Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-19@02:56:54 GMT

برجام چقدر دلار را ارزان می‌ کند؟

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۷۸۸۷۸۵۵

به گزارش قدس آنلاین، برخی منابع خبری می‌گویند احتمال دارد که ددلاین ایران برای اعلام خبر توافق در همین بازه زمانی باشد؛ یعنی قبل و یا در حین نشست شورای حکام. اگر چنین باشد، قیمت دلار چه می ‌شود؟

اگر ایران و آمریکا به توافق برسند قیمت دلار چه می‌شود؟ توافق ایران و عربستان باعث سقوط آزاد قیمت دلار در بازار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت دلار در روزهای قبل از توافق با عربستان به ۶۰ هزار تومان رسید اما پس از این توافق دلار در چند مرحله متمادی ریزش کرد و پس از آن با اقدامات گوناگون دلار تا ۵۰ هزار تومان هم پایین آمد. به عبارتی توافقی مانند توافق ایران و عربستان توانست قیمت دلار را حداقل ۱۰ هزار تومان کاهش دهد.

حالا برخی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که همین اتفاق درباره توافق ایران و آمریکا هم رخ می‌دهد و حداقل ریزش قیمت دلار ۱۰ هزار تومان است. از آن جمله مجتبی دیبا، کارشناس بازار مالی می‌گوید «قیمت تعادلی دلار ۴۶ هزار تومان است.» او تاکید می‌کند ورود دلار به کانال ۳۰ هزار تومان بسیار خوشبینانه است؛ مگر اینکه مذاکرات قوی و بسیار خوبی اتفاق بیفتد، دلار وارد کشور ‌شود و تنش‌ها به طور کامل از بین برود.

او تاکید می‌کند که در تعین قیمت دلار، احیای برجام یک فاکتور بسیار مهم و تعیین‌کننده است: «اگر مذاکرات برجامی به نتیجه برسد، می‌توانیم دلار را به کانال ۴۰ و حتی ۳۰ هزار تومان هم برسانیم. البته این مساله به این شرط است که برجام کامل رخ دهد.»

علی طباطبایی، کارشناس بازار دیگری است که درباره پیش بینی قیمت دلار پس از توافق هسته‌ای می‌گوید: «کف قیمت دلار ۴۵ هزار تومان است. شرط کاهش شدید قیمت دلار توافق برجام است و در صورت انجام برجام، می‌توان امید داشت که تا یک سال آینده قیمت دلار به نیمه کانال ۳۰ هزار تومان برسد. در غیر این صورت دلار در کانال فعلی در نوسان خواهد بود.»

منبع: تجارت‌نیوز

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: برجام توافق هسته ای قیمت دلار هزار تومان قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۸۸۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار مبادله‌ای افزایش یافت

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در معاملات امروز (شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۳ هزار و ۳۶۹ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۰ هزار و ۴۵۶ تومان معامله می‌شود.

بیشتر بخوانید: تازه‌ترین پیش‌بینی نرخ دلار در ماه‌های آینده

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۲۲۰ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۴ هزار و ۴۸ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۱ هزار و ۸۰۹ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۱۶ تومان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224695 برچسب‌ها قیمت دلار

دیگر خبرها

  • قیمت محصولات ایران‌خودرو دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲/ کدام خودرو آخرین روز سال ارزان شد؟
  • دلار کانال‌های بالاتر را فتح می‌کند؟/قیمت تتر ۶۰ هزار تومان شد
  • کدام یک از گوشی‌های ارزان بازار ایران برای شما مناسب است؟
  • ◄ تریلی های چینی ارزان در ایران؛ 6 مدل از 3 میلیارد به بالا (تصاویر)
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ اسفندماه / دلار کانال عوض ‌کرد
  • قیمت دلار مبادله‌ای افزایش یافت
  • کارنامه یک سال بازار ایران
  • نرخ دلار، سکه، طلا و یورو شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲؛ پیشروی نیم‌سکه در کانال ۲۲ میلیون
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۶ اسفندماه / طلا در کانال جدید قیمتی قرار گرفت
  • گرگیجه سایت غربگرا: همزمان با بایدن و ترامپ مذاکره کنیم!