Web Analytics Made Easy - Statcounter

تویسرکانی :‌ استقرار دفاتر خارجی سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو ) باید بر اساس تقسیم عادلانه و جغرافیایی این دفاتر با رعایت اصل شفافیت و در انطباق کامل با اصول راهنما اتخاذ شود .
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، احمد تویسرکانی که در رأس هیئتی متشکل از معاونان وزرای دادگستری و فرهنگ و ارشاد اسلامی در پنجاه و هفتمین نشست عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی در ژنو شرکت کرده است، در سخنان خود با اشاره به اقدامات موثر جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه و ارتقاء حقوق مالکیت معنوی در تمامی حوزه ها و عزم راسخ برای تداوم این فعالیت ها افزود‌: جمهوری اسلامی ایران قویاً اعتقاد دارد فعالیت های هنجارساز در چارچوب کمیته های ذیربط وایپو باید با در نظر داشتن منافع همه دولت های عضو انجام پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت‌: استقرار دفاتر خارجی سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو ) باید بر اساس تقسیم عادلانه و جغرافیایی این دفاتر با رعایت اصل شفافیت و در انطباق کامل با اصول راهنما اتخاذ شود و هر تصمیمی در این رابطه باید بر اساس اجماع و بدون ایجاد سلسله مراتب میان کشورهای متقاضی و یا مناطق مربوطه باشد.تویسرکانی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ایجاد دفتر خارجی وایپو در تهران را پیشنهاد کرده است که کشورهای عضو باید به این پیشنهاد توجه کافی داشته باشند.رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به دستور کار کمیته تخصصی IGC نیز گفت: درک مشترکی میان دولت های عضو در خصوص اهمیت ایجاد یک مبنای حقوقی برای حفاظت از منابع ژنتیک، دانش سنتی و فولکلور وجود دارد و نشست های کمیته مربوط را در دو سال گذشته ارج می نهیم.معاون قوه قضائیه در بیانیه قرائت شده به تلاش های صورت گرفته توسط دول عضو در خصوص معاهده طرح های صنعتی اشاره و اعلام کرد: این تلاش ها باید تبدیل به یک سند حقوقی شود.نشست مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی(وایپو) با حضور نمایندگان دولتهای عضو، سازمانهای بین المللی و مردم نهاد در ژنو سوئیس مقر دائمی این سازمان برگزار و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو فعال در این مجمع حضور دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۶۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهقان: ایران جنایات رژیم صهیونیستی را از طریق سازمان‌های مردم نهاد داخلی و خارجی پیگیری می‌کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره مطالبه جهانی تحریم رژیم صهیونیستی در المپیک گفت: ما یک فهرستی از اقدامات  رژیم صهیونیستی را با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد تهیه کرده ایم  که جلسات ما با این سازمان‌ها همچنان ادامه دارد.

وی‌افزود: در همین زمینه  روز گذشته جلسه‌ای برگزار شد و مستند سازی در خصوص اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی صورت گرفت تا  از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد داخلی استفاده کنیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور اظهار کرد: با ارتباطاتی که با سازمان‌های مردم نهاد خارجی و اروپایی وجود دارد از ظرفیت‌های آنها نیز در این زمینه استفاده خواهد شد تا ما بتوانیم از این ظرفیت‌ها برای اینکه جنایات رژیم صهیونیستی را که در غزه مرتکب شده است و همچنان نیز ادامه دارد در حد ممکن در کشور‌های مختلف جهان پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: البته، چون ما رژیم صهیونیستی را به عنوان دولت به رسمیت نمی‌شناسیم طبیعت اقدامات ما به عنوان دولت خیلی وجهی ندارد و و اقدامات ما از مسیر‌های دیگری  باید صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برای ترمیم زخم‌های کهنه وارد شده بر پیکر مساجد، به اراده جمعی نیاز داریم
  • حمایت مرکز مالکیت معنوی از دستاوردهای دانش‌آموزان استعداد درخشان
  • دهقان: ایران جنایات رژیم صهیونیستی را از طریق سازمان‌های مردم نهاد داخلی و خارجی پیگیری می‌کند
  • حمایت سازمان ثبت از استعدادهای درخشان
  • نامه ایران به شورای امنیت در رد ادعاهای بی اساس اسرائیل
  • جریمه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز روزانه حدود۱.۲میلیون تومان است
  • سیاست همسایگی دولت سیزدهم
  • عدم الزام مشاغلی که فروش کمتر از ۳۰ میلیاردتومان بوده به ارایه دفاتر و ترازنامه
  • جنایت‌های منافقین فراتر از مرزهای زمانی و جغرافیایی
  • تشکیل شرکتهای واسطه برای جذب سرمایه خارجی قانونی شد