Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-01@07:38:03 GMT

استفاده از زنان در معاونت وزرات بهداشت

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۲۱۴۰۱

استفاده از زنان در معاونت وزرات بهداشت

قائم مقام وزیر بهداشت دیگر اولویت ریاست جمهوری را حضور زنان در مقام‌های ستادی خواند و بیان کرد: ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ابتدای دولت به عهده یکی از بانوان گذاشته شد و در آینده‌ای نزد‌یک یکی دیگر از معاونان وزارت‌خانه از میان خانم‌ها انتخاب می‌شود. ابه‌گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، ایرج حریرچی در نشست خبری سخنگو در خصوص حکم ابلاغی رییس جمهور به وزیر بهداشت، گفت: در این حکم ۸ اولویت عمومی برای تمام وزارت‌خانه‌ها و ۹ اولویت تخصصی برای وزارت بهداشت وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از اولویت‌های عمومی نیز اثرات مستقیم بهداشتی درمانی دارد.به گفته وی، اقدام مهم هاشمی در دوره گذشته این بود که اداره سه معاونت اصلی وزارتخانه را به افراد غیر پزشک واگذار کرد که در زمینه تعارض منافع اقدام مناسبی بود و تجربه مدیریتی به حوزه سلامت وارد شد.قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به این‎که تمام مراکز سلامت و تمام افرادی که در هر سطحی مشغول به فعالیت هستند، برای سلامت مردم کار می‌کنند، افزود: برای ما اصل مردمند، بیمارستان‌ها وجودشان برای مردم است. این‌که برخی کارکنان پشت میز نشستند و مردم باید خم شوند تا با آن‌ها ارتباط برقرار کنند، مغایر مشتری‌مداری است.
حریرچی عنوان کرد: در حوزه سلامت خدمتی نباید ارائه شود مگر اینکه فقرا از آن بهر‌ه‌مند شوند، افراد ویژه ما فقرا و محرومین هستند.وی حفاظت از محیط زیست را اولویت چهارم رییس جمهور دانست و ادامه داد: مصرف سوخت در حال افزایش است، باید به کمک افزایش قیمت، گسترش حمل و نقل عمومی و فرهنگ‌سازی پیاده‌روی این موضوع اصلاح شود و باید پیوست سلامت داشته باشیم.به گفته قائم مقام وزیر بهداشت، در حوزه بهداشت و پیشگیری از ظرفیت بخش خصوص استفاده شده و یکی از اقدامات اصلی معاونان ما عملیاتی سازی پرونده الکترونیک سلامت است.حریرچی دیگر اولویت ریاست جمهوری را حضور زنان در مقام‌های ستادی خواند و بیان کرد: ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ابتدای دولت به عهده یکی از بانوان گذاشته شد و در آینده‌ای نزد‌یک یکی دیگر از معاونان وزارت‌خانه از میان خانم‌ها انتخاب می‌شود.وی تصریح کرد: اولویت بخشیدن به بهداشت، توجه به سطح‌بندی خدمات تشخیصی و سطح‌بندی خدمات بر اساس نظام ارجاع، از جمله تاکیدات ریاست جمهوری است. پروژه نظام ارجاع برد برد است، اما نیاز به صبوری مردم دارد. از طرفی در این دوره باید دولت را کوچک‌تر کنیم و از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.قائم مقام وزیر بهداشت ععنوان کرد: هدفمندی و همپوشانی در سیستم بیمه‌ای نیازمند بررسی دارد. حمایت در نظام بیمه‌ای باید هدفمند شود. کسی که قادر به پرداخت فرانشیز بیش‌تری است، نباید دریغ کند.به گفته حریرچی، بازطراحی ساختار آموزش پزشکی بر اساس روند و ابر روندهای جهانی از دیگر بندهای ابلاغی ریاست جمهوری است.وی ادامه داد: در زمینه ارتقا صنایع مرتبط دارویی و تجهیزات پزشکی، موفقیت‌های بزرگی داشتیم. چند دهه پیش درصدهای اندکی از سهم بازار دارویی حاصل می‌شد، برای توسعه این صنعت باید به طرف صادرات پیش برویم و بازار منطقه را تامین کنیم. به‌رغم این‌که صادرات دو برابر شده و در حدود ۱۰۰ میلیون دلار است، اما باید از واردات بیش‌تر شود. با توجه به استعدادهای ویژه، برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات گیاهی و به‌روز رسانی توریسم درمانی در دستور کار است.
راه‌اندازی سامانه ثبت گزارش تخلفات در حوزه طب سنتی
حریرچی با اشاره به اتفاقات و شایعه پراکنی‌های حوزه طب اسلامی، افزود: اقدام اصلی روشنگری مردم است، ما در هر مورد خلاف کوتاه نمی‌آییم. بررسی می‌کنیم تا سامانه‌ای برای گزارشات مردمی راه‌اندازی کنیم.
گروه‌های پر خطر واکس آنفلوآنزا تزریق کنند
از هفته‌های آینده به فصل شیوع آنفلوآنزا نزدیک می‌شویم. تزریق معمولا باید اواخر شهریور و ابتدای مهر انجام شود که برای گروه‌های پرخطر توصیه می‌شود، همچون افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار، بیماران قلبی ریوی، مبتلایان به دیابت پیشرفته و سرطان، مبتلایان به نارسایی کلیه و کبد و برخی بیماران که مشکلشان سبب بروز بروز نقص ایمنی می‌شود.عرضه گیاهان آلوده به مخدر در برخی عطاری‌های کشور
قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به طرح ساماندهی وضعیت عطاری‌ها و قهوه خانه‌ها، ادامه داد: در اصفهان، خراسان و همدان در خصوص قهوه‌خانه‌ها وضعیت مطلوب است، اما در برخی استان‌ها به نتایج مطلوبی نرسیده‌ایم.
وی افزود: نظارت بر عطاری‌هایی که پروانه‌دارند و قانونی‌اند را صنف مربوطه انجام می‌دهد، اما برخی مراکز توانایی و دانش عرضه گیاهان دارویی را ندارند و شاید مواد غیرمجاز مخدر و غیر مخدر به محصولات گیاهی اضافه می‌کنند.
حریرچی عنوان کرد: در تمام دنیا طب‌های جایگزین بر اساس تغییر فرهنگ مردم در حال گسترش است. حتی در کشورهای آمریکایی مردم به طب سنتی میل بیش‌تری نشان می‌دهند. راه اصلی برای ضرر نرساندن این طب به سلامت، این است که در چارچوب ضابط ارائه خدمات کنند.
برای شرکت در دوره‌های آموزشی کار با دستگاه‌های زیبایی دقت کنید
حریرچی در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی کار با دستگاه‌های زیبایی توسط شرکت‌های وارد کننده تجهیزات، بیان کرد: در مورد آموزش اگر قرار به صدور مدرک و مجوز برای فعالیت باشد باید قانونا از طریق موسسه رسمی آموزشی مورد تایید وزارت بهداشت صورت گیرد. تجهیزات هم باید طبق آیین نامه‌ها در سامانه ثبت شود. در غیر این‌صورت حتما از سوی وزارت بهداشت با متخلفان برخورد می‌شود.
بسته خدمات بیمه‌ای با توجه به اعتبارات کشور تعریف می‌شود
وی در پاسخ به سوال خبرنگار، با اشاره به تحت پوشش بیمه نبودن بخشی از خدمات توانبخشی، تصریح کرد: برای انتخاب نوع خدمات جدید و اضافه شدن به بسته بیمه می‌توان بسته خدمات را تعریف کرد و هر خدمتی را که برای درمان و پیشگیری از اولویت‌ها به نظر می‌رسد، در بسته وارد کرد و گروهی نیزهزینه‌ها را تامین کند.
وی ادامه داد: رویکرد دیگر این است که بیمه‌ها منابع خود را اعلام کنند و بر آن اساس خدمات تعریف شود. اکنون سازمان‌های بیمه‌گر مختلف، چه پایه و چه اصلی، مدعی هستند با این حق بیمه کنونی هزینه‌های بیماران تحت پوشش را نمی‌توانند پرداخت کنند. دیرکرد در پرداخت مطالبات مکراکز درمانی موید این مطلب است.
حریرچی بیان کرد: در مورد کلیه خدمات، برای اضافه کردن هر خدمت جدیدی باید بینیم در حق بیمه و اعتبارات سازمان‌های بیمه‌گر چه اقداماتی انجام می‌شود. یکی از اقداماتی که در برنامه ششم هم قید شده این است که بسته بیمه سلامت با توجه به اعتبارات کشور و توان کشور تعریف شود. نمی‌شود از لحاظ درآمدی کشوری متوسط رو به پایین باشیم، اما مانند کشورهای ثروتمند خرج کنیم.
با این حجم بدهی بیمه‌ها، سیستم بهداشت و درمان کار جهادی می‌طلبد
حریرچی نگرانی در مورد بدهی بیمه‌ها را جدی دانست و ادامه داد: تحملی که کادر درمانی دارند، ستودنی است. به اجرام تک تک کارکنان می‌ایستیم و دستشان می‌بوسیم.
وظیفه ما مدیریت هزینه، صرفه جویی و اداره جهادی سیستم است، اما اگر نتوان کاری از پیش برد اتفاقاتی نامطلوب خواهد افتاد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۱۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست

به گزارش قدس خراسان، حسن عبدالله‌زاده با بیان اینکه در راستای افزایش دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، اتمام طرح‌های بهداشتی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: این طرح‌های بهره‌برداری شده شامل هفت خانه بهداشت، یک پایگاه سلامت، سه مرکز خدمات جامع سلامت و یک ستاد شبکه در شهرستان خواف است.

مدیر توسعه و ارتقا شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۷۳ طرح بهداشتی دیگر نیز در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار، ۴۳ پروژه دیگر در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: پروژه‌های بهداشتی با همکاری این دانشگاه و فرمانداری ساخته خواهد شد تا عموم مردم دسترسی خوبی به خدمات حوزه بهداشت و درمان داشته باشند.

دیگر خبرها

  • «خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • اجرای طرح کنترل پوکی استخوان برای زنان بالای ۵۰ سال در زاهدان
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • کارت سوخت رانندگان باطل می شود!
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • کارت سوخت این خودروها باطل می‌شود
  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث