Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: برای تکمیل و بهره برداری از مرحله اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس در دهه فجر امسال تمام تلاش خود را به کار بسته ایم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان، سردار مجتبی شیروانیان روز سه شنبه در دومین جلسه هیات امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اصفهان که در سالن اجتماعات در دست تکمیل مرکز یاد شده این مطلب را بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه اصفهان سهم بسزایی در دوران دفاع مقدس داشته اما عملیات تکمیلی پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان با تاخیر مواجه شده است، تصریح کرد: این موضوع بر ارائه عملکرد رزمندگان خود در دوران دفاع مقدس تاثیر داشته و در این زمینه مطالبه بحق جامعه ایثارگری استان اصفهان محقق نشده است.
وی بیان کرد: خانواده بزرگ ایثارگر استان اصفهان از تاخیر بوجود آمده در عملیات تکمیلی مجموعه فرهنگی دفاع مقدس گلایه مند هستند.
در این جلسه که به ریاست استاندار اصفهان تشکیل شد، سردار شیروانیان با اشاره به اینکه در بدو مسئولیتش به عنوان مدیرکل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان اصفهان پروژه احداث مجموعه فرهنگی دفاع مقدس این استان به علت عدم نقدینگی حدود 2 سال تعطیل شده بود، افزود؛ بر اساس پیشنهاد استاندار و تدابیر هیات امنا، مقرر شد پروژه مجموعه فرهنگی دفاع مقدس استان در سه مرحله اجرا و تکمیل شود.
وی ادامه داد: پس از بررسی موزه دفاع مقدس سایر استان ها و آسیب شناسی روند اجرای پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس، مقرر شد که این مرکز فرهنگی از حالت یک نمایشگاه دائمی و ایستا به حالت پویا در آید.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان اضافه کرد: در این راستا این مرکز باید از قابلیت های تنوع بخشی و بروز رسانی در موضوع ها و سوژه های مختلف بهره مند و بخش عمده آن باید به فناوری دیجتیال تجهیز می شد.
وی تصریح کرد: به همین دلیل برای ایجاد بسترها و زیرساخت های مناسب و مورد نیاز به زمان بیشتری نیازمند شدیم.
سرتیپ دوم پاسدار شیروانیان ضمن تشکر از اقدام های استانداری، شورای اسلامی شهر، شهرداری، مجتمع فولاد مبارکه و سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان برای پیشبرد امور اجرای این طرح گفت: جذب منابع کافی و عدم اختصاص بودجه استانی از جمله مشکلات این طرح است.
وی با اشاره به پیشرفت 90 درصدی مرحله اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اصفهان ابراز امیدواری کرد: این مرحله از عملیات ساخت مرکز یاد شده با تلاش و همت مسئولان استان اصفهان هرچه سریع تر تکمیل و به بهره برداری برسد.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان با اشاره به اینکه قرار است در دهه فجر امسال حدود 10 مرکز فرهنگی دفاع مقدس در کشور افتتاح شود، گفت: تلاش می کنیم تا مرحله اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس اصفهان نیز در دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد.
استاندار اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به نقش این استان در هشت سال دفاع مقدس و تقدیم بیش از 23 هزار شهید و هزاران ایثارگر و جانباز همچنین حضور 2 لشکر و چند تیپ از استان اصفهان در جبهه ها طی هشت سال دفاغ مقدس، نبود موزه دفاع مقدس در این استان را در شان اصفهان ندانست.
' رسول زرگرپور ' به طراحی موزه دفاع مقدس این استان اشاره کرد و افزود: اینکه به جای موزه ساکن و استاتیک، موزه متحرک پیش بینی شده، ارزشمند است.
وی با بیان اینکه ساخت موزه دارای اعتبارات ملی است و کد استانی ندارد ، تصریح کرد: به همین دلیل نمی توان از بودجه های استانی برای این مرکز استفاده کرد.
استاندار اصفهان اضافه کرد: به همین دلیل تلاش شد که با تشکیل هیات امنای قوی متشکل از دستگاه های توانمند برای پیشبرد عملیات اجرایی پروژه، این نقیصه برطرف گردد.
وی اتخاذ تدابیر لازم برای تامین منابع مورد نیاز جهت تکمیل و تجهیز مرحله اول این پروژه را خواستار شد و ابراز امیدواری کرد که شهردار جدید در اولین امضای خود، اعتبارات خوبی را برای این موزه اختصاص دهد.
زرگرپور اظهارکرد: مدیریت استان اصفهان همانند گذشته تمام تلاش خود را برای تامین بودجه پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اصفهان به کار خواهد گرفت.
قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان نیز تکمیل و بهره برداری از مرکز فرهنگی دفاع مقدس اصفهان را ضروری دانست و گفت: باتوجه به اولویت برنامه ام در جهت گسترش گردشگری شهر اصفهان، تمام تلاش خود را خواهم کرد تا این پروژه به عنوان یک ظرفیت مثال زدنی گردشگری، در اولویت اول برنامه های شهرداری اصفهان قرار گیرد و در اولین فرصت بتوانیم شاهد افتتاح آن باشیم تا گردشگران داخلی و خارجی به جایگاه واقعی اصفهان در دفاع مقدس واقف شوند.
کلنگ احداث موزه دفاع مقدس اصفهان سال 76 به زمین زده شد و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان پیگیر اجرای آن است.
استان اصفهان با تقدیم 23 هزار شهید و جمع کثیری آزاده و جانباز در راه انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس، رتبه اول را از این نظر در بین استان های کشور دارد.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۰۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بازدید از این پروژه بزرگ آموزشی گفت: دارالفنون اردبیل با مساحت ۱۰ هزار متر مربع با ۳۰ کلاس آموزشی، دارای سالن ورزشی و آمفی تئاتر ۲۵۰ نفره آماده بهره برداری است.
نیکزاد با اشاره به اینکه این پروژه عمرانی آموزشی برای بهبود کیفیعت آموزشی در اردبیل و با سرمایه گذاری بانگ پاسارگاد کشور احداث شد گفت: بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برای احداث دارالفنون اردبیل سرمایه گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳