Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضور شورای ائتلاف نیروی انقلاب اسلامی گفت: اگر مجلس، قدرتمند و حافظ منافع مردم بود، اجازه نمی‌داد سهمیه‌بندی بنزین، به این وضع آشفته و نادرست اجرا شود.

فرشاد مهدی‌پور عضور شورای ائتلاف نیروی انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به تغییر و تحولات مجلس در تاریخ مجالس ایران اظهار داشت: مجالس در جمهوری اسلامی همیشه تجربه تغییرات جدی را داشته است، در برخی مجالس یک جریان سیاسی به یک جریان سیاسی دیگر منتقل شده، گاهی اوقات هم دچار تکانه‌های ائتلافی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مجلس دهم یکی از ضعیف ترین مجالس جمهوری اسلامی است گفت: متأسفانه مجلس فعلی کاملا ائتلافی است و هیچ قطب سیاسی در آن غلبه جدی ندارد، برخی جریان‌ها در این مجلس بر اساس منافع مادی شکل گرفته و رشد کرده اند.

مهدی‌پور افزود: ایدئولوژی در برخی جریانات سیاسی سابق در مجلس از بین رفته و برخی از آنها به جای تمایلات حزبی و سیاسی خود به زد و بند و معامله روی آورده‌اند که نتیجه این اتفاقات تهی شدن مجلس از راس امور است.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی همچنین با تاکید بر اینکه مردم، این تهی شدن مجلس از راس امور را به خوبی لمس می‌کنند تصریح کرد: مجلس، تنها واحد قانون‌گذاری در ایران است که می‌تواند دولت بر سر کار بیاورد و رئیس جمهور را برکنار کند و حتی بر تمام امور جمهوری اسلامی نظارت کند.

وی ادمه داد: با کمال تأسف مجلس فعلی در این دوره، بسیار ضعیف عمل کرده است، کمی دقت در عملکرد نمایندگان در موضوع تحقیق و تفحص‌ها نشان می‌هد برخی منافع مالی و تبانی بین فلان ائتلاف و فلان حزب وجود دارد که برخی استیضاح ها و سوال و جواب ها منتفی شود.

مهدی‌پور با تاکید بر اینکه این زد و بندها خطرناک است خاطرنشان کرد: این مجلس ائتلافی و ضعیف باید به نفع مردم حتما تغییر کند و تدبیر درست در اولویت امور باشد.

وی با اشاره به افزود: ناکارآمدی‌های مجلس در تصمیم‌گیری‌های‌ حوزه سیاست خارجی، ضعف در حوزه سیاست داخلی، نداشتن یک طرح واحد و سنجیده در حوزه اقتصاد، و نداشتن سازوکار مناسب در خصوص شورای شهر که به مجلس واگذار شده باعث شده تا مجلسی بدون قدرت به نمایش گذاشته شود.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ادامه فعالیت این مجلس را به نفع مردم و جمهوری اسلامی ندانست و ادامه داد: به طور طبیعی مجلس یازدهم 70 درصد تغییر خواهد داشت و نمایندگانی از این مجلس باقی می‌مانند که با ایده تغییر و تحول در مجلس همراه شوند.

مهدی پور لزوم برخورد با فساد را یکی از اولویت‌های کاری مجلس دانست و اظهار داشت: مجلس قدرت زیادی در حوزه نظارت دارد، در حال حاضر برخورد با فساد جزء مطالبات عمومی است اما مجلس نسبت به آن واکنش قابل دفاعی ندارد، مطالبه ای که قوه قضاییه تا کنون با آن برخورد کرده است که منجر به اقبال عمومی بالا و محبوبیت زیادی شده است.

وی افزود: مجلس از این قدرت استفاده نمی‌کند، حتی تاکنون نتوانسته نظارت بر خودش را اجرایی کند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اهمیت تغییر مجلس را در راستای قدرتمند کردن آن در حوزه نظارت بر همه عرصه‌‌ها دانست و گفت: در این راه، جوان‌سازی ایده‌ها و طرح‌ها و برنامه‌ها و حتی ساختارها می‌تواند بسیار کمک کند و این یک نیاز اساسی در مجلس است.

مهدی‌پور با بیان اینکه کارآمد بودن مجلس نیازمند نوپا شدن و پویا شدن مجلس است ادامه داد: افرادی که تجربه و توانمندی حل مسئه دارند می‌توانند با ایده‌های نو و جوان وارد مجلس شوند که با نگاه ملی مسائل را حل کنند و نگاه قومیتی به حداقل خودش برسانند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری میراث انقلاب اسلامی است، برخی وزرا در ایام استیضاح بارها گفتند که برخی نمایندگان به دنبال گرفتن منافع از ما هستند، پس این مجلس نمی‌تواند بر برنامه های دولت نظارت کند.

عضور شورای ائتلاف نیروی انقلاب اسلامی در پایان گفت: اگر مجلس، مجلسی قدرتمند حافظ منافع مردم باشد اجازه نمی‌دهد برنامه مهمی مانند سهمیه بندی بنزین، به این وضع آشفته و ناقص و نادرست اجرا شود و این همه خسارت به کشور وارد کند و قطعاً این یکی از دلایل نارکارآمدی مجلس دهم است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مهدی پور انتخابات مجلس جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۴۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست نهایی «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران+ اسامی

دبیر شورای مرکزی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب (امناء) از نهایی شدن لیست این ائتلاف برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید نظام الدین موسوی دبیر شورای مرکزی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب (امنا) در گفت‌وگویی از نهایی شدن لیست این ائتلاف برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس خبر داد.

وی گفت: از ۳۰ نامزد ائتلاف امنا در دور اول انتخابات ۷ نفر انتخاب و۱۵ نفر نفر نیز به دور دوم راه پیدا کردند.

دبیر شورای مرکزی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب (امنا) افزود: با تصویب شورای مرکزی ائتلاف تمامی ۱۵ نامزد راه یافته فهرست ائتلاف به دور دوم، در این مرحله نیز در لیست امنا قرار دارند.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه آقای مهدی شریفیان در اطلاعیه ای رسماً اعلام کرد که خود را متعهد به رویکردهای ائتلاف امنا در مجلس آینده می‌داند، با تصویب شورای مرکزی حضور وی به عنوان نفر شانزدهم فهرست امنا در دور دوم قطعی شد.

موسوی در ادامه اسامی کامل ۱۶ نفر ائتلاف انتخاباتی امنا در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس را به شرح ذیل اعلام کرد:

۱- سید نظام الدین موسوی

۲- احمد نادری

۳- ابراهیم عزیزی

۴- پیمان فلسفی

۵- سمیه رفیعی

۶- ابوالفضل ظهره وند

۷- محمد سراج

۸- ابوالقاسم جراره

۹- زینب قیصری

۱۰- ریحانه اخلاقی

۱۱- صالح اسکندری

۱۲- سید مرتضی محمودی

۱۳- بیژن نوباوه وطن

۱۴- حسین صمصامی

۱۵- مجتبی رحماندوست

۱۶- مهدی شریفیان

کد خبر 750269

دیگر خبرها

  • کاندیدا‌های شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران
  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟
  • لیست نهایی «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران+ اسامی