Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- ستاره سوئدي منچستريونايتد امروز 36 ساله شد. بازيکني انگار قرار نيست تمام شود!
به گزارش سرويس ورزشي آريا، زلاتان در کنار سه خواهر و دو برادر خود در شهر روزنگارد بزرگ شده است. او از شش سالگي فوتبال بازي کردن را شروع کرد. وي در کودکي در يک بازي وقتي که در نيمه اول تيمش با 4 گل عقب افتاده بود در نيمه دوم به عنوان جانشين وارد زمين شده و 8 گل به ثمر مي‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زلاتان براي اولين بار در سال 1996 با مالمو قرارداد بست و در سال 1999 در ترکيب تيم اول اين تيم در ليگ اول سوئد قرار گرفت که در اين سال اين تيم با رتبه سيزدهم به ليگ دوم سقوط کرد ولي فصل بعد به ليگ اول بازگشت. زماني که لئو بينهاکر سر مربي آژاکس علاقه خود را به جذب اين بازيکن نشان داده بود، آرسن ونگر نيز تلاشي ناموفق براي انتقال وي به آرسنال انجام داد. در 22 مارس 2001 ابراهيموويچ با قرار دادي معادل 80 ميليون کرون سوئد به آژاکس پيوست.
ابراهيموويچ تحت سرمربيگري کو آدريانس فرصت کمي براي بازي مي‌يافت ولي از نوامبر 2001 که رونالد کومان سر مربي آژاکس شد وي در ترکيب اصلي قرار مي‌گرفت که با قهرماني فصل 2001–2002 اين تيم در ليگ هلند همراه بود. در فصل بعد ابراهيموويچ در پيروزي 2 بر 1 برابر ليون قهرمان فرانسه در 17 سپتامبر 2002 با زدن دو گل مقابل اين تيم اولين تجربه بازي در ليگ قهرمانان اروپا را کسب کرد. او در اين فصل 4 گل براي آژاکس در ليگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند. در آخرين فصل حضورش در آژاکس وي گلي بسيار زيبا را مقابل ناک بردا در 22 اکتبر 2004 به ثمر رساند که در نهايت توسط بينندگان يورو اسپورت به عنوان بهترين گل سال انتخاب شد. در 18 اوت 2004 ابراهيموويچ در طي يک بازي دوستانه مقابل هلند باعث مصدوميت هم باشگاهي خود رافائل فان در فارت شد که منجر به وارد شدن اتهامات از سوي فان در فارت به وي مبني بر عمدي بودن اين کار گرديد. اين حادثه سرانجام منجر به فروش ناگهاني ابراهيموويچ به يوونتوس در 31 آگوست شد.
ابراهيموويچ با 16 ميليون يورو از آژاکس به يوونتوس انتقال يافت. وي به دليل مصدوميت بهترين گلزن تيم، ديويد ترزگه بلافاصله به ترکيب اصلي راه يافت و 16 گل در اولين فصل حضورش در يوونتوس به ثمر رساند. فصل بعد در مقايسه با فصل اول حضورش در يوونتوس کمرنگ تر بود. نقش وي در خط هجومي يوونتوس تغيير يافت و بيشتر در کناره‌ها به کار گرفته مي‌شد و به همين دليل تعداد پاس گل‌هاي او افزايش يافت. وي بعد از رسوايي فوتبال ايتاليا که منجر به کسر امتياز از يوونتوس و سقوط اين تيم به سري بي شد از يوونتوس جدا شد.
در 10 اوت 2006 ابراهيموويچ با قراردادي 4 ساله به ارزش 24/8 ميليون يورو به اينتر ميلان پيوست. وي کار خود را در اين باشگاه با يک گل و يک پاس گل در بازي سري آ مقابل فيورنتينا آغاز کرد و فصل اول خود را با عنوان بهترين گلزن اينتر ميلان با 15 گل به پايان رساند. اينتر در آن سال بعد از 17 سال قهرمان سري آ شد. آن‌ها فصل را با 97 امتياز که يک رکورد محسوب مي‌شد به پايان رساندند. در آن فصل اينتر ميلان رکورد 5 ليگ بزرگ اروپا را با 17 برد پشت سر هم شکست. رکوردي که سال 2015 رئال کارلو آنجلوتي با 21 برد شکست. ابراهيموويچ صدمين بازي خود را در سري آ در 16 ستامبر 2010 انجام داد. وي در 2 اکتبر 2007 دو گل مقابل پي اس وي در ليگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند که اولين گل‌هاي او در اين جام بعد از دسامبر 2005 بود. وي ليگ قهرمانان آن سال را با 5 گل در 7 بازي به پايان رساند. در فصل 2008–2009 ابراهيموويچ شروعي بسيار عالي داشت. گل وي مقابل بولونيا به عنوان بهترين گل سال انتخاب شد. وي اين گل را بدون جابجايي و با پاشنه کفش خود روي سانتر آدريانو به ثمر رساند. حرکات زلاتان در اين فصل بسيار چشم نواز و پاس‌هاي وي بسيار عالي بود. در بازي پاياني فصل ابراهيموويچ دو بار مقابل آتالانتا گلزني کرد که عنوان آقاي گلي را به تنهايي براي وي بالاتر از مارکو ديوايو و ديگو ميليتو با 25 گل به ارمغان آورد.
بعد از انتقال مکسول به بارسلونا خوان لاپورتا اعلام کرد که توافقي بين اينتر ميلان و بارسلونا براي انتقال ابراهيموويچ به بارسلونا در ازاي انتقال ساموئل اتوئو به اينتر ميلان به همراه مقداري پول صورت گرفته است. بعد از گذراندن تست پزشکي بارسلونا ابراهيموويچ در مقابل 60000 طرفدار بارسلونا در نيوکمپ به هواداران معرفي شد. ابراهيموويچ در فصل 2009–2010 کار خود را براي بارسلونا با پاس گل براي مسي در بازي سوپر کاپ اسپانيا شروع کرد. در 20 اکتبر وي اولين گل خود را در ليگ قهرمانان اروپا براي بارسلونا مقابل روبين کازان روسيه به ثمر رساند و 5 روز بعد در پيروزي 6 بر 1 مقابل رئال ساراگوسا دو گل زد. وي در هفته دوازدهم بعد از مصدوميتي 3 هفته‌اي در نيمه دوم بازي مقابل رئال مادريد به جاي تيري هانري به ميدان رفت و هشتمين گل خود را در لاليگا به ثمر رساند. وي در سال 2009 به همراه بارسلونا با پيروزي مقابل استوديانتس به مقام قهرماني جام باشگاه‌هاي جهان رسيد. ابراهيموويچ در اين سال در تيم منتخب اروپا قرار گرفت و در سال 2010 با 16 گل ششمين گلزن برتر لاليگا لقب گرفت. ابراهيموويچ آخرين بازي خود را براي بارسلونا در سوپر کاپ اسانيا با پيروزي 3 بر 1 مقابل سويا به ثمر رساند و آخرين بازي خود را براي اين تيم در تاريخ 25 اوت 2010 در جام خوان گمپر مقابل آث ميلان انجام داد که بعد از آن به رسانه‌ها اعلام کرد که رابطه‌اش با سرمربي تيم جوزپ گوآرديولا رو به زوال مي‌باشد و سرمربي از ماه مارس با وي صحبت نکرده است.
در 20 اوت 2010 باشگاه آث ميلان در سايت رسمي خود اعلام کرد که ابراهيموويچ را براي فصل 2010-2011 به خدمت خواهد گرفت. وي به طور قرضي به ميلان پيوست با اين اختيار که مي‌تواند در پايان فصل با قيمت 24 ميليون يورو به طور کامل به اين تيم بپيوندد. وي کار خود را با ميلان با بازي در پيروزي 2 بر صفر برابر چزنا در 11 سپتامبر آغاز کرد که در آن بازي يک پنالتي را از دست داد و اولين گل خود را براي ميلان در پيروزي مقابل اوسر در اولين بازي ميلان در جام باشگاه‌هاي اروپا در 15 سپتامبر به ثمر رساند. در 14 نوامبر ابراهيموويچ تک گل ميلان را در داربي شهر ميلان وارد دروازه اينترميلان کرد.
زلاتان ابراهيموويچ بعد از گذراندن چند فصل موفقيت آميز و درخشان با پيراهن ميلان سرانجام در اواسط ژوئيه 2012 به ازاي دريافت دستمزد ساليانه 15 ميليون يورو در هر سال به پاريس سن ژرمن پيوست. زلاتان در طول حضور و بازي خود در پاريس سن ژرمن به عنوان ستاره و رهبر اين تيم شناخته مي‌شد. زلاتان در مجموع 122 بازي خود براي پاريس 113 گل به ثمر رساند. وي در چهار آخرين فصل بازي خود در اين باشگاه در 49 بازي از رقابت‌هاي مختلف 46 گل براي اين تيم فرانسوي به ثمر رساند. ايبرا با پاري‌سن‌ژرمن 11 عنوان قهرماني از جمله چهار قهرماني در لوشامپيونه را تجربه کرد.
زلاتان ابراهيموويچ در اول جولاي 2016 با حضور در شهر منچستر و پشت سر گذاشتن تست پزشکي قراردادي يک ساله با منچستريونايتد امضا کرد. ابراهيموويچ 34 ساله که سابقه بازي براي باشگاه هايي چون آژاکس، يوونتوس، اينترميلان، بارسلونا، آث ميلان و پاري سن ژرمن را دارد به عنوان بازيکن آزاد به منچستريونايتد ملحق شده است. ستاره پيشين پاري سن ژرمن درباره اين انتقال به وبسايت باشگاه منچستريونايتد گفته:" واقعا از پيوستن به منچستريونايتد خوشحالم و مشتاق بازي در ليگ برتر هستم. نمي توانم بيشتر از اين براي بازي زير نظر مورينيو صبر کنم. او مربي فوق العاده اي است و براي اين چالش جديد و هيجان انگيز آماده هستم. هميشه از فوتبالم لذت بردم و خاطرات خوبي دارم. حالا آماده ام که خاطرات ويژه اي در انگليس بسازم."
حالا او دوران بعد از مصدوميت خود را مي گذراند و تا دوباره با پيراهن شياطين سرخ به ميدان برود. بازيکني که تشنه موفقيت و کسب پيروزي است، بدون شک مي تواند بيش از گذشته تيم متحول شده مورينيو را کمک کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۳۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جنگ مدعیان لیگ برتر برای این ستاره (عکس)

به گزارش "ورزش‌ سه"، تیم فوتبال گل‌گهر در شرایطی توانست از کابوس سه شکست پیاپی و یک تساوی در ورزشگاه حافظیه مقابل دیدگان 15 هزار هوادار مشتاق شیرازی عبور کند که ستاره این تیم کسی نبود جز روبرتو تورس اسپانیایی.

تورس در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر با اینکه چند هفته دیرتر از سایر بازیکنان به ترکیب گل‌گهر اضافه شد، چشم‌گیر و تحسین برانگیز بازی کرده و توانسته در 17 مسابقه 5 مرتبه گلزنی کند و 5 پاس گل به نام خود ثبت کند تا یکی از ستاره‌های انکارنشدنی لیگ بیست و سوم لقب بگیرد.

البته مصاف برابر فجرشهیدسپاسی در جام حذفی بود و تورس پس از غیبت مقابل هوادار به دلیل محرومیت که حسابی به چشم آمد، در ورزشگاه حافظیه بار دیگر توانایی و مهارت خود را با ثبت یک پاس گل و زدن یک گل به نمایش گذاشت تا از همین حالا تیم‌های مدعی لیگ برتر برای فصل آینده به دنبال جذب این ستاره اسپانیایی باشند.

تورس در ابتدای فصل مورد توجه جواد نکونام قرار داشت ولی حالا این مربی رقیبان جدی‌تری نیز در پنجره تابستانی لیگ 24 برای جذب هم تیمی سابقش در اوساسونا در مقابل خواهد داشت و باید دید کدام‌شان موفق به جذب این ستاره در صورت تمایل خود او به ادامه حضور در ایران خواهد شد. البته مدیران گل گهر نیز بی شک از همین حالا تلاش‌هایشان برای جذب تورس را آغاز کرده‌اند و امیدوارند حداقل برای یک فصل دیگر این بازیکن تعیین کننده را در اختیار داشته باشند.

عکس‌ها: جواد نادری‌پور

دیگر خبرها

  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد | کج‌فهم به فضای مجازی ظلم کردی!
  • بازگشت روملو لوکاکو به تمرینات رم در آستانه دیدار با بایرلورکوزن
  • بدترین خبر برای فرانسه 6 هفته پیش از یورو
  • ده روسی: یک امتیاز را مقابل ناپولی زنده کردیم اما خواسته متفاوتی داشتیم
  • شوخی روی کین با هالند: حالا به سطح چمپیونشیپ رسید!
  • اشتفان افنبرگ: رئال مادرید مقابل منچسترسیتی خوش‌شانس بود؛ در برنابئو، فندک به سمتم پرت کردند
  • ستاره اینتر احترام میلانی‌ها را نگه می‌دارد
  • با خداحافظی باجو، 19 سال است که یکشنبه نداریم!
  • آغاز جنگ مدعیان لیگ برتر برای این ستاره (عکس)
  • آقای اوسمار نقد را ول کردی نسیه را چسبیدی | حسرت بزرگی خوردم بابت دوبار از دست دادن برتری دوگله