Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه وشهرسازی گفت: گشت های تعزیراتی با مشاوران املاکی که سقف اجاره را رعایت نکرده اند، برخورد جدی می کند.

مهرداد بذرپاش در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خبر خوش به مستاجران گفت: گشت‌های تعزیراتی در حوزه مسکن به ویژه برای رسیدگی به تخلفات بنگاه‌های مشاوران املاک فعال شده و بنگاه‌های معاملات ملکی که اقدام به ثبت کد رهگیری نکنند یا فاقد کد رهگیری باشند، جریمه و برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت: تعدادی از بنگاه‌های مشاور املاک به دلیل رعایت نکردن سقف اجاره‌ها یا ثبت نکردن کد رهگیری مشمول جریمه‌های تعزیراتی شدند.

به گفته وزیر راه وشهرسازی، هیچ معاملات مسکنی نباید مصون از گرفتن کد رهگیری باشد. ما به عنوان دولت وقتی می‌توانیم رصد کنیم که نظام معاملات مسکن در سامانه‌های املاک و مستغلات ثبت شده باشد و عدم گرفتن کد رهگیری تخلف بزرگی محسوب می‌شود که اثرات عدم رعایت مقررات از جمله کد رهگیری به مردم باز می‌گردد.

او می‌گوید: ما به عنوان دولت در این بخش ضعف‌های جدی داریم، اما منتظر نمانده ایم و اقدامات و همکاری زیادی با دستگاه‌های مختلف در این بخش از جمله تعزیرات، سازمان امور مالیاتی و بخش‌های مختلف انجام داده ایم.

وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر اینکه روش‌های اساسی و پایه‌ای برای حل مشکل مسکن و سوداگری انجام شده است، گفت: در این بخش با رسمیت یافتن اسناد رسمی و غیر قانونی شدن اسناد عادی مشکلات حل می‌شود که براین اساس ما به عنوان دولت پیگیر اساسی برای ثبت اسناد رسمی و نامعتبرشدن اسناد عادی هستیم.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سقف سقف تسهیلات سقف قیمت سقف برداشت سقف وام مسکن وزیر راه وشهرسازی کد رهگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۸۹۰۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند

قدس آنلاین: احمد وحیدی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای طرح نور با اشاره به اینکه موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست و غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند و درصد اندکی رعایت نمی‌کنند که بخش قابل توجهی با تذکر رعایت می‌کنند؛ بین آنها نیز تعداد انگشت‌شماری هستند که ممکن است مقابل قانون مقاومت کنند و فراجا طبق وظایف قانونی‌اش موضوع را به مراجع قضایی دلالت می‌کند.

وزیر کشور تأکید کرد: این کلیت موضوع است که در چارچوب قانون عمل می‌شود و البته فراجا نیز نیروهای خود را توجیه کرده که حتما بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر ساختارشکنی دارد، تفاوت قائل باشند.

وی با تأکید بر اینکه اساس هم همین است که با تذکر آن فرد اصلاح شود. غالب افراد هم با تذکر توجه می‌کنند و رعایت می‌کنند از همین جا از همه بانوان محترمی که احیانا ممکن است توجه نداشته باشند به اینکه این مساله یک امر قانونی و مهمی در زندگی اجتماعی است، می‌خواهیم که این موارد را رعایت کنند.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که این طرح بر مبنای اختیارات وزارت کشور اجرا می‌شود یا قانون حجاب و عفاف با یادآوری اینکه این کار از وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قوه قضاییه است و اگر مشکلی باشد، طبیعتا باید به مرجع قضایی ارجاع دهند، اظهار داشت: قانون عفاف و حجاب، گفت: لایحه حجاب و عفاف هنوز مصوبه نهایی ندارد و در مجلس و شورای نگهبان به مراحل انتهایی و ابلاغ نرسیده است.

رقابت ۴۵ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس گفت: انتخابات در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود و در این انتخابات در مرحله دوم ۴۵ نماینده جدید باید در ۲۲ حوزه انتخاب شوند. از این تعداد در ۸ حوزه انتخابات تمام الکترونیکی انجام می‌شود از جمله در تهران و در واقع در حوزه‌هایی که بیش از دو نماینده در مرحله دوم دارد انتخابات تمام الکترونیکی برگزار می شود.

وی افزود: آموزش های لازم شروع شده از طریق صدا و سیما و سایر امکانات اطلاع رسانی به مردم اعلام می‌شود در دوره قبل هم این کار را در چند حوزه انجام دادیم که خیلی کار موفقی بود. تبلیغات هم مثل دوره قبل از یک هفته قبل آغاز می شود از همین جا می‌خواهم همه رسانه ها دست اندر کار باشند و زمینه خوبی را برای برگزاری انتخاباتی پرشور در مرحله دوم فراهم کنند

وزیر کشور درباره دیدارهای خود در پاکستان عنوان کرد: جلسات خوبی در معیت ریاست محترم جمهور با مقامات پاکستانی داشتیم گفت‌وگوهایی با مقامات امنیتی این کشور انجام شد و نظرات دو طرف بر ضرورت برقراری امنیت بین دو کشور، یکی بود و نظرها این‌گونه بود که جریانات تروریستی هدایت‌شده‌ از سوی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی هستند. هم‌چنین توافقات خوبی در زمینه هماهنگی برای برخورد با گروهک‌های تروریستی و هماهنگی‌های اطلاعات و کنترل مرز صورت گرفت. امیدواریم در عمل شاهد نتایج خوبی باشیم.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی
  • وزیر کشور: فراجا نیرو‌های خود را در برخورد با بی حجابی توجیه کرده
  • وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • گاف عجیب دولت رئیسی /عدد نمی فهمید یا عدد نمی فهمید؟! /گردش مالی یک بنگاه املاک تک نفره در اشکولک تپه سفلی هم از ۵۰ میلیون تومان بیشتر است
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک
  • خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد
  • ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳ الزامی است 
  • تحقق کاهش معطلی دریافت کد رهگیری برای مستاجران با سامانه خودنویس
  • مراحل ثبت رایگان قرارداد اجاره در سامانه خودنویس | حق کمیسیون خودنویس چقدر است؟