Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی آتش نشانی شهرستان میرجاوه گفت:کانون خانواده بستر مناسبی برای آموزش نکات ایمنی به کودکان و نوجوانان است والدین می توانند فرزندان خود را نسبت به خطرات استفاده از مواد آتش زا توجیه کنند و انان را با سنت های دیرین در این شب آشنا سازند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از لادیز؛ علی باراجی اظهار کرد: مراسم چهارشنبه سوری یکی از آیین های کهن ایران باستان است که متاسفانه در سال های اخیر تغییرات بسیار زیادی داشته و از چهارچوب عرف خارج شده است و برخی افراد سودجو به بهانه چهارشنبه سوری به دنبال کسب درامد از راه های نامناسب هستند و با وارد کردن ترقه و مواد آتش زای بسیار خطرناک چهره آن را تغییر داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این مطلب که شهرستان میرجاوه در شب چهارشنبه سوری شرایط بسیار آرامی دارد، افزود: شهروندان میرجاوه در شب چهارشنبه سوری با روشن کردن آتش در برخی محله ها مراسم پرش از روی آتش را برگزار می کنند اما برخی افراد با آتش زدن لاستیک های فرسوده در معابر عمومی و خیابان های شهر سد معبر کرده و با صدای ترقه ها و آتش زدن سطل های زباله برای شهروندان ایجاد مزاحمت می کنند و به بافت آسفالت خیابان ها و تجهیزات شهری آسیب زده و هزینه زیادی را به بیت المال تحمیل می کنند.

وی با بیان این مطلب که یکی از وظایف اصلی سازمان آتشنشانی اطلاع رسانی به شهروندان در زمینه خطرات آتش بازی است، اذعان کرد : آتش بازی در وهله اول برای خود افراد خطرناک می باشد و در وهله دوم می تواند برای شهروندان و جامعه پیامد های جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد، هیچ کسی مخالف برگزاری مراسمات آیینی و سنتی نیست، دغدغه اصلی سازمان آتشنشانی و سازمان های مربوط درست و بی خطر برگزار کردن این مراسمات است.

باراجی نسبت به دپوی مواد محترقه در برخی مکان های غیر استانداد توسط افراد سود جو هشدار داد و افزود : واردات غیر قانونی مواد محترقه و نگهداری این مواد در مکان های نامناسب و شرایط خطرناک توسط افراد سود جو مشکلات زیادی را برای نوجوانان و خانواده های آنان به وجود آورده و در طی چند روز اخیر در برخی از شهرهای کشور شاهد حوادثی بسیار دردناک بودیم، کودکان و نوجوانان سعی کنند مراسم چهارشنبه سوری را در کنار والدین و بزرگترها برگزار کنند تا کمتر در معرض خطر قرار بگیرند از مواد محترقه دست ساز و خطرناک استفاده نکنند ، نوجوانان و جوانان می توانند مراسم چهارشنبه سوری را با آرامش برگزار کنند چراکه فلسفه چهارشنبه سوری تنها روشن کردن آتش نبوده و می توانند در این خصوص از والدین خود اطلاعات بیشتری کسب کنند.

وی با اشاره به نقش والدین در آگاه سازی فرزندان نسبت به خطرات استفاده از موادمحترقه، اذعان کرد: والدین با نظارت بیشتر بر فرزندان خود و ممانعت از استفاده مواد محترقه و خطر آفرین در کاهش آسیب های چهارشنبه آخر سال نقش تعیین کننده ای دارند، کانون خانواده بستر مناسبی برای آموزش نکات ایمنی به کودکان و نوجوانان است ، والدین می توانند فرزندان خود را نسبت به خطرات استفاده از مواد آتش زا توجیه کنند و انان را با سنت های دیرین در این شب آشنا سازند.

سخنگوی آتش نشانی میرجاوه گفت:هماهنگی های لازم برای آمادگی نیروهای آتش نشانی برای مواجه با مصدومان احتمالی چهارشنبه آخر سال انجام شده است و نیروهای آتش نشانی در این ایام در آماده باش کامل هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۳۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد

به گزارش قدس آنلاین، دفتر اطلاع‌رسانی «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر موقت لبنان در پاسخ به حمله‌ای سیاسی و رسانه‌ای علیه این کشور که مدعی است «اتحادیه اروپا به لبنان رشوه داده تا پناهجویان سوری را در خاکش نگه دارد»، بیانیه‌ای در رد این ادعا منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، «اورزولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا روز پنج‌شنبه در بیروت بسته‌ کمک‌های مالی برای لبنان به ارزش یک میلیارد یورو را که از سال جاری میلادی تا سال ۲۰۲۷ در دسترس لبنان خواهد بود، اعلام کرد.

میقاتی گفت: صحبت درباره رشوه اروپا به لبنان برای ماندن آوارگاه (پناهجویان) در خاک این کشور نادرست است، این هدیه کاملا بی‌قید و شرط است و بر اساس روال‌های پذیرش هدایا، از سوی لبنان تایید شده است.

نخست‌وزیر موقت لبنان در ادامه نیز تاکید کرد: بسته کمک‌های اتحادیه اروپا کمکی بدون قید و شرط منحصرا برای لبنان و مردم آن بوده و شامل بخش‌های بهداشت، آموزش، حمایت اجتماعی و فقیرترین خانواده‌ها است.

او همچنین توضیح داد: بسته کمک‌های مالی اروپا شامل کمک‌ها به ارتش و نیروهای امنیتی امنیت عمومی و نیروهای امنیت داخلی برای کنترل مرزهای زمینی می‌شود و هرآنچه بر خلاف این گفته می‌شود، سخنی پوچ و اتهام‌های سیاسی نادرست است.

این مسوول لبنانی در پایان بر عزم کابینه‌ این کشور برای اجرای قوانین در تمامی بخش‌های این کشور تاکید کرد و گفت: هر فردی که به شکل غیرقانونی اقامت داشته باشد، از کشور اخراج خواهد شد و در مورد این مساله غیرقابل انکار است و دستورات اجرای اقدامات لازم به دستگاه‌های مربوطه داده شده است.

تعداد پناهجویان سوری در لبنان ۱.۸ میلیون تن است که طبق برآوردهای لبنان، اسامی حدود ۸۸۰ هزار تن از آنها توسط کمیساریای امور پناهجویان سازمان ملل به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • منتخبان نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان تجلیل می‌شوند
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری