Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی که امروز چهارشنبه (12 مهرماه) برای پاسخ به سوال ملی حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار حضور یافته بود به سوال وی درباره این که چرا بازار کار کشور و فرصت‌های شغلی آن در اختیار اتباع بیگانه است، پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که در جهان سه رویکرد برای مبارزه با اتباع خارجی وجود دارد، گفت: اجازه موقت در اردوگاه‌ها، اشتغال محدود و ادغام در جامعه میزبان از رویکردهای جهان نسبت به اتباع خارجی که در کشورمان رویکرد سوم بیشتر انجام می‌شود.

ربیعی ادامه داد: چهار دهه است که نیروهای خارجی به طور انبوه در کشورمان حضور دارند که در عمل با تحویل رایگان شناسنامه دار شدند و تصمیماتی فرااقتصادی به سمت ادغام آنها در جامعه پیش می‌رویم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تأکید کرد:‌ از سال 92 تاکنون 82 هزار و 116 اتباع بیگانه در کشور شناسایی شده‌اند که 42 هزار نفر اتباع غیرمجاز است که به صورت تصاعدی هم افزایش پیدا می‌کند.

وی اذعان داشت: 9 هزار و 355 کارفرمای متخلف هم ظرف یک سال به مراجع قضایی معرفی شده‌ است و به جای نیروهای غیرمجاز، نیروهای مجاز معرفی کرده‌ایم.

ربیعی ادامه داد: ما در ارتباط با وظایف خود در این زمینه کوتاهی نکردیم و با نظر شما در این مورد موافق نیستم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تأکید کرد:‌ کدام وزیر طی این سال‌ها به مجلس آمد و گفت با وجود آن که پرچم اشتغال در دست من نیست اما می‌خواهم در این زمینه حرکت کنیم.

وی با اشاره به این که 2 میلیون و 400 نفر اتباع مجاز و غیرمجاز خارجی در کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد یک میلیون و 700 نفر مجاز هستند، 700 هزار تبعه خارجی غیرمجاز و در این میان 197 هزار تبعه غیرمجاز شاغل را هم شناسایی و اخراج کردیم.

ربیعی با تأکید بر این که برای حل این مشکل کمیسیون ساماندهی شورای عالی امنیت ملی به ریاست وزیر کشور هم باید اقدامی انجام دهد، اظهار کرد:‌ فرآیند ورود اتباع غیرمجاز تا رفتن بر سر کاری یک فرآیند 24 ساعته است، افزود: مسئله قاچاق نیروی انسانی ظرف 24 ساعت از لب مرز تا استان مورد نظر طول می‌کشد و ما باید چرخه هزینه به کارگیری نیروی غیرمجاز را بالا ببریم که کسی نخواهد آنها را استخدام کند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: همچنین باید هزینه جریمه اجازه سکونت‌گاه‌ها را هم به این اتباع غیرمجاز افزایش دهیم.

وی اذعان داشت: موضوع اتباع بیگانه در کشورمان با توجه به مسئله امنیت منطقه، امنیت داخلی، حقوق انسانی، اسلامی و نظریه جمهوری اسلامی در این مورد، استراتژی فرهنگی کشورمان تأثیرگذار است.

ربیعی تأکید کرد:‌ وزارت کار 780 بازرس در کل کشور دارد که ایمنی کار، حقوق کارگران، اتباع خارجی و... را بررسی می‌کند که در 14 استان مجاز عملکرد خود را خوب می‌دانم و ما حتی در این مورد از نهادهای خصوصی هم استفاده می‌کنیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در پایان خطاب به نمایندگان خاطرنشان کرد: برای رفع نگرانی شما در این مورد جلسه‌ای مشترک با حضور کمیسیون اجتماعی و امنیت ملی برگزار شد تا مسائل باز شود و یک طرح جامع و تصمیم ملی اتخاذ شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۱۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در تولید خودروهای کشنده و اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم، بلکه در تولید این خودروها نیازمند زمان و تامین هزینه‌ها هستیم.

به گزارش ایسنا، عباس علی آبادی اظهار کرد: گاهی به بهانه تامین مالی و گاهی به بهانه زمان اینکه خودرو فوری مورد نیاز است واردات انجام می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر یکی از بهانه‌ها این است که تامین کنندگان خارجی مایل به تامین مالی هستند، تصریح کرد: باید این بهانه را از بین ببریم و روش‌هایی را برای تامین مالی و مشارکت دادن مردم در این امر پیدا کنیم تا به این بهانه‌ها به سمت خارجی‌ها نرویم. یکی دیگر از عوامل واردات نیازهای فوری است، اما اگر از قبل این نیازها اعلام شود، تولیدکنندگان توان تامین آن را دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاثیر مهاجرت‌ اتباع خارجی غیرمجاز بر صنف‌های شغلی
  • خبر مهم وزیر کشور درباره پذیرش اتباع جدید
  • از پذیرش اتباع جدید معذوریم؛ از ایران خارج شوند
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • وزیر کشور: اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • خبر مهم وزیر کشور؛ از پذیرش اتباع جدید معذوریم!
  • وزیر کشور: بازگشت ۱.۵ میلیون اتباع خارجی به کشور‌های خود/ اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • فیلم/ وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • تسریع در جمع آوری اتباع غیرمجاز در خراسان جنوبی
  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد