Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه وزارت صمت باید تمام ایرادات سامانه یکپارچه ثبت نام خودرو را رفع کند، گفت: در سال‌های گذشته به نوعی خودرو قرعه کشی می‌شد اما امروز با راه اندازی این سامانه زمان تحویل خودرو را قرعه کشی می‌کنیم، بر همین اساس موضوعیتی ندارد که سامانه یکپارچه سازی خودرو بسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت اله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ در مورد ایرادات سامانه یکپارچه ثبت نام خودرو و ضعف نرم افزاری روزهای ابتدایی سامانه و حتی مشخص نبودن قیمت برخی از خودروها، گفت: راه اندازی این سامانه فرصتی را برای متقاضیان حقیقی خودرو فراهم کرده تا صاحب خودرو شوند اما در زمان‌بندی ‌های مشخص می‌توانند خودرو خود را تحویل بگیرند.
سامانه خودرو فضای دلالی را تا حدودی از بین برده است 
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه این سامانه فضای دلالی خودرو را تا حدودی از بین برده است، افزود: با تمام ضعف‌های زیر ساختی که این سامانه دارد اما تا حدودی فضای دلالی ایجاد شده در بازار خودرو را کاهش داد و متقاضیان واقعی را مجاب به پرداخت مبلغی به عنوان پیش پرداخت با شرایط خاص در جهت تحویل خودرو نمود.
امروزِ زمان تحویل خودرو را قرعه کشی می‌کنیم
این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: در سال‌های گذشته به نوعی خودرو قرعه کشی می‌شد اما امروز با راه اندازی این سامانه زمان تحویل خودرو را قرعه کشی می‌کنیم، به فرض مثال زمان تحویل خودرو متقاضی در نیمه دوم سال است بر همین اساس موضوعیتی ندارد که سامانه یکپارچه سازی ثبت خودرو بسته شود.
در زمان خاصی صاحب خودرو می‌شود 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: مسئله‌ای که ما در عمل شاهد آن هستیم این است که خودرو با یک زمانبندی متفاوت به متقاضیان تحویل داده می‌شود، اگر این مسئله را بپذیریم که ظاهرا سامانه بر این فرض استوار است، باز و بسته بودن سامانه و ایجاد استرس برای مشتری موضوعیتی ندارد.
سامانه یکپارچه سازی ثبت نام خودرو باید به گونه‌ای طراحی شود که هر شخصی در هر زمانی توانست اقدام به ثبت نام کند وی یادآور شد: سامانه یکپارچه سازی ثبت نام خودرو باید به گونه‌ای طراحی شود که هر شخصی در هر زمانی توانست اقدام به ثبت نام کند و در زمان معین خودرو خود را تحویل بگیرد، در حال حاضر وزرات صمت بر اساس تعداد معین خودرو قرعه کشی نمی‌کند بلکه بر اساس زمانبندی این قرعه کشی را انجام می‌دهد.
فیروزی با تاکید بر اینکه در سامانه یکپارچه ثبت نام خودرو تمام فرضیات بر این است که همه متقاضیان صاحب خودرو خواهند شد اما بر اساس زمانبندی مشخص؛ گفت: سامانه مذکور باید متناسب با همین فلسفه به کار خود ادامه دهد، شاید مردم در زمان بندی‌های متفاوتی توانایی خرید خودرو داشته باشند، باید سامانه باز باشد تا مردم بتوانند در زمان مناسب خود اقدام به ثبت نام کنند.

فیروزی در پایان خاطر نشان کرد: احتمال این مسئله وجود دارد که زمان تحویل خودرو متقاضی برای یکسال آینده باشد، اما مردم نباید از حق ثبت نام خودرو محروم شوند،اگر این فلسفه را بپذیریم هر ایرادی که امکان دسترسی متقاضی به سامانه را با مشکل مواجه یا ثبت نام را محدود کند و یا ضعفی در زیر ساخت‌ها وجود داشته باشد، رفع خواهد شد؛ با تمام این تفاسیر در حال حاضر باید ایرادات سامانه مذکور توسط وزارت صمت برطرف شود./
پایان پیام

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سامانه یکپارچه سازی زمان تحویل خودرو ثبت نام خودرو قرعه کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۸۹۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته حمایتی برای بانوانی که در زمان تحصیل قصد مادر شدن دارند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، نشست هم اندیشی با جمعی از نخبگان با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در این نشست اظهار کرد: در کنار برنامه‌ریزی در حوزه علم و فناوری نخبگان، باید به ایمان، باورهای دینی و تعلق نسبت به کشور در میان نخبگان توجه کنیم.

وی ادامه داد: همواره تلاش می‌کنیم نیروهایی تربیت شوند تا کاستی‌ها برطرف شوند اگر در این میان ایمان دینی نباشد و شخص هم نسبت به کشور تعلق نداشته باشند، نتیجه مورد انتظار حاصل نمی‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: برای برگزاری المپیادها برنامه‌ریزی و هزینه می‌کنیم، در کنار آن باید به ایمان به خداوند و ایمان به وطن توجه کنیم، این توجهات در کشور ما مغفول مانده است، مگر اینکه خانواده‌ها به این موضوع توجه کنند.

خسروپناه درباره حلقه تولید دانش تا بازارسازی عنوان کرد: ۴ حلقه تولید دانش، تبدیل دانش به فناوری، تبدیل فناوری به تجاری‌سازی و تبدیل تجاری‌سازی به بازارسازی جهانی باید مدنظر باشد. باید یک نظام برنامه‌ریز این حلقه را طراحی کند تا همه ابعاد این حلقه مدنظر باشد.

وی ادامه داد: بر مبنای تأکید رئیس جمهور باید برنامه‌ریزی نظام‌مندی تعریف شود که هر شرکت دانش‌بنیانی قصد تجاری‌سازی محصولات خود را دارد، مورد حمایت قرار گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سیاست جدیدی در شورای خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تدوین است تا برای بانوانی که قصد دارند در زمان تحصیل یا تدریس مادر شوند، تسهیل‌گر باشد، به زودی این بسته سیاستی نهایی خواهد شد.

وی با استقبال از هیات اندیشه‌ورزی که در بنیاد ملی نخبگان شکل گرفته بیان کرد: باید دغدغه‌های نخبگان از طریق این بنیاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی منتقل شود، اگر مشکلاتی وجود دارد نیز از طریق این بنیاد به اطلاع شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد تا زمینه رفع آن از طریق این شورا فراهم شود.

دکتر ایمان افتخاری دبیر ستاد علم و فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این نشست به تبیین مصوبات شورای در زمینه نخبگان پرداخت و به تشکیل بنیاد ملی نخبگان با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۸۴، تشکیل سازمان ملی استعدادهای درخشان (سمپاد) و تصویب اساسنامه آن توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، آئین‌نامه بکارگیری نخبگان به عنوان عضو هیات علمی، مصوبه جذب نگهداشت نخبگان، اساسنامه باشگاه دانش پژوهان جوان اشاره کرد.

دکتر سیدسلمان سید افقهی قائم مقام بنیاد ملی نخبگان نیز به تبیین برنامه‌های جدید این بنیاد در حوزه نخبگان پرداخت.

کد خبر 6058006

دیگر خبرها

  • زمان مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • بسته حمایتی برای بانوانی که در زمان تحصیل قصد مادر شدن دارند
  • اطلاعیه تغییر زمان قرعه‌کشی طرح پذیرنده ملی
  • شبکه آی‌فیلم با «ارغوان» میزبان سال تحویل شد
  • زمان برگزاری مراسم قرعه کشی برندگان جشنواره پذیرنده ملی اعلام شد
  • گذرنامه تمام متقاضیان تا پایان سال تحویل می‌شود
  • نمایشگاه بهاره تمام شد اما لاستیک خودرو عرضه نشد؛‌ چرا؟
  • گذرنامه تمام متقاضیان تا پایان سال تحویل می شود
  • بلاتکلیفی ثبت نام کنندگان شاهین با اولویت زمستان ۱۴۰۳
  • سکه‌های طلای دومین حراج امروز تحویل داده می‌شود+ جدول زمان‌بندی تحویل سکه