Web Analytics Made Easy - Statcounter

رم - ایرنا - 'پیئترو گراسو' رئیس مجلس سنای ایتالیا روز سه شنبه به مناسبت روز یادبود قربانیان پناهجو که در مسیر رسیدن به ایتالیا و اروپا جان خود را در مدیترانه از دست دادند، از اروپا خواستار اعطای حق پناهندگی به تمام پناهجویان شد.

به گزارش ایرنا از تارنمای روزنامه 'ایل جورناله'، رئیس مجلس سنا که دومین مقام بلند پایه دولتی ایتالیا محسوب می شود، امروز در جزیره 'لامه دوزا' در جنوب این کشور در مراسم یادبود فاجعه قربانیان پناهجو که در سال 2013 در دریای مدیترانه در مسیر رسیدن به ایتالیا جان خود را از دست دادند، از اروپا دعوت به باز کردن درهای خود به تمام پناهجویان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در سخنانی با اشاره به قانون اساسی ایتالیا و در آستانه انتخابات سیاسی سال آینده، خطاب به ایتالیا و اروپا گفت: باید درها را باز گذاشت و به تمام پناهجویان و نه فقط آنهایی که از جنگ فرار می کنند، حق پناهندگی اعطا شود.
گراسو با اشاره به ماده 10 قانون اساسی ایتالیا افزود: شهروند خارجی که در کشورش نمی تواند از آزادی دموکراتیک تضمین شده توسط قانون اساسی ایتالیا برخوردار باشد حق پناهدگی در کشور ما را بر اساس شرایط تعیین شده توسط قانون دارد.
بدین ترتیب دومین مقام دولتی ایتالیا می خواهد حق پناهندگی را نه فقط به آنهایی که از جنگ ها فرار می کنند، بلکه به آنهای که از فقر و گرسنگی و نقض حقوق بشر فرار می کنند نیز اعطا کند.
به عقیده رئیس سنای ایتالیا، یکی از اماکن نمادین روز یادبود قربانیان پناهجو، جزیره 'لامپه دوزا ' در جنوب این کشور است که درهای اروپا بشمار می رود. جاییکه اروپا آغاز و تمام می شود. تنها زمانی که بتوانیم به ان به عنوان یک در ورود و نه خروج نگاه کنیم می توانیم به ارزش های واقعی اروپا تحقق بخشیم.
به گزارش ایرنا، پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها روز شنبه در دیدار با گروهی از شهرداران ایتالیایی در واتیکان خواستار رسیدگی به وضعیت مهاجرین شد و بر لزوم یک سیاست پذیرش و ادغام تاکید کرد و گفت : نباید مهاجرانی را که به سرزمین ما می ‌رسند،به حال خود رها کرد. به همین دلیل از تمام ابتکاراتی که مروج فرهنگ دیدار هستند، استقبال می ‌کنم . از آنجایی که بسیاری از شهرداری ها می‌توانند از جمله عاملان اصلی پذیرش و ادغام‌ باشند، امیدوارم که خیلی‌ها از این مثال پیروی کنند زیرا در این صورت، سیاست می‌تواند وظیفه اصلی‌اش که کمک به نگاه به آینده می‌باشد را انجام دهد.
سازمان بین المللی امور پناهندگان 'Oim' اخیرا اعلام کرد که بیش از دو هزار مرد و زن و کودک پناهجو در سال جاری میلادی در حالی که سعی در رسیدن به سواحل اروپا از طریق مسیر دریای مدیترانه داشتند، جان خود را از دست دادند و در مجموع شمار پناهجویانی که از آغاز وضعیت اضطراری در سال 2013 تاکنون جان خود را از دست داده اند به بیش از 15 هزار تن می رسد.
البته شمار قربانیان امسال در دریای مدیترانه که دیگر تبدیل به گورستان پناهجویان شده است کمتر از مدت مشابه در سال گذشته (2911 نفر) است اما با این حال چهارمین سال پیاپی است که شمار قربانیان از مرز دو هزار نفر نیز گذشته است.
آژانس امور پناهندگان ملل متحد ' Unhcr ' نیز اخیرا اعلام کرد: بطور متوسط از هر 113 نفر در جهان یک نفر مجبور به ترک خانه و کاشانه خود است. در پایان سال 2016 میلادی 65 میلیون و 600 هزار نفر در سراسر جهان بخاطر جنگ ها، خشونت ها و ظلم ها مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند که حدود 300 هزار نفر بیشتر از سال 2015 بشمار می رود و بالاترین رکوردی محسوب می شود که تاکنون به ثبت رسیده است.
اروپام** 461 ** 1908
ناشر: افشار دارابی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۹۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند

یک سند دولتی نشان می‌دهد هزاران پناهجویی که قرار است  توسط وزارت کشور انگلیس به رواندا اخراج شوند، ارتباط خود را با این وزارتخانه از دست داده‌اند.

به گزارش روزنامه تلگراف، از ۵ هزار و ۷۰۰ نفری که برای اخراج از کشور معرفی و شناسایی شده‌اند، فقط ۲ هزار و ۱۴۵ نفر همچنان با وزارت کشور ارتباط دارند و می‌توان جای آن‌ها را برای بازداشت پیدا کرد.

برخی کارشناسان می‌گویند بسیاری از این افراد برای اینکه به آفریقا فرستاده نشوند احتمالا به صورت عمدی مخفی شده یا به ایرلند رفته‌اند.

حزب کارگر این وضعیت را یک «مضحکه» توصیف کرد و گفت که چنین رخدادی «عدم تسلط کامل» دولت بر سیستم پناهندگی را آشکار می‌کند.

انگلیس قصد دارد پناهجویان را در سفری یک طرفه، به رواندا در شرق آفریقا بفرستد تا بدین ترتیب از ورود بیشتر آنان به خاک خود جلوگیری کند. اما به نظر می‌رسد این آخرین مورد از مجموعه شکست‌های دولت انگلیس در طرح اخراج پناهجویان به رواندا باشد.

فیلیپو گراندی، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل پیش‌تر در بیانیه‌ای مشترک از انگلیس خواستند تا در طرح خود برای انتقال پناهجویان به رواندا تجدیدنظر کند و هشدار دادند که این اقدام تأثیر مضری بر حقوق بشر و حمایت از پناهندگان خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • افزایش شمار پناهجویان بی‌خانمان در انگلیس
  • برچیدن کمپ‌های پناهجویان در آستانه بازی‌های المپیک پاریس
  • ادعای کاخ سفید مبنی بر اعطای پناهندگی به برخی آوارگان فلسطینی
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج