Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در برنامه صف اول طی سخنانی اظهار داشت: وقتی آمریکایی‌ها به عراق حمله کردند عراقی‌ها پایگاهایی مانند عقاب 44 نداشتند و دیدیم چه برای بر سر هواپیماهای آنها آمد. بر همین اساس و بر اساس اصول پدافند غیرعامل ما بر آن شدیم تا از جنگنده های خودمان در برابر حملات احتمالی محافظت کنیم و بر همین اساس چنین پایگاه هایی را طراحی کرده و ساختیم تا از پرنده‌های استراتژیک نهاجا حفاظت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این پایگاه در جایی ساخته شده که هیچکس از جمله بمب های سنگر شکن به آن نمیتواند برسد و با اطمینان و در امنیت کامل می‌توانیم به اجرای ماموریت بپردازیم.

امیر واحدی ادامه داد: عقاب 44 تمام امکانات یک پایگاه هوایی را در عمق زمین دارد. البته این یکی از ده ها پایگاه زیر زمینی ما است و در آینده از سایر پایگاه‌ها رونمایی می کنیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: پروژه شهید دوران برای ارتقا هواپیمای اف 4 طراحی شده و در این بروزرسانی رادار و سیستم های تسلیحاتی هواپیما بروز شد و امروز ما از بمب های دورایستا نقطه زن استفاده می کنیم. برد موشک‌های هوا به هوا و هوا به زمین این جنگنده نیز ارتقا پیدا کرده است. بیش از 80 درصد تجهیزات این هواپیما بروز شده است.

وی گفت: ما در هواپیمای اف 14 قطعاتی را که آمریکایی ها فکرش را هم نمی کردند بسازیم ساختیم و برخی تجهیزات آن را بروز کردیم و امروز اف 14 ها سرحال تر از گذشته آماده اجرای ماموریت هستند.

امیر واحدی تصریح کرد: در زمینه هواپیماهای شکاری، خدماتی به سایر کشورها ارائه نمی دهیم اما آماده همکاری با کشورهای دوست هستیم ولی در سایر هواپیماها کارهایی در حال انجام است.

فرمانده نهاجا عنوان کرد: دانشکده پهپاد در دانشگاه شهید ستاری راه اندازی شده است و چند سال است در حال تربیت خلبان در این حوزه هستیم و به کشورهای دوست هم اعلام کردیم آماده همکاری با آنها در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: برنامه ساخت پهپادهای رادار گریز در دست اقدام داریم تا از دید دشمن مصون بمانند. رادار بومی هواپایه چند وقت پیش بخوبی تست شد و از آن جواب مثبت گرفتیم. در آینده نزدیک تمام جنگنده ها را به این رادار مجهز می کنیم. در زمینه رادیوهای ارتباطی هم دوستان وزارت دفاع رادیو عرش را ساختند و این رادار کاملا بومی روی هواپیماهای ما نصب است.

امیر واحدی اظهار داشت: الان در همکاری وزارت دفاع و نهاجا هواپیمای شکاری کوثر در حال طی کردن تستهای نهایی خود است و در آینده نزدیک یک اسکادران از آن تحول میشود و همچنین هواپیمای آموزشی یاسین هم توسط وزارت دفاع طراحی شده است که انشا الله نمونه جدید آن امسال پرواز می کند و در آینده نزدیک تحویل نهاجا می شود.

فرمانده نهاجا با اشاره به توان اورهال انواع هواپیما گفت: امروز توان اورهال تمام هواپیماهای موجود را داریم و سال گذشته 30 فروند هواپیما را اورهال کردیم و امسال این عدد را افزایش می دهیم.

وی درباره هواپیمای سیمرغ گفت: ما در باره تغییر کاربری سیمرغ درخواستی نداشتیم اما کارهای خوبی توسط وزارت دفاع صورت گرفته و سازمان های دیگر درخواست کننده آن بوده اند. البته اگر احساس نیاز کنیم از این هواپیما استفاده می کنیم.

امیرواحدی درباره خرید جنگنده سوخو 35 اظهار داشت: در مورد هواپیمای سوخو که مطرح شده ما به آن نیاز داریم اما نمی دانیم کی وارد اسکادران ما می شود و این مربوط به تصمیم مقامات عالیرتبه کشور است. برای خرید هواپیمای جدید باید از کشور سازنده آموزش ببینیم و بعد استاد خلبان‌ها، نسل های بعدی را آموزش می دهند.

فرمانده نهاجا گفت: ما در منطقه قطب ساخت شبیه ساز انواع هواپیما هستیم و امروز شبیه سازهایی بهتر از نمونه های خارجی در اختیار داریم.

واحدی در پاسخ به سوالی مبنی بر ساخت موشکی شبیه فونیکس گفت: در مورد موشک هواپایه مقصود بنده اطلاع زیادی ندارم اما میدانم کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته ولی هنوز این موشک برای تست تحویل ما نشده است.

امیر واحدی درباره نقش آفرینی نیروی هوایی در محور مقاومت گفت: نیروی هوایی پشتیبان مردم مظلوم تمام دنیا است و پشتیبانی های خوبی در این حوزه انجام داده ایم. مناطقی بود که چند سال در محاصره بودند اما با کمک های نیروی هوایی در مقابل داعش مقاومت کردند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سوخو ۳۵ حمید واحدی عقاب 44 نیروی هوایی امیر واحدی وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۸۸۶۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخته‌بازی باستانی شهرسوخته توسط استاندار سیستان وبلوچستان رونمایی شد

زهره شیرازی  در حاشیه بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از شهرسوخته   اظهار کرد: محمدکرمی با حضور در محل موزه پایگاه میراث‌جهانی شهرسوخته، از مولاژ تخته بازی و جمجمه جراحی شده رونمایی کرد.

وی افزود: استاندار سیستان و بلوچستان به همراه منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، حاجی حسینی فرماندار شهرستان هامون و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی از ایستگاه استقبال از مسافران نوروزی در پایگاه میراث جهانی شهر سوخته نیز بازدید کرد و به صورت میدانی آخرین وضعیت خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی را مورد بررسی قرار داد.

سرپرست پایگاه میراث‌جهانی شهرسوخته سیستان ادامه داد: استاندار سیستان و بلوچستان همچنین در حاشیه بازدید از ایستگاه استقبال مسافران نوروزی از غرفه‌های صنایع‌دستی پایگاه میراث‌جهانی و همچنین موزه باستان‌شناسی شهرسوخته بازدید کرد.

پیش از این نیز مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان از رونمایی و تولید بازی باستانی شهرسوخته برای اولین بار در کشور خبر داده و گفته بود: نسخه هیجان انگیز بازی فکری محبوب مردمان جنوب شرق ایران باستان در عصر مفرغ که به چهار هزار و ۶۰۰ سال پیش بر می‌گردد برای اولین بار توسط سام جلوه (میثم جلوه مقدم) رمزگشایی و به مرحله تولید رسیده است.

محمدهادی طهرانی مقدم افزود: نسخه اصلی این بازی از گور شماره ۷۳۱ در قبرستان باستانی شهرسوخته سیستان کشف و چند نسخه محدود آن به تولید رسیده است که یک نسخه به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اهدا شد.

به گفته وی؛ نسخه‌های دیگر این بازی نیز در اختیار موزه ملی ایران، پژوهشگاه میراث فرهنگی و موزه‌های این استان و شهر سوخته اهدا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تخته‌بازی باستانی شهرسوخته توسط استاندار سیستان وبلوچستان رونمایی شد
  • ۵ نکته رازآمیز درباره خطرناک‌ترین هواپیمای بدون سرنشین جهان که نیروی هوایی آمریکا از آن استفاده کند
  • ناتو بزرگترین پایگاه اروپایی خود را در مرز اوکراین می‌سازد
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه هوایی صهیونیست‌ها در جولان اشغالی
  • حمله دوباره مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • خبر خوش فرمانده پایگاه شهید لشگری مهرآباد از بازآماد انواع هواپیمای شکاری
  • بازآماد انواع هواپیمای شکاری از مهمترین اقدامات پایگاه شهیدلشگری است
  • رمز موفقیت و ایمنی پروازهای نهاجا، صداقت و روحیه جهادی است
  • انجام هفت عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • بزرگترین تراشه هوش مصنوعی جهان با ۴ تریلیون ترانزیستور رونمایی شد