Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعدادی از کارگران کارخانه بلبرینگ‌سازی تبریز در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات معوقه، دور جدید اعتراضات صنفی خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، کارگران کارخانه بلبرینگ سازی از روز 11مهر ماه نسبت به عدم پرداخت مطالبات معوقه اعتراض کردند،عدم پرداخت دست کم 6ماه از حقوق یکی از دلایل این اعتراض است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این گزارش،در کارخانه بلبرینگ‌سازی تبریز حدود220 نفر کارگر رسمی و قراردادی فعالیت دارند که 75 درصد از دستمزد اسفندماه 95 و دستمزد کامل شش ماه نخست سالجاری را از کارفرما طلبکارند.کارخانه بلبرینگ‌سازی تبریز یکی از واحدهای موفق صنعتی استان آذربایجان شرقی محسوب می‌شود که تا پیش از سال 91 محصولات آن به صورت پیش‌فروشی عرضه می‌شد. کارگران می گویند: مشکلات این واحد خصوصی‌سازی شده از زمان واگذاری به بخش خصوصی به تدریج ایجاد شده است.

* بلبرینگ‌سازی وارث خصوصی‌سازی غلط شده است

«چنگیز قاسمی» رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی با تایید اعتراض صنفی کارگران کارخانه بلبرینگ‌سازی در اعتراض به معوقات مزدی گفت: مشکلات واحد‌های صنعتی همانند بلبرینگ‌سازی تبریز از زمانی آغاز شد که این واحد صنعتی به بخش خصوصی واگذار شد.متاسفانه به دلیل اجرای غلط این قانون از حدود یک دهه قبل تاکنون مشکلات عمده‌ای متوجه امنیت شغلی و معاش کارگران شده است.

قاسمی در خاتمه از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست به مشکلات واحد‌هایی همانند بلبرینگ‌سازی که در نتیجه اجرای غلط قانون خصوصی‌سازی با مشکل روبرو شده‌اند؛ رسیدگی کنند.

انتهای پیام/

R1012189/P1012122/S7,78,82/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۴۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور

به گزارش خبرگزاری مهر، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور با حمایت‌ها و پیگیری‌های قضائی پس از ۶ سال خبر داد و گفت: این واحد تولیدی با موضوع فعالیت تولید کربنات کلسیم از سنگ‌های آهکی برای مصرف دام و طیور به‌عنوان مکمل غذایی در شهرستان ساوه از سال ۱۳۹۶ به‌طور کامل تعطیل و در معرض فروپاشی و ورشکستگی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: این شرکت بر اساس نوسانات نرخ ارز، عدم رقابت با تولیدکنندگان بزرگ، دریافت تسهیلات بانکی و معوق شدن اقساط بانکی و عدم پرداخت به موقع مطالبات سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی ورشکسته شناخته شد که با ورود اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران همزمان با پیشبرد امر تصفیه، جلسات متعددی با بستانکاران عمده اعم از بانک، سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی تشکیل شد و رفع موانع موجود در مسیر فعالیت این واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته در نهایت صد در صد مطالبات بستانکاران به صورت نقدی پرداخت و این شرکت از ورشکستگی خارج شد، اذعان کرد: این واحد تولیدی در حال حاضر با اشتغال ۳۱ نفر نیروی کار به‌صورت مستقیم به چرخه تولید بازگشت و به طور کامل تحویل مالکین و سهامداران شد.

القاصی در پایان با اشاره به ایجاد بستر جدید توسعه در واحد تولیدی مذکور و افزایش تولید تا هزار تن در روز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی مطالبات اعم از حقوق و مزایای کارگری، هزینه‌های جاری از جمله حق بیمه، مالیات، برق و گاز پرداخت شد و با خروج از ورشکستگی، این واحد تولیدی تحویل مالکین و سهامداران شد.

کد خبر 6096775

دیگر خبرها

  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • اعتراض صنفی کارگران کاغذسازی پارس خاتمه یافت و پیمانکار حذف شد
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند