Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر کشور گفت: مراسم دهه اول محرم در شرایط مطلوب امنیتی برگزار شد و همچنین طبق آمارها حدود 20 هزار مراسم به علاوه دسته جات مذهبی در خیابان ها در کشور برگزار شده که هیچ مشکل امنیتی برای آنها به وجود نیامده است و ان شاءالله با کمک همه مسئولان این امنیت پایدار ادامه یابد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه استاندار سابق و جدید استان تهران طی سخنانی اظهار داشت: آقای هاشمی استاندار سابق این استان با روحیه تعاملی، وقت گذاری زیاد و داشتن اخلاق حسنه توانستند از همه ظرفیت های استان تهران در بخش های دولت، قوه قضائیه، امنیتی و نظامی و مجلس استفاده خوبی داشته باشند که اکنون شاهد این هستیم که تهران دارای وضعیت مطلوبی است و بر همین اساس ایشان به عنوان قائم مقام وزارت کشور ادامه فعالیت خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: آقای مقیمی که پیش از این در قائم مقامی وزارت کشور مشغول به فعالیت بودند دارای سعه صدر بالا، تدین، فردی باتجربه و دارای کارنامه مثبت در طول چهار سال اخیر بوده‌اند.

وزیر کشور با بیان اینکه برای استان تهران باید ویژه وقت گذاشته شود و مسائل آن را ویژه پیگیری کرد، گفت: ثبات و ایجاد امنیت و آرامش در تهران یعنی ثبات و امنیت و آرامش در کل کشور و نقش استاندار تهران بالاتر از همه مسئولان مربوطه در این استان است زیرا استاندار باید جلسات شورای تأمین، شورای برنامه ریزی و ... را تشکیل داده و موضوعات مربوط به استان را پیگیری کند و اینکه گفته می شود همه وزارتخانه ها و مسئولان کشوری در تهران هستند و استاندار تهران کاری برای فعالیت ندارد درست نیست زیرا آنها امور مربوط به کشور را انجام می‌دهند و استاندار تهران باید مسائل مربوط به تهران را پیگیری کند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه مبنای کار استانداران باید توسعه گرایی باشد و اولویت اول وزارت کشور بحث توسعه است، افزود: توسعه باید همه جانبه و در همه ابعاد دنبال شود از جمله اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... و باید توسعه این بخش ها به صورت متوازن رشد کند هر چند در شرایط فعلی بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری و توجه ویژه رئیس جمهوری و از سویی دیگر شرایط کشور و انتظارات مردم اولویت اول موضوع اقتصاد مقاومتی است و استانداران مکلف هستند اقتصاد را در اولویت اول کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه باید در عرصه سیاست داخلی به مسئله تقویت احزاب و گروه‌ها، افزایش مشارکت مردم، حمایت از ان جی او(NGO) ها و سازمان‌های مردم نهاد توجه کنیم، گفت: باید به گونه‌ای رفتار کنیم که رضایتمندی عمومی مردم در جهت افزایش میزان مشارکت ارتقا یابد و در طول این چهار سال نیز بحمدالله توانسته ایم در این راستا حرکت کنیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: نمی‌توانیم به اهداف و شرایط مطلوب برسیم بدون اینکه هماهنگی بین قوه قضائیه، نیروی انتظامی، مجلس، گروه ها و احزاب و شخصیت‌های سیاسی و مشارکت مردم وجود نداشته باشد.

وزیر کشور گفت: در حوزه رفتارهای سیاسی، رعایت قانون و منطقی که دارد شکل می گیرد بسیار مثبت ارزیابی می شودو در این حوزه نیز هیچ مشکلی نداریم به طوری که هم اکنون خانه احزاب در حال فعالیت است و هیچ حزبی پشت نوبت قرار نگرفته و همه نشست ها قانونی است و در انتخابات نیز فعال، موثر و عقلانی و با مهارت سیاسی وارد شدند و در انتخابات ریاست جمهوری همایش ها و مجالسی را شاهد بودیم که بالای صد هزار نفر به طور همزمان حضور داشتند که با امنیت و آزادی کامل برگزار شد.

وی افزود: اگر اختلاف نظری وجود دارد در سلایق است و این به مفهوم داشتن دموکراسی و آزادی در مشارکت است.

وزیر کشور با بیان اینکه ساماندهی آسیب های اجتماعی اولویت اول مسئولان و استانداران در حوزه اجتماعی است، گفت: یکی از مشکلات کلانشهرها آسیب های اجتماعی است و ثقل آسیب های اجتماعی در تهران است و تهران نیز بیشترین حجم آسیب های اجتماعی از جمله حاشیه نشینی، طلاق و بزهکاری را دارد که استاندران و مدیران این استان باید به رفع این موارد توجه کنند.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه مدیرانی باید بر سر کار بیایند که به برنامه دولت اعتقاد داشته باشند گفت: بعد از تنفیذ حکم ریاست جمهوری و برگزاری تحلیف برنامه دولت متعلق به همه 80 میلیون ایرانی است.

وی ادامه داد: حق دولت است که مدیرانى انتخاب كند كه به برنامه دولت اعتقاد داشته باشند و معیار دولت و شخص رئیس جمهور اعتدالگرا بودن است، اعتدالگرا بودن در حزب های سیاسی از جمله اصولگرا و اصلاح طلب و مستقل فرقی نمی کند بلکه آنها باید برنامه های دولت را قبول داشته باشند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ایران دارای امنیت بسیار بالایی است، گفت: مراسم دهه اول محرم نیز در شرایط مطلوب امنیتی برگزار شد و همچنین طبق آمارها حدود 20 هزار مراسم به علاوه دسته جات مذهبی در خیابان ها در کشور برگزار شده که هیچ مشکل امنیتی برای آنها به وجود نیامده است و ان شاءالله با کمک همه مسئولان این امنیت پایدار ادامه یابد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۹۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، این آیین به مناسبت چهارمین خاک سپاری سالگرد شهید گمنام در محوطه دانشگاه علم و هنر یزد بعد از نماز مغرب و عشاء سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه در جوار یادمان این شهید گمنام برگزار می‌شود.

سخنران این مراسم آیت الله «سید کاظم مدرسی» امام جمعه بخش مرکزی شهر یزد و «هادی قاسمی» رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور هستند.

مداحی «مجتبی رمضانی» و اجرای گروه سرود فجر جاوید از دیگر برنامه‌های مراسم است.

خبرنگار: محمد حسین زارع زردینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228476 برچسب‌ها استان یزد شهید گمنام یادواره فرهنگی

دیگر خبرها

  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است
  • سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند