Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@16:21:00 GMT

ورود ۹ کالای ایرانی به عراق ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۷۸۹۵۴۲۳

ورود ۹ کالای ایرانی به عراق ممنوع شد

سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که با توجه به تصمیم نهایی شده از سوی دولت عراق، تا اطلاع ثانوی صادرات ۹ کالا به این کشور ممنوع است.

به گزارش ایسنا، سازمان توسعه تجارت ایران با ارسال نامه‌ای به اتاق بازرگانی تهران از ممنوعیت ورود ۹ محصول کشاورزی به عراق خبر داد و خواستار اطلاع‌رسانی در این مورد به فعالان اقتصادی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این نامه واردات گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، خیار، پیاز، کدو، بادمجان، هندوانه، طالبی و بامیه به عراق تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است. این تصمیم مصوبه شورای وزیران اقتصاد است که به پیشنهاد وزارت کشاورزی و به دلیل فراوانی تولید داخلی گرفته شده است.

عبدالامیر ربیهاوی، رایزن بازرگانی ایران در بغداد، با اعلام این خبر عنوان کرده است که ابلاغیه ممنوعیت واردات این ۹ محصول که در پانزدهمین نشست شورای وزیران اقتصاد عراق گرفته شده، از سوی دفتر فواد حسین، معاون نخست‌وزیر این کشور، صادر شده است و تا اطلاع ثانوی ورود این محصولات به عراق ممنوع خواهد بود. موضوعی که باید مورد توجه صادرکنندگان ایرانی قرار گیرد.

با توجه به جزئیات ارائه شده از سوی رایزن ایران در عراق، به نظر می‌رسد که این برنامه به شکل سراسری انجام شده و واردات این محصولات از طرف دیگر کشورها به عراق نیز ممنوع خواهد بود و مسئله فقط مربوط به تجار ایرانی نمی‌شود.

بر اساس براوردهای انجام شده، عراق پس از چین، دومین مقصد صادراتی کالاهای ایرانی به حساب می‌آید و در سال‌های گذشته سبد متنوعی از کالاهای ایرانی به این کشور صادر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ايران و عراق صادرات سازمان توسعه تجارت اقتصادي برنامه هفتم توسعه لایحه برنامه هفتم توسعه هند مسكن نشست گروه اوپک پلاس تخم مرغ قیمت طلا اقتصادي برنامه هفتم توسعه لایحه برنامه هفتم توسعه هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۸۹۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری: ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که باشگاه آلومینیوم اراک از ابتدای فصل شرایط حضور بانوان در دیدارهای خانگی خود را فراهم کرده و این اتفاق بدون مشکل انجام شده بود، اکنون سازمان لیگ اعلام کرد که بانوان اجازه تماشای مسابقه حساس جام حذفی بین آلومینیوم و پرسپولیس را نخواهند داشت.

دیگر خبرها

  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • فوری: ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد
  • حضور زنان در ورزشگاه تبریز تا اطلاع ثانوی ممنوع
  • عددهای عجیب از واردات و مصرف داروی ایرانی‌ها
  • حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز، تا اطلاع ثانوی ممنوع
  • آیفون ۱۴ رجیستر نمی‌شود، اما اجازه خرید جت شخصی داده می‌شود؟
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • استقبال سفیر ایران از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • ورود اولین گروه عمره‌گزار ایرانی به مدینه منوره