Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:56:48 GMT

ایجاد اشتغال برای 540 نفر در کهگیلویه و بویراحمد

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۲۸۴۲۸

ایجاد اشتغال برای 540 نفر در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: با احیا و راه اندازی 50 واحد تولیدی مشکل دار طی سال‌های اخیر برای 540 نفر شغل ایجاد شد.

داریوش دیودیده روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در 2 سال اخیر 50 واحد تولیدی با اشتغال 540 نفر احیا و راه اندازی شد که از نتایج جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تأمین مالی و تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد و تعیین تکلیف بدهی معوق حدود 190 واحد تولیدی این استان همچنین از دیگر نتایج برگزاری جلسه‌های این کارگروه بود.
دیودیده بیان کرد: اجرای طرح رونق تولید و تعیین تکلیف 7 هزار و 500 واحد تولیدی دارای مشکل با هدف فعال کردن آنها و همچنین تکمیل طرح‌های صنعتی با پیشرفت فیزیکی 60 درصد از اردیبهشت سال گذشته آغاز شد.
دیودیده با اشاره به وضعیت تسهیلات رونق تولید کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته عنوان کرد: 560 واحد صنعتی متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید بودند که اختصاص 3 هزار و 950 میلیارد ریال اعتبار به 446 واحد مصوب شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: سال جاری، 290 واحد متقاضی دریافت تسهیلات رونق شدند که از این تعداد 115 واحد با تسهیلات یکهزار و 700 میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی شدند که تاکنون به 2 واحد تسهیلات پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: از مشکلات پیش روی تسهیلات رونق می‌توان به ضعف شدید منابع بانک‌های استان و بالا بودن نرخ تسهیلات پرداختی از محل رونق تولید اشاره کرد.
دیودیده گفت: تسهیلات رونق تولید با سود 18 درصد به متقاضیان داده می‌شود.
وی افزود: از دیگر مشکلات مربوط به این حوزه نیز محدودیت اختیار مدیران استانی بانک‌ها در سقف تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی، زمان کوتاه بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و عدم تأمین وثیقه ملکی خارج از محل اجرای طرح جهت تضمین تسهیلات رونق تولید است.
استان کهگیلویه و بویراحمد براساس اعلام مرکز آمار ایران با 5.6 درصد بالاترین میزان کاهش نرخ بیکاری در بین استان‌های سراسر کشور را در بهار سال 96 کسب کرد.
براساس آمار اعلام شده ثبت احوال جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد هم اینک بیش از 713 هزار نفر است.
کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد مساحت و یک درصد جمعیت کشور دارای هشت شهرستان، 17 شهر و یکهزارو 676 روستای دارای سکنه است.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
9868/6110

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۸۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۹ هزار دانش آموز این استان در آزمون سراسری کنکور شرکت کردند.

«حمزه هادی پور» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: ۱۰ هزار و ۳۴۷ دانش آموزان در گروه تجربی، هفت هزار و ۵۵نفر در گروه علوم انسانی، ۷۵۶ دانش آموز در گروه ریاضی، ۳۶۹ نفر در گروه هنر و ۵۸۸ داوطلب زبان های خارجی کهگیلویه و بویراحمدی در این آزمون سرنوشت ساز شرکت کردند.

وی اظهار کرد: آزمون سراسری امسال در هفت حوزه امتحانی شهرستان های مختلف کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در کهگیلویه و بویر احمد زیر گروه تجربی بیشترین سهم را درمیان رشته های مختلف کنکور سراسری امسال دارد، خاطرنشان کرد: تعداد این داوطلبان معادل ۵۴ درصد از کل شرکت کنندگان کنکور استان است.

هادی پور تصریح کرد: ۶۱.۵ درصد از داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری امسال در کهگیلویه و بویراحمد زن و ۳۸.۵ درصد مرد هستند.

وی بیان کرد: آزمون سراسری امسال ورود به دانشگاه‌های کشور در دو نوبت برنامه ریزی شده که نوبت نخست آن روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت ماه و نوبت دوم آن نیز روزهای هفت و هشتم تیرماه انجام می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • شرکت بیش از ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • شرکت ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور