Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تغییر در کتب درسی عملا یک بازه زمانی چند ساله را طی می‌کند و زمان‌بر است، گفت: بنابراین معلمان باید بروز باشند و در کلاس درس و در هنگام تدریس در مواجه با موضوعات مسائل روز را مطرح کنند.
میرحمایت میرزاده، نماینده اردبیل و گرمی در مجلس و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات، درباره تغییر محتوای کتب درسی گفت: مسلما کتب درسی امروز ضعف‌هایی دارد، اما به روز رسانی آن هم به این سادگی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر همین امروز بخواهیم محتوای کتب درسی را تغییر دهیم؛ قطعا حدود 5 سال بعد آن کتاب جدید آماده خواهد شد.
او ادامه داد: تغییر هر کتاب درسی در یک پایه تحصیلی با تغییر در کتاب‌های دیگر و پایه‌های دیگر ارتباط دارد و به این صورت نیست که مجزا باشد یعنی مطالب مرتبط در کتاب‌ها و پایه‌ها زیاد است و همه این موارد باید همزمان با هم تغییر کند، بنابراین تغییر در کتب درسی عملا یک بازه زمانی چند ساله را طی می‌کند.
میرزاده با اشاره به اینکه همه مطالبی که دانش‌آموزان برای تعلیم و تربیت به آن نیاز دارند در کتب درسی نیست، گفت: در گذشته دانش‌آموزان فقط از طریق کتب درسی آموزش می‌دیدند، اما امروز با توجه به رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی و اجتماعی ابزار آموزشی زیاد شده است و کتب درسی نه در کشور ما و نه در کشورهای دیگر نمی‌تواند همه مسائل را در بربگیرد و به روز رسانی هم شود.
نماینده گرمی به دغدغه‌های رئیس‌جمهوری برای تغییر در محتوای کتب درسی اشاره کرد و گفت: همه نهادهای ذیربط آموزش باید دست به دست هم دهند و مسائلی که مورد توجه دولت دوازدهم هست را به عنوان تغییر در کتب درسی اعمال کنند.
او افزود: این روند طبیعی است که اگر امروز برای تغییر کتب درسی اقدام شود؛ حدود 5 سال دیگر به صورت اجرایی در مدارس توزیع و در دسترس دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. بنابراین همواره نیاز به تغییر در محتوای کتب وجود دارد.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه روند اصلاح کتب درسی همیشه باید وجود داشته باشد، گفت: کتاب‌های درسی همیشه باید درحال تغییر باشد تا دانش‌آموزان از زمانه عقب نمانند. کارشناسان و متخصصان این حوزه همواره فعال هستند و کتب درسی را رصد می‌کنند و هرسال اصلاحاتی هم انجام می‌شود. سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی با گروه های تخصصی این مسئله را دنبال می‌کند و در اکثر مواقع به دنبال اصلاحاتی است که نیازهای جامعه را رفع کند.
میرزاده در پایان افزود: عملا هیچ‌وقت نمی‌شود همه مطالب مورد نیاز روز را در کتب درسی جا داد در هیچ کشوری این موضوع امکان‌پذیر نیست. معلمان به روز باید در کلاس درس و در هنگام تدریس در مواجه با موضوعات مسائل روز را مطرح کنند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۹۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سعیدی پور در دیدار با نماینده مردم شریف دشت آزادگان، هویزه و بستا با تاکید بر تقویت روحیه جهادی برای ایجاد بستر مناسب برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در مناطق محروم و کم برخوردار، گفت: یکی از اولویت‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان، نشاندن لبخند شادی و رضایت بر چهره همه دانش آموزان است.

وی با اشاره به طرح‌های در دست اجرا در شهرستان‌های دشت آزادگان، هویزه و بستان، افزود: در دشت آزادگان ۱۲ مدرسه با ظرفیت ۴۷ کلاس درس درحال ساخت است.

سعیدی پور ادامه داد: در بستان ۸ مدرسه و در هویزه نیز ۸ مدرسه در حال ساخت است که با تکمیل آنها تا مهرماه امسال، ۷۱ کلاس درس به دانش آموزان این شهرستان‌ها تحویل داده خواهد شد.  

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان می‌گوید: در تلاش هستیم از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی صنایع برای تکمیل طرح‌ها استفاده کنیم و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، ۷۰ کلاس درس در مهرماه ۱۴۰۳ به دانش آموزان تحویل خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند