Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-28@20:34:15 GMT

◄ 27 میلیارد تومان برای نجات«هپکو» و «آذرآب»

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۱۵۵۹۱

◄ 27 میلیارد تومان برای نجات«هپکو» و «آذرآب»

تین‌نیوز |

با هدف رفع مشکلات کارگرى شرکت‌هاى «آذرآب» و «هپکو»، 20 میلیارد تومان براى شرکت «آذرآب» و 7 میلیارد تومان براى شرکت «هپکو» اختصاص یافت. این رقم با دستور ویژه وزیر امور اقتصادی و دارایی و تاکید رئیس‌جمهور و از محل منابع دو بانک «ملی ایران» و «تجارت» پرداخت شده است.

بنا بر خبری که وب‌سایت «شادا» متعلق به وزارت امور اقتصادی و دارایی منتشر کرده، 27 میلیارد تومان مبلغ واریزی به حساب دو شرکت «هپکو» و «آذرآب» پس از اعتراض کارگران این دو شرکت به دلیل «پرداخت نشدن مطالبات و حق بیمه کارگران» اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت «هپکو»، به عنوان تنها کارخانه تولید ماشین‌آلات راه‌سازی در ایران و خاورمیانه، از سال 1353 در اراک فعالیت می‌کند؛ در ابتدای کار این شرکت قراردادهایی برای مونتاژ ماشین‌آلات کشورهای ژاپن، آمریکا، فنلاند و فرانسه بسته شد؛ در سال 1363 نیز طرح توسعه هپکو با همکاری شرکت لیبهر آلمان و مجموعه‌ای از مدرن‌ترین ماشین آلات، با ظرفیت تقریبی سه هزار دستگاه آغاز شد. با این همه رکود فراگیر در پروژه‌های عمرانی موجب زیان‌ده شدن کسب‌وکار این شرکت قدیمی نیز شده است. تا این‌که در آخرین اعتراض‌ها، کارگران این شرکت نسبت به پرداخت نشدن مطالبات خود از ابتدای سال، معترض بودند. بیش‌تر معترضان نیز، خواستار تغییر مدیریت این شرکت از خصوصی به دولتی بودند.

شرکت «آذرآب» نیز یک هلدینگ ساخت‌وساز است که در زمینه احداث پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها فعالیت می‌کند. این شرکت نیز در اراک مستقر است و سهام آن در بورس اوراق بهادار تهران معامله می شود.

بر اساس آن‌چه وب سایت «شاتا» متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر کرده، شهرداری های کشور ملزم به خرید ماشین‌آلات خود از «هپکو» شده اند و وزارت راه‌وشهرسازی نیز باید سه هزار دستگاه مورد نیاز خود را از این شرکت بخرد. همچنین واردات ماشین آلات مشابه با «هپکو» ممنوع خواهد شد. ضمن این‌که هیئت‌مدیره کنونی «هپکو» برکنار شده و کار اداره این شرکت با هیئت‌مدیره جدیدی از سر گرفته می‌شود.

پایگاه اطلاع رسانی دولت نیز به نقل از علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نوشت: «کارگران (آذرآب و هپکو) از این‌که مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند به شدت دلخور بودند. بنده همه گلایه‌های کارگران را به جان خریدم و از همه آن‌ها بابت این موضوع معذرت‌خواهی کرده و بر حفظ ارامش و نظم و حرمت افراد خصوصاً کارگران در سراسر کشور تاکید کردم. این موضوع سبب شد تا تصمیماتی نیز در این خصوص اتخاذ کنیم و امیدوارم با تصمیمات جدیدی که اتخاذ شده بعد از این دیگر شاهد دخالت‌های امنیتی از این نوع در محیط‌های کارگری نباشیم و موضوعات را از طریق و مسیر صحیح آن حل و فصل کنیم.»

»

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ فرماندار اردستان گفت: بارندگی‌های شدید سه شنبه هفته گذشته (چهارم اردیبهشت) و جاری شدن سیل، ۵۲۰ میلیارد ریال به بخش‌های زراعی، دامی و راه‌های روستایی این شهرستان خسارت وارد کرد.
سید محمدهادی احمدی طبا با بیان اینکه هنوز میزان خسارت وارده به طور کامل و دقیق مشخص نشده افزود: برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد که در حوزه راه‌ها حدود ۴۰۰ میلیارد ریال، در بخش کشاورزی ۷۰ میلیارد ریال و در بخش ساختمانی ۵۰ میلیارد ریال خسارت به شهرستان اردستان وارد شده است.
وی ادامه داد: براساس اعلام اداره کل هواشناسی میانگین بارش‌های سال زراعی جاری شهرستان به ۱۴۷ میلیمتر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۱۳ میلیمتر)، ۲۶ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۳۵ درصد افزایش داشته است.
احمدی طبا زواره افزود: در پی بارش‌های اخیر دو مسیر روستایی دچار آبگرفتگی شد که پیش بینی می‌شود با کمک راهداران این مشکل این مسیر‌ها تا پایان وقت امروز بر طرف شود.
وی افزود: برای نخستین بار بانک اطلاعاتی از تعداد ماشین‌آلات سنگین بخش دولتی و خصوصی شهرستان جمع‌آوری و در سیل اخیر نیز از ماشین‌آلات بخش خصوصی و معادن شهرستان استفاده شد.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

دیگر خبرها

  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • اعتصاب کارگران «جهان»، ۵۳ سال قبل
  • ۱۱ کشته و ۷۵ مجروح در سقوط باورنکردنی آسانسور
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • تغییرات نیم‌فصل مس را نجات داد/ شاکله اصلی تیم برای فصل آینده حفظ می‌شود
  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است