Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-02@02:08:58 GMT

پیش‌بینی نفت کمتر از ۵۰ دلار در سال ۹۷

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۳۲۰۸۷

پیش‌بینی نفت کمتر از ۵۰ دلار در سال ۹۷

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ محمدمهدی مفتح با تاکید بر لزوم افزایش حقوق کارمندان متناسب با نرخ تورم، به خبرگزاری خانه ملت گفت: بانک مرکزی تکلیف نرخ ارز را تعیین کند. سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه، محاسبات مجلس با بیان اینکه بودجه ریزی باید بر اساس واقعیت باشد، تاکید کرد: به نحوی باید دستمزدها افزایش یابد که حداقل قدرت خرید کارمندان حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مفتح با اشاره به اعلام اعداد و ارقام بودجه سال ۹۷ از سوی سخنگوی دولت، اظهارداشت: مناسب ترین بودجه آن است که اعداد و ارقام و پیش بینی ها به واقعیت درآمد و هزینه نزدیک باشد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه، محاسبات مجلس شورای اسلامی توصیه کرد: در تنظیم بودجه نباید به این سمت برویم که اول هزینه ها را برآورد کنیم و متناسب با آن درآمدی را متصور شویم، بلکه در ابتدا باید با واقعیت میزان درآمدی کشور مواجه شویم و سپس با اولویت هزینه ها را برآورد کنیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه برای سال ۹۷ قیمت نفت را کمتر از ۵۰ دلار در نظر گرفته است، گفت: برای برآورد و ارزیابی این رقم باید بررسی شود که پیش بینی جهانی برای قیمت نفت چه رقمی است و متناسب با آن باید در بودجه سال ۹۷ برآورد قیمت شود.

مفتح بیان داشت: علاوه بر قیمت جهانی و پیش بینی های موسسات بین المللی، می توانیم به قیمت نفتی که کشورهای همسایه در بودجه شان در نظر گرفته اند رجوع کنیم و به دنبال آن بررسی کنیم سازمان برنامه و بودجه چه نگاهی به ارقام و به خصوص بهای نفت در بودجه سال آینده داشته است.

این نماینده مجلس درباره افزایش ۵ درصدی دستمزد کارمندان در بودجه ۹۷، عنوان کرد: افزایش حقوق کارمندان باید متناسب با نرخ تورم باشد و باید به قدری افزایش یابد که اگر قرار نیست قدرت خرید آنها افزایش یابد، حداقل قدرت خرید کارمندان حفظ شود.

مفتح تاکید دارد که برای ارزیابی افزایش ۵ درصدی دستمزد در سال ۹۷ باید نرخ تورم در سال آینده اعلام یا پیش بینی شود.

وی در خصوص نرخ ارز که از سوی نوبخت برای سال آینده ۳۵۰۰ تومان اعلام شده است، گفت: انتظار می رود بانک مرکزی تکلیف نرخ ارز را مشخص کند به نحوی که با مدیریت نرخ شناور ارز، بر اساس شاخص هایی چون، صادرات، واردات و رشد اقتصادی بهترین نرخ ارز را اعلام کند.

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نرخ ارز از جمله شاخص های اقتصادی تاثیرگذار است و لازم می دانیم استدلال سازمان بودجه و برنامه برای تعیین نرخ ۳۵۰۰ تومان را بشنویم و طبق گزارش دولت ارزیابی از بودجه ریزی سال ۹۷ ارائه داد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۲۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید

به گزاش پارس نیوز ، وزیر نیرو  گفت: در آستانه روز کارگر این روز را به همه کارگران عزیز و همه فعالان عرصه تولید تبریک و تهنیت عرض می‌کنم امروز افتخار داریم که از گروه مپنا دیدن کنیم و در طی این دوره برای سومین بار بازدید صورت می‌گیرد

وی ادامه داد: مهمترین نیاز امروز کشور مسأله انرژی و سرمایه گذاری در آن بخش برای رفاه و رفع نیازهای کشور است و در این زمینه امیدواریم رویکردها اصلاح شود.

وزیر نیرو ادامه داد: ما در طی ۳ سال اخیر برنامه‌های که برای رفع نیاز کشور در صنعت برق در نظر گرفتم این بود که برنامه‌های مشخصی وجود داشت که مطابق آن برای تابستان بدون خاموشی پیش رفتیم.

محرابیان خاطر نشان کرد: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش روی قبوض و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی برخوردار می‌شوند.

به گفته محرابیان برای تابستان امسال ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی برای مشترکان برق پیش‌بینی شده است‌. که این جوایز از اینترنت همراه تا بیش از صدها دستگاه خودرو و لوازم برقی خانگی کم در نظر گرفته شده است که به قید قرعه به افرادی که در مصرف برق صرفه‌جویی کرده‌اند اعطا می‌شود، برخوردار خواهند شد.

منبع : مهر

دیگر خبرها

  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • پیش‌بینی افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار زیر چتر کدام رخداد جان گرفت؟
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • بررسی بودجه آموزش و پرورش در لایحه ۱۴۰۳/ همان چالش همیشگی باطعم بی قانونی!
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه امامی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید