Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه کوهنوردلرستانی در سومین دوره مسابقات دوی کوهستان جام فجر (مردان و زنان) موفق به کسب رتبه های برتر شدند..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۳۰۲۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرتاب ۴ ماهواره با یک موشک به مدار زمین

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، چین صبح روز سه شنبه چهار ماهواره را با موفقیت از مرکز پرتاب ماهواره تایوان در شمال چین پرتاب کرد. این ماهواره ها توسط موشک حامل  لانگ‌مارچ به مدار منتقل شدند و نخستین پرتاب این مدل جدید را در خانواده موشک‌ها به ثبت رساندند.

مووشک لانگ‌مارچ که توسط شرکت علوم و فناوری هوافضای چین (CASC) توسعه یافته است، شامل یک طراحی ساده تک هسته‌ای و دو مرحله‌ای می‌شود که توسط موتورهای اکسیژن مایع و نفت سفید قدرت می‌گیرد.

این موشک جدید ۴۳ متر طول و تقریباً ۲۱۵ تن وزن دارد و قادر است محموله‌ای به وزن ۲‌.۴ تن را به مدار ۵۰۰ کیلومتری خورشید سنکرون برساند.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه این موشک، امکان قابل تنظیم بار ماهواره‌ای آن است که به موشک امکان می‌دهد طیفی از اندازه‌های ماهواره را در خود جای دهد. این سازگاری باعث می شود موشک برای نیازهای مختلف و الزامات خاص ماموریت مناسب باشد.

چین در تلاش برای تقویت برنامه فضایی خود، پرتاب‌ ماهواره‌ها با استفاده از منابع ملی خود را در پیش گرفته است و یکی از مهم‌ترین لحظات این توسعه، پرتاب ماهواره‌ها با همین موشک لانگ مارچ است که با موفقیت صورت گرفت. این پرتاب در نهایت منجر به قراردادن چهار ماهواره در مدار زمین شد.

این راکت، با استفاده از سوخت مایع، توانست ماهواره‌ها را به مدار موردنظر بفرستد. این ماهواره‌ها شامل ماهواره‌های ارتباطی، ماهواره‌های رصدی و ماهواره‌های پژوهشی بوده‌اند.

این موفقیت جدید برای چین نشان از توانایی و تعهد این کشور به توسعه فضایی خود دارد. این پرتاب‌ها باعث افزایش سرعت پیشرفت چین در تکنولوژی فضایی می‌شود و می‌تواند این کشور را به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در صنعت فضایی مطرح کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • منظره ای رویائی و کمیاب از کوهستان رنگین کمان (عکس)
  • پرتاب ۴ ماهواره با یک موشک به مدار زمین
  • خواننده لرستانی پس از چند سال غیبت به صحنه برمی‌گردد
  • صعود ۲ نماینده ایران به فینال دوچرخه‌سواری کوهستان آسیا
  • اعزام سه هزار لرستانی به ارتفاعات بازی دراز کرمانشاه
  • خبر خوش برای لرستانی‌ها؛ مجوز سد معشوره صادر می‌شود‌
  • انتقال فرعون به صلاح همه!
  • کوهستان «پرآو» پتانسیل برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی غارنوردی را دارد
  • خاطره بازی با معلمان کوهستان
  • اعزام ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع