Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: اعطای تسهیلات برای احداث واحدهای مسکونی شهری و روستایی زلزله زده از واقعه زلزله اردیبهشت ماه امسال در دو شهرستان بجنورد و مانه و سملقان منتظر ابلاغ بانک های عامل مرکزی شامل بانک های ملی، ملت، تجارت، رفاه و سپه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک،علی روحانی، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی در این باره اظهار کرد: هیات دولت اختصاص تسهیلات برای احداث و تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی زلزله زده دو شهرستان بجنورد و مانه و سملقان را مصوب و تضمین نامه آن را به بانک مرکزی اعطا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته روحانی، اعطای این تسهیلات از سوی بانک مرکزی به بانک های عامل مرکزی شامل بانک های ملی، ملت، تجارت، سپه و رفاه ابلاغ شده که هم اکنون مسئولان خراسان شمالی برای ابلاغ این تسهیلات مصوب شده در حال پیگیری هستند که امیدوار هستیم با توجه به فرار رسیدن فصل سرما هر چه سریعتر این تسهیلات اختصاص داده شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: تسهیلات مصوب و ابلاغ شده که باید اختصاص داده شود شامل اختصاص 20 میلیون تومان تسهیلات و پنج میلیون تومان کمک بلاعوض برای احداث دو هزار و 449 واحد مسکونی روستایی همچنین 30 میلیون تومان تسهیلات و شش میلیون تومان کمک بلاعوض برای احداث دو هزار و 500 واحد مسکونی شهری در این دو شهرستان است.

وی همچنین افزود: 12 میلیون تومان تسهیلات نیز برای تعمیر واحدهای مسکونی روستایی و شهری زلزله زده این دو شهرستان اختصاص خواهد یافت.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی در ادامه اعلام کرد: وام معیشتی به مبلغ سه میلیون تومان نیز به تمامی زلزله زدگان زلزله اردیبهشت ماه امسال اختصاص داده می شود.

روحانی در باره تعیین تکلیف وثایق بانکی نیز عنوان کرد: هنوز نوع وثیقه های بانکی مشخص نشده است.

وی در خاتمه یادآور شد: برای تسریع در احداث و تعمیر واحدهای مسکونی زلزله زده این دو شهرستان تسهیلاتی از محل وام های طرح ویژه مسکن روستایی و کمک های بلا عوض تامین و به زلزله زدگان اختصاص یافت.

وی اعلام کرد: با تسهیلات اختصاص یافته، تاکنون در سطح روستاهای زلزله زده این دو شهرستان فوانداسیون هزار و 500 واحد ریخته، اسکلت بندی بیش از هزار و 100 واحد، سقف گذاری 580 واحد و سفت کاری 318 واحد مسکونی انجام شده است.

روحانی افزود: 220 واحد روستایی نیز پایان کار خود را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۵۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است

ایسنا/ایلام مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از اجرای احداث ۶۰۸۲ واحد نهضت ملی مسکن در استان ایلام خبر داد.

«فرشاد دوستی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون عملیات احداث ۶۰۸۲ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن شامل نهضت ملی، خود مالکی و ... در استان ایلام آغاز شده و طبق برنامه ریزی به عمل آمده تا شهریور امسال حدود۵۰۰ واحد مسکونی تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.

وی افزود: در بخش ارائه تسهیلات بانکی به پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان بانکهای مختلف پای کار هستند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد، اما در بخش تکمیل سهم آورده متقاضیان باید در زمان مقرر آورده خود را تکمیل نمایند تا پروژه‌ها در برنامه زمانبندی به بهره‌برداری برسند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • تاکید بر جذب منابع پایدار و افزایش سهم بازار محور همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران در سال ۱۴۰۳
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی