Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-27@00:18:23 GMT

اتحاد ایران، ترکیه و عراق حاصل تهدیدات مشترک

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۳۳۳۷۳

اتحاد ایران، ترکیه و عراق حاصل تهدیدات مشترک

بوجود آمدن اتحاد منطقه ای قطعاً در اثر تهدیدات مشترکی هم چون گروه های تکفیری، تروریسم و خطر جدایی طلبی است که اینها حاصل توئطه اسرائیل و آمریکا در منطقه بوده است. به گزارش جهان نيوز؛ به نقل از «تیتریک»، روز گذشته( دوشنبه) رئیس ستاد ارتش ترکیه در راس یک هیات نظامی نظامی وارد تهران شد، این سفر در ادامه بازدید سرلشگر باقری از آنکارا در هفته پیش صورت گرفت و این همکاری ها با ورود اردوغان به تهران در هفته آینده تکمیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سوی دیگر به دنبال اوج گرفتن تنش اقلیم کردستان، همکاری و رفت آمد های گسترده ای بین تهران و بغداد بوجود آمد که برگزاری رزمایش نظامی مشترک در ایران طی روزهای اخیر نمونه بارز آن است.

طی پنج سال اخیر و با شکل گیری توطئه تروریسم تکفیری در منطقه و ضرورت مقابله و برخورد با آن ائتلاف و ارتباط استراتژیکی بین کشورهای منطقه هم چون ایران، عراق، ترکیه و سوریه بوجود آمد که امروز و با بروز تنش های منطقه ای چون جدایی طلبی این ارتباط وارد مرحله تازه ای شد.

بدون تردید اتفاقات سال های اخیر منطقه خسارت ها و مشکلات بسیار جبران ناپذیر و سنگینی برای مردم و دولت ها داشته و به هیچ عنوان نباید عاملان اصلی و آمران بین المللی آن را فراموش و رها کرد، اما یکی از نتایج مفید و بسیار ارزشمند به دست آمده از آن که در غیر این صورت بعید بودن ایجاد شود، ایجاد یک ائتلاف و همکاری گسترده بین همسایگان و کشورهای منطقه برای حل تهدیدات مشترک است.

باید اشاره کرد که بوجود آمدن این اتحاد منطقه ای قطعاً در اثر تهدیدات مشترکی هم چون گروه های تکفیری و خطر جدایی طلبی است که اینها حاصل توطئه اسرائیل و آمریکا در منطقه بوده است.

همان طور که از قرائن مشخص است بحران تروریسم تکفیری با مشارکت گسترده نیروهای نظامی ایران، عراق، سوریه، روسیه و ترکیه رو به پایان است و تا ماه های آینده منطقه از وجود آنها امن خواهد شد و از سوی دیگر مسائلی هم چون جدایی طلبی کردستان نیز با توجه به جبهه فراگیری که مقابل آن شکل گرفته بسیار بعید است نتیجه ای داشته باشد.
البته این همکاری ها فقط محدود به مسائل سیاسی امنیتی نیست و موضوعاتی هم چون بحران مهاجرت، آب، ترانزیت، مراودات اقتصادی، انرژی و ... نیز از جمله زمینه های همکاری سطح بالای منطقه ای باید باشد.
بر این اساس می توان نتیجه گرفت که اتحاد بوجود آمده توانسته تاکنون بر مشکلات فائق آید و اهداف خود را تامین کند، اما این تازه اول راه است، منطقه غرب آسیا با وجود تهدیداتی هم چون اسرائیل و آمریکا آبستن ایجاد بحران های تازه ای هم چون اتفاقات سال های اخیر می باشد و این امر ضرورت ادامه این را دو چندان می کند.
پس از حل معضل تروریسم تکفیری و جدایی طلبی برای کشورهای منطقه غرب آسیا نوبت رژیم صهیونیستی و گره گشایی از منطقه اشتغال شده فلسطین است و بدون شک این سطح از همکاری منطقه ای می تواند محور مقاومت را تقویت کرده و به سوی نابودی اسرائیل به عنوان محور شرارت در منطقه برود.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۳۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد دکتر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می باشد و فرمت منطقه ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می باشد.

 

دیگر خبرها

  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت