Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه سفارت خود در عربستان را بازگشایی می‌کند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از منبع دیپلماتیک در ریاض اعلام کرد که در سایه توافق اخیر تهران و ریاض، ایران روز سه شنبه سفارتش در عربستان را بازگشایی می‌کند.

این منبع که خواستار عدم فاش شدن نامش شده است تاکید کرد که بازگشایی سفارت ایران در رایض روز سه شنبه ساعت ۶ بعد از ظهر(به وقت محلی) با حضور سفیر جدید ایران در این کشور انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این رسانه‌ها اعلام کرده بودند که علیرضا عنایتی،دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در عربستان تعیین شده است.

اخیرا روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم به نقل از منابع سیاسی لبنانی اعلام کرد که فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان هفته آتی به ایران سفر خواهد کرد.

این منابع که موثق توصیف شده‌اند بیان کردند که وی حامل پیام ملک سلمان، پادشاه عربستان به سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران است.

منابع خبری اعلام کردند که این پیام درخصوص گسترش روابط میان دو کشور است.

بن فرحان قرار است در این سفر با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و دیگر مسئولان ایران دیدار و درخصوص آخرین تحولات در روابط دو کشور رایزنی کند.

حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن‌فرحان که به منظور شرکت در اجلاس دوستان بریکس به آفریقای جنوبی سفر کرده بودند، در حاشیه این نشست با هم دیدار و گفت‌وگو کردند.

وزیر امور خارجه از پیشرفت‌های خوب حاصل‌شده در روابط دوجانبه ابراز خرسندی کرد.

امیرعبداللهیان افزود: خوشبختانه سفرای دو کشور تعیین و به طور متقابل معرفی شدند و زمینه برای گشایش سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌ها فراهم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: توافق ایران و عربستان بازگشایی سفارت ایران در عربستان علی رضا عنایتی سالگرد ارتحال امام خمینی ره جانشین شایسته قیام 15 خرداد حسين اميرعبداللهيان وزير امور خارجه برگزیده ها رييس مجلس شورای اسلامی سالگرد ارتحال امام خمینی ره جانشین شایسته قیام 15 خرداد سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۹۰۷۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه

صبح امروز نخستین گروه عمره گزاران ایرانی با استقبال سفیر ایران در عربستان وارد مدینه منوره شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پس از گذشت 9 سال وقفه، صبح امروز نخستین گروه عمره گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسؤلان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

علیرضا عنایتی سفیر کشورمان در ریاض طی اظهاراتی با ابراز خرسندی از ورود عمره گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست. 

سفیر کشورمان با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی براى تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذیربط این امر میسر گردید و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسئولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت‌خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

گفتگوی وزرای خارجه ایران و عربستان/ابراز امیدواری بن فرحان برای از سرگیری سفر عمرهفیصل بن فرحان: بزودی مشکل پرواز عمره گزاران ایرانی حل خواهد شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • (ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عکس| جلوی ایران را بگیرید، قبل از اینکه خیلی دیر شود/ توییت معنادار وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • اهداف عربستان از گسترش روابط با ارمنستان/ ریاض به رقیب ایران در قفقاز تبدیل شد؟
  • سنگ تمام سران العین برای شکست دادن الهلال در ریاض