Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر باکیده دبیر جشنواره «بیطار» عنوان کرد که آثار منتخب جشنواره «بیطار» حمایت مالی و تخصصی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز ۱۲ مهرماه نشست خبری جشنواره «بیطار» باحضور خالد خداوردی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی و ناصر باکیده دبیر این جشنواره در سازمان دامپزشکی برگزار شد.

در ابتدای این نشست خداوردی ضمن بیان تاریخچه شکل گیری سازمان دامپزشکی درباره جشنواره «بیطار» گفت: ما به روش های مختلف متوسل شدیم که بتوانیم کاری کنیم تا سازمان دامپزشکی را همه بشناسند چون اگر مسئولان و جامعه با مسئولیت های سازمان دامپزشکی آشنا شوند منفعت ۲ سویه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از کارهایی که امسال با همت و تلاش دوستان انجام دادیم بحث برگزاری جشنواره بود. زیرا ما قایل به این امر بودیم که جشنواره یک قابلیت و استعداد است که باعث رشد فرهنگ عمومی جامعه می شود و می تواند باعث شناخت جامعه نسبت به این حوزه به صورت تخصصی شود بنابراین با جلساتی که با دوستان و با بحث های کارشناسی که داشتیم به این موضوع رسیدیم که جشنواره می تواند به ما کمک کند. هدف ما هم این بود که در قالب جشنواره با هنرمندان ارتباط بگیریم، چون معتقدیم که حوزه هنر و هنرمند باعث تخصصی شدن این رویداد می شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی عنوان کرد: به همین منظور تورهایی برگزار کردیم و با هنرمندان به استان ها رفتیم تا آنها موقعیت و مراکز دامپزشکی را ببینند و به بهانه تهیه فیلم با این امور آشنا شوند. این کار باعث شد که ارتباط خوبی بین هنرمندان و سازمان دامپزشکی ایجاد شود و تاثیر زیادی در حوزه خدمات سازمان دامپزشکی داشته باشد. معرفی ماموریت ها و دستاوردهای این سازمان از دیگر اهداف ما بود که ما این هدف را با هفت رویکرد دنبال کردیم. برای مثال واکسیناسیون حیوانات، مقابله با بیماری های میان انسان و حیوان، بازرسی بهداشت حیوانات و... جزو رویکردهای ما در این جشنواره بود که سعی کردیم با همین محوریت ها فیلم هایی تولید شود. این را هم باید بگویم علی رغم اینکه ما کار این جشنواره را دیر شروع کردیم و زمان کمی در اختیار داشتیم کارهای جشنواره به خوبی پیش رفت ضمن اینکه تنوع و گستردگی کارهای سازمان دامپزشکی باعث ایجاد انگیزه در هنرمندان شد.

در ادامه ناصر باکیده دبیر این جشنواره گفت: جای خوشحالی دارد که مراکز و سازمان هایی وجود دارد که می توانند از حوزه عکاسی و سینما در جهت اهداف خود بهره بگیرند. چیزی که باعث شد جشنواره «بیطار» شکل بگیرد در مرحله اول ایجاد رفاقت و همدلی بین هنرمندان و نگاه های موجود در سازمان دامپزشکی بود. در واقع جشنواره محلی است برای ارزیابی آثار و رقابتی که توام با رفاقت است. این نکته را هم باید عنوان کنم که هر چند دبیرخانه جشنواره «بیطار» در مدت اندک فعالیت های خود را شکل داد اما احساس می کنیم با توجه به ظرفیت های موجود در سراسر کشور، ماموریت های دامپزشکی و گستردگی نگاه هنرمندان می تواند کار خود را پیش ببرد. از همین رو جشنواره نگاه جدی به اتفاقات استان ها داشت به طوری که در مدت کمتر از ۶۰ روز چندین تور در چند استان برگزار کردیم و به همین ترتیب هنرمندان با سازمان دامپزشکی و ماموریت های آن آشنا شدند.

وی افزود: امروز می توانم بگویم که درهای سازمان دامپزشکی در تمام نقاط کشور روی همه هنرمندان باز است ضمن اینکه قرار است جشنواره در تداوم خود در بستر تولید قرار گیرد. به همین ترتیب دوستانی که می خواهند با سازمان دامپزشکی همکاری کنند می توانند به روابط عمومی سازمان مراجعه و ایده ای خود را مطرح کنند. هرچند در دور نخست با وجود توانایی ها جشنواره را به صورت ملی برگزار می کنیم اما در آینده نگاه ما به برگزاری جشنواره به صورت بین المللی است در واقع جشنواره تلاش می کند از سطح استانی به سطح ملی و از سطح ملی به سطح بین المللی پیش برود.

باکیده بیان کرد: ما برای آشنایی بیشتر هنرمندان با جشنواره ۲۴ تور برگزار کردیم که یک روز درمیان در شهرهای مختلف برگزار می شد و هنرمندان با فعالیت های سازمان دامپزشکی آشنا می شدند. در کنار این موضوع ۱۷ هم اندیشی در ۱۷ شهرستان برگزار کردیم. این را هم باید بگویم برای اینکه همگان با آثار جشنواره آشنا شوند ۱۸ استان آمادگی خود را برای برگزاری جشنواره همزمان با تهران آاعلام کردند.

سپس خداوردی با بیان اینکه مخاطب این جشنواره همه جامعه است، گفت: با توجه به اینکه ما با مسایل مختلفی در جامعه مواجه هستیم جامعه شهری، روستایی و در واقع همه جامعه ایرانی مخاطب ما هستند.

باکیده نیز با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره عنوان کرد: افتتاحیه این جشنواره فردا ۱۳ مهرماه ساعت ۹:۳۰ صبح در گالری عکس فرهنگسرای شفق و اختتامیه این جشنواره ۱۷ مهر ماه ساعت ۹:۰۰ در سالن همایش های صداوسیما برگزار می شود.

دبیر جشنواره «بیطار» درباره ضرورت برگزاری این جشنواره بیان کرد: وقتی جشنواره های دنیا را رصد می کنیم متوجه می شویم جشنواره هایی با محوریت حیوانات وجود دارد. به نظرم برگزاری جشنواره ای با همین محوریت در ایران و سرمایه گذاری در این حوزه جواب می دهد. البته این موضوع منوط به این است که برگزاری آن تداوم داشته باشد بر همین اساس جشنواره را باید از جشنواره تا جشنواره تعریف کرد. به همین ترتیب جشنواره هایی می تواند موفق باشند که به بحث تولید فیلم گره بخورند.

وی در پایان اظهار کرد: روز گذشته نشستی با حضور آقای خداوردی داشتیم و در آن جلسه او قول داد که از آثار منتخب در تولید اثر بعدی صاحب اثر حمایت مالی و تخصصی شود. از سوی دیگر صیانت از حقوق حیوانات در دل این جشنواره وجود دارد که امروز یک بحث بین المللی است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۱۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد

ایسنا/کردستان رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج گفت: دومین جشنواره عکاسی سنندج به مناسبت هفته سنه با حضور ۵۰ نفر از عکاسان ملی و بین المللی از استان های سراسر کشور در سنندج کار خود را آغاز کرد.

سرکوت نجفی امروز پنجشنبه در آیین آغاز به کار دومین جشنواره ملی عکاسی که در سالن شماره ۲ پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد:  سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج در راستای گرامیداشت ۶ اردیبهشت ماه روز سنه ویژه برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی  تدوین و اجرا می شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های شاخص این ایام برگزاری دومین جشنواره ملی عکاسی در سنندج است که امروز آیین افتتاحیه این جشنواره در نخستین روز از هفته سنه با حضور ۵۰ نفر از عکاسان برجسته برگزار شد.

نجفی افزود: این جشنواره به صورت اردو محور در یک بخش با موضوع بناهای تاریخی سنندج، مستندنگاری و طبیعت و فضای گردشگری سنندج برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج بیان کرد: عکاسان مطرح ملی و بین‌المللی برای شرکت در این جشنواره رزومه خود را از ۲۷ فرودین ماه تا سوم اردیبهشت به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند.

نجفی با بیان اینکه در بازه زمانی تعیین شده در مجموع ۲۴۷ نفر از عکاسان مطرح در کل کشور رزومه خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کردند، گفت: براساس تصمیم گیری تیم داوری متشکل از ۵ داوران بومی و غیربومی مطرح کشور ۵۰ نفر از عکاسان شرکت کننده که بهترین و بالاترین رزومه را ارائه کرده بودند انتخاب و در این فستیوال یک هفته ای با هم به رقابت می پردازند.

به گفته وی، ۳۵ نفر از شرکت کنندگان در این جشنواره از استان های مختلف، آذربایجان شرقی، ارومیه، سیستان و بلوچستان، تهران، همدان، خوزستان، اراک، مشهد، مازندران و ... هستند که دارای رزومه ملی و بین المللی هستند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج با بیان اینکه این ۵۰ عکاس منتخب که ۱۵ نفر آنها نیز عکاسان بومی استان هستند باید در بازه زمانی ۶ تا ۱۱ اردبیهشت در محورهای مطرح شده اقدام به عکاسی کنند، افزود: بعد از داوری عکس‌ها توسط داوران مطرح، نفرات برتر با اهدای لوح و هدیه نقدی مورد تجلیل قرار می گیرند.

نجفی با بیان اینکه این جشنواره به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج و با همکاری خانه عکاسان برگزار می‌شود، گفت: نمایشگاهی از اثار برتر این جشنواره نیز در شهر سنندج دایر و بازدید از آن برای عموم مردم آزاد خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می‌شود
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»