فروش در بازارهای دیرالبلاح در مرکز نوار غزه برداشت می کنند.
اخبار سازمان ملل/ زیاد طالب


از دانشجوی داروسازی تا دستفروشی

صدای مرد جوان "احمد فیاض" در بازارهای دیرالبلاح  در مرکز نوار غزه بلند است و اجناس خود را تبلیغ می کند.

او قبل از جنگ دانشجوی داروسازی در یکی از دانشگاه های غزه بود. وضعیت او مانند هزاران جوان این منطقه است که رویاهایشان با جنگ به هم خورد. احمد اکنون پس از آوارگی  به دنبال درگیری‌های شدید در شهر جنوبی خان یونس، به فروش گیاه خبیزه در خیابان‌ها روی آورده است تا زندگی خود و خانواده‌اش را تامین کند.

احمد در حالی که در بازار دیرالبلاح  گفت: کسی که گیاه خبیزه می‌فروشد نیازمند درآمد است و می‌خواهد کار کند. مجبور است خبیزه بفروشد. پنج ماه است که مردم در خانه های خود هستند و درآمدی ندارند.  خبیزه یا هر چیز دیگری را می فروشند، حتی اگر علف باشد. من در حال حاضر در دانشگاه داروسازی می خوانم تا داروساز شوم اما الان شروع به دستفروشی در خیابان کرده ام.

 

  مریم العطار، زن آواره فلسطینی در غزه ، گیاه وحشی خبیزه را به شکل سوپ برای غذای افطار در ماه رمضان آماده می کند. این خانواده در مدرسه ای پناه گرفته اند - اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال نوار غزه، 22 مارس 2024. رویترز/محمود عیسی

 ابوعلی که از محله شجاعیه در شهر غزه آواره شده  گفت که  خبیزه ارزان ترین چیز در بازار است. وی افزود: یک بطری روغن اگر امروز بخواهیم بخریم تقریباً 20 شیکل (واحد پول اسرائیل و معادل 5.56 دلار آمریکا) قیمت دارد. غذای خوب گران است. 

فائو می گوید که بیش از 46 درصد از زمین های کشاورزی غزه در نتیجه جنگ ویران شده است و 97 درصد از آب این منطقه برای مصرف انسان نامناسب است. بر اساس گزارش های آژانس اونروا سازمان ملل، کمک های ورودی به منطقه غزه بیش از سه درصد نیازهای جمعیت این منطقه را تامین می کند.

چیدن گیاه وحشی خبیزه برای فروش در بازار غزه - سایت اخبار سازمان ملل

پیش از آغاز درگیری اخیر، روزانه 500 کامیون بارگیری شده با تجهیزات تجاری و بشردوستانه وارد غزه می شد. امروزه این تعداد به طور متوسط ​​در ماه به حدود 98 کامیون در روز کاهش یافته است.

در مورد شمال غزه، جایی که قحطی در آن موج می زند، سازمان ملل از 23 ژانویه تاکنون هیچ کمکی ارائه نکرده است و مردم آنجا مجبور شده اند برای زنده ماندن به غذای حیوانات متوسل شوند. کاروان های کمک های بشردوستانه سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین نیز گزارش دادند که کاروان های کمک رسانی عازم شمال غزه همچنان زیر آتش قرار می گیرند و مقامات اسرائیلی از رسیدن آنها ممانعت به عمل می آورند.

 

بازاری شلوغ در دیرالبلاح در مرکز نوار غزه. اخبار سازمان ملل/ زیاد طالب


کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: برنامه جهانی غذا: ۵۶ درصد فلسطینیان در غزه از گرسنگی شدید رنج می‌برند هشدار برنامه جهانی غذا؛ نوار غزه با قحطی گسترده و خطر مرگ از گرسنگی روبه‌رو است افزایش قربانیان گرسنگی در غزه به ۲۰ نفر

دیگر خبرها

  • چگونه سریع‌تر بدویم؟؛ این راه ساده به شما کمک می‌کند
  • ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران اجرا می‌شود
  • جینسینگ هندی یا آشواگاندا چیست و چه خواصی برای بدن دارد ؟
  • چگونه سریع‌تر بدویم؟ | این راه ساده به شما کمک می‌کند
  • این گیاه زیبا یک مسکن طبیعی ، تقویت کننده حافظه است و سرشاز از ویتامین C، مس و منگنز میباشد
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • اما و اگر‌های روزه‌داری برای دیابتی‌ها
  • گرسنگی در غزه ؛ مردم علف می خورند (+ عکس)
  • علت شکستن خود به خودی شیشه خودرو و ترمیم آن
  • بیماران در سفرهای نوروزی به اندازه کافی دارو همراهشان داشته باشند