Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین،امین رهبر در مورد وضعیت نوسازی تاکسی‌های پایتخت با بیان اینکه در شهر تهران حدود ۷۸ هزار پلاک تاکسی وجود دارد که از این تعداد بیش از ۵۰ درصد جزو تاکسی های فرسوده محسوب می شوند، می افزاید: همچنین بیش از ۵۰ درصد ناوگان تاکسیرانی در شهر تهران بیش از ۱۰ سال عمر دارند.

وی با بیان اینکه مطابق با آیین نامه ماده ۸ قانون هوای پاک، خودروهایی فرسوده محسوب می شوند که در دو بار مراجعه به معاینه فنی، قادر به اخذ تأییدیه معاینه فنی نشوند، ادامه می دهد: بر اساس این قانون جدید، در تعیین و تشخیص فرسودگی خودروها، دیگر سن و سال تولید خودروها ملاک فرسودگی نیست، ولی با توجه به اینکه معاینه فنی عملا گزارشی را در خصوص آمار تاکسی‌هایی که در ۲ بار مراجعه به معاینه فنی موفق به اخذ تأییدیه این معاینات نشده اند ارائه نداده، ما فرایند نوسازی تاکسی های فرسوده را همچنان بر اساس سن بیش از ۱۰ سال و تقاضای تاکسیران در نظر می‌گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر نوسازی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه امیدواریم با همت وزارت کشور و اتصال سامانه یکپارچه معاینه فنی به سامانه نوسازی ناوگان، آیین نامه جدید اجرایی شود و ما بتوانیم از این آیین نامه در تشخیص تاکسی‌های فرسوده تهران بهره برداری کنیم، می‌گوید: از اردیبهشت ۱۴۰۱ اعلام شد که تولید خودروی سمند و پژو از سبد کالایی خودروسازان حذف می‌شود و از آن تاریخ به بعد تا آذر ماه همان سال، عملا هیچ خودرویی را برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی تهران نداشتیم ولی اواخر آذر ماه خودروی سورن به عنوان خودروی جایگزین تاکسی در پایتخت معرفی شد.

رهبر با تاکید بر اینکه طولانی شدن معرفی خودروی جدید برای تاکسی موجب شد که یک وقفه زمانی در نوسازی ناوگان تاکسیرانی تهران ایجاد شود، می‌افزاید: بعد از اعلام خودروی سورن برای جایگزینی تاکسی‌های فرسوده فعلی، بیش از ۱۱۰۰ درخواست نوسازی ثبت شد که از این تعداد، ۹۵۰ متقاضی مبلغ مورد نیاز برای ثبت نام را واریز کردند و تا امروز بیش از ۵۱۸ دستگاه خودروی سورن تحویل متقاضیان شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است به جز خودروی سورن، خودروی دیگری همچون «تارا و شاهین» هم برای ناوگان تاکسیرانی شهر تهران اختصاص یابد یا خیر؟ می‌گوید: فعلا تنها خودرویی که مجوز شماره گذاری پلاک «ت» را مطابق با مصوبه شورای عالی ترافیک دارد، سمند سورن است ولی در صورتی که خودروهایی جدیدی هم  بتوانند این مصوبه را دریافت کنند، در سبد خودرویی تاکسیرانی قرار خواهند گرفت.

رهبر در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به قیمت خودروی سمند سورن پلاس در بازار، استقبالی از سوی تاکسیرانان برای جایگزینی خودروهای فرسوده خود با این خودرو شده است یا خیر؟ می گوید: همانطور که گفته شد از میان ۱۱۰۰ متقاضی ثبت نام کرده، وجه مورد نیاز برای بیش از ۹۵۰ خودروی سمند سورن واریز شده و از طرف دیگر این خودرو، حداقل  قیمت خودروهایی که قابلیت اخذ مجوز تاکسی را دارند، دارا است.

مدیر نوسازی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران درباره جزئیات تسهیلات ارائه شده برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده خاطرنشان می‌کند: تسهیلات ارائه شده برای نوسازی تاکسی‌ها تا سال ۱۴۰۰ معادل ۹۰ میلیون تومان بود و در سال ۱۴۰۱ نیز با توجه به اینکه هیچ خودروی تاکسی بنا به همان وقفه زمانی، نوسازی نشد. تسهیلاتی هم پرداخت نشد؛ بنابراین برای سال جاری نیز برنامه سازمان تاکسیرانی پس از مشخص شدن قیمت نهایی خودرو تعیین می شود؛ اما نکته حائز اهمیت این است که شهرداری تهران این تسهیلات را از منابع داخلی خود تأمین می‌کند و دولت طبق قانون هوای پاک و تبصره های ذیل ماده ۸ که در آن تصریح شده تا تسهیلات ۱۰ ساله قرض الحسنه تخصیص یابد، لازم است برای تحول در نوسازی ناوگان فرسوده این موضوع محقق کند.

کد خبر 764716 منبع: ایسنا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ناوگان تاکسیرانی تاکسی های فرسوده نوسازی ناوگان نوسازی تاکسی خودروی سورن برای نوسازی معاینه فنی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۸۹۲۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)

شرکت کرمان موتور از آغاز واگذاری تاکسی های برقی خود به صورت نقد و اقساط خبر داد.

به گزارش عصر ایران، پس از امضای توافق نامه همکاری بین شرکت کرمان موتور و سازمان تاکسیرانی شهر تهران، طرح جايگزينى تاكسى هاى فرسوده با تاكسى هاى برقى آغاز شد. در اين توافق نامه كه به امضاى سامان فيروزى مديرعامل كرمان موتور و شادى ملكى سرپرست تاكسى رانى شهر تهران رسيد، تاکسیرانان مشمول طرح، ضمن دریافت تسهیلاتی قابل توجه از سوی دولت و شرکت کرمان موتور، مى توانند با مراجعه به شرکت کرمان موتور در این طرحج ايگزينى ثبت نام نمایند.

در این طرح فروش اقساطی، تاکسی برقی کرمان موتور با پیش پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان (شامل آورده راننده و مبلغ حاصل از اسقاط تاکسی فرسوده) به همراه ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات کرمان موتور و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید انجام می شود. دوره بازپرداخت تسهیلات کرمان موتور نیز ۱ تا ۵ ساله برای خریداران لحاظ خواهد شد.

قیمت تاکسی برقی کرمان موتور ۱۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در این ثبت نام اعلام شده است که خرید به صورت نقدی ۲۵ میلیون تومان تخفیف برای خریدار لحاظ خواهد شد.

جدول فروش به شرح زیر می باشد

براساس این گزارش، تاکسی برقی کرمان موتور یا جک ای۵۰ آ (JAC E۵۰A) از ۱۲۴ کیلووات قدرت و حداکثر گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر بهره می برد. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۷.۶ ثانیه است.

تاکسی برقی کرمان موتور قابلیت ۴۰۲ کیلومتر پیمایش با یکبار شارژ را داراست و حداکثر ظرفیت باتری این خودرو ۵۰.۱ کیلووات ساعت می باشد.

تجهیزات ایمنی خودرو جک ای۵۰ شامل سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی، ترمز پارک برقی + اتوهلد، و سنسور و دوربین عقب است.

در خصوص امکانات رفاهی در این خودرو می توان به سنسور باران، سیستم صوتی با نمایشگر ۱۰.۴ اینچی، کروز کنترل، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای اشاره کرد.

مدت زمان گارانتی تاکسی برقی کرمان موتور ۵ سال با ۱۵۰ هزار کیلومتر و باتری آن، ۵ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر اعلام شده است. ثبت نام این خودرو از طریق مراجعه متقاضی واجد شرایط به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی انجام می شود.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تحویل تاکسی های تمام برقی کرمان موتور به تاکسیرانی تهران (+عکس)

دیگر خبرها

  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند
  • آغاز ثبت‌نام دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)