Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛حسین عامری مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان

لزوم و اهمیت استفاده از بذور گواهی شده در کشت غلات را مورد تاکید قرار داد و از تولید 12 هزار و 316 تن بذر گواهی شده گندم طی سال جاری در استان زنجان خبر داد.

وی همچنین با اشاره به تولید 421 تن بذر گواهی شده جو طی امسال در استان زنجان خاطرنشان کرد: با شروع کشت غلات طی سال زراعی جدید، همه 12 هزار و 737 تن بذور گواهی شده تولیدی، در بین کشاورزان استان توزیع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عامری عنوان کرد: به کشاورزان توصیه می شود :در صورت استفاده از بذور خود مصرفی در کشت غلات، ضمن بوجاری کردن بذور، حتما بذر مصرفی خود را از طریق قارچ‌کش ها ضد عفونی کرده و سپس اقدام به کشت کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ادامه داد: به کشاورزان در مناطق مختلف استان توصیه می‌شود تهیه بستر مناسب، رعایت عمق کشت مناسب، کشت به موقع، استفاده از ارقام سازگار با اقلیم هر منطقه، تغذیه گیاهی، مصرف به اندازه بذور در هر هکتار و کالیبراسیون دستگاه های کارنده را در روند کشت غلات در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/ن

تولید ۴۲۱ تن بذر گواهی شده جو طی امسال در استان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۳۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با آفت سن غلات در مزارع

کیومرث اکبری، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه یک سن مادر در هر مترمربع می‌تواند ۸۰ کیلو کاهش تولید در واحد سطح را ایجاد کند، گفت : گندم‌ها با ۲ درصد سن‌زدگی خاصیت نانوایی خود را از دست خواهند داد.

وی ادامه داد: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تأخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های جهانی از حدود ۲۰ اردیبهشت‌ماه به بعد هوا بین ۲ تا سه درجه گرم‌تر از وضعیت معمول می‌شود و مراحل پورگی آفت که سبب سن‌زدگی می‌شود سریع‌تر طی می‌شود، لذا زمان واکنش برای برخی از مناطق از دست خواهد رفت.

وی از کشاورزان درخواست کرد؛ به محض اینکه کارشناسان جهاد کشاورزی اعلام کردند بلافاصله نسبت به مبارزه اقدام کنند هرگونه تأخیر در انجام مبارزه سبب سن‌زدگی و خسارت به گندم می‌شود.

اکبری تصریح کرد: سطح زیر کشت گندم آبی و دیم است، اظهارداشت: مبارزه با سن غلات در سطح استان در سطح زیر کشت کندم دیم و آبی از بهمن‌ماه سال گذشته با دستورالعمل مبارزه جدی آغاز شده و تا به‌امروز به خوبی جلوی خسارت این آفت کلیدی و اصلی گندم گرفته شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید
  • باجه معطله در انتظار مراجعه حضوری!
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • مبارزه با آفت سن غلات در مزارع
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • ساخت نخستین ابرترانسفورماتور ۵۰۰ مگاولت آمپر کشور در زنجان