Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روزگاری که مدام وزارت نفت و دولت از نبود پول می نالند باید سرمایه ی چندصد میلیون دلاری ملت مظلوم در زیر خاک زاهدان مدفون شود و شهروندان این دیار 5 سال دیگر هم به انتظار گاز بمانند. گروه استان‌های جهان نيوز: در راستای کمک به تحقق عدالت رسانه‌ای برای همه استان‌های کشور و همچنین با توجه به اخبار و گزارش‌های بسیار خوبی که در رسانه‌های محلی در مناطق مختلف کشور تولید می شود، از این به بعد روزانه برگزیده ای از اخبار استان ها تقدیم به خوانندگان محترم جهان نيوز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین مسئولین رسانه‌های محلی در شهرستان‌ها می‌توانند اخبار برگزیده شان را به جهان نيوز جهت دادن بازتاب ارسال کنند.

به گزارش جهان نيوز، برگزیده امروز اخبار استان‌ها به نقل از منابع محلی به شرح ذیل است:

*لرستان/ کارگران شهرداری بروجرد سه روز است دست از کار کشیدند

در طول سال چندین بار کارگران شهرداری نسبت به حقوق های معوقه تجمع و راهپیمایی کرده اند اما این مشکل حل نشده و با توجه به نزدیک شدن روزهای پایانی سال، تصمیم گرفتند تجمع های پی در پی برگزار کنند تا شاید حقوق آنها پرداخت شود.

امروز سومین روزی است که کارگران شهرداری بروجرد در مقابل شهرداری تجمع می کنند و تا کنون به نتیجه ای نرسیده اند و کارگران شهرداری چند روز است دست از کار کشیده اند تا تکلیف حقوق های معوقه آنان روشن شود.
این در حالیست که 2 شب است زباله های معابر شهری در بروجرد جمع نشده و بوی تعفن و انباشت زباله ها، شهر را بسیار زشت کرده است، کارگران از روز اول تجمع هشدار دادند که تا حقوق معوقه و عیدی آنها پرداخت نشود کار نمی کنند.

انباشت زباله ها در کوچه ها و خیابان ها و همچنین جدول های پر از زباله این روزها به اوج خود رسیده و این امر سبب نارضایتی شهروندان شده است به طوری که با تردد از هر کوچه و خیابان حجم وسیعی از زباله ها دیده می شود.

این بار کارگران شهرداری به طور جد نسبت به معوقات خود ایستاده اند و چند روز است که دست از کار کشیده اند اما بعد از این سه روز هنوز خبری از پرداخت معوقات نشده است.

با توجه به این که از چند روز دیگر سفر مسافران نوروزی آغاز می شود و مسافران و گردشگران زیادی به بروجرد سفر می کنند اما متاسفانه چهره شهر با وجود این همه زباله نازیبا شده است.

این در حالیست که در بسیاری از شهرها در تلاش هستند تا با زیبا کردن شهر و نظافت آن به استقبال نوروز و مسافران بروند اما این روزها در بروجرد به جای نظافت شهر و توجه به استقبال از مسافران نوروزی، شهر پر از زباله شده و جدول ها بوی تعفن می دهند.
منبع: بازتاب بروجرد

*کهکیلویه و بویراحمد/ جوانان امروزی با اندام دخترانی که در خیابان می بینند ازدواج می کنند!/ ریشه کن کردن آسیب های اجتماعی امکان پذیر نیست

مدیر کل فرهنگی و امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد سخنران و مهمان ویژه همایش بررسی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با موضوعیت طلاق در شهرستان بهمئی بود.

حجت الاسلام میر محمدی، مدیر کل فرهنگی اجتماعی استانداری کهکیلویهدر همایش بررسی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با موضوعیت طلاق گفت: در گذشته نقش ریش سفیدان برای حل معضلات پر رنگ بود که در یک دوره این نقش کم رنگ شده اما اکنون دوباره جامعه به این نتیجه رسید که برای کاهش آسیب های اجتماعی نیاز به نقش آفرینی بزرگان و ریش سفیدان است.

وی گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد نزدیک به 28 مورد از عوامل طلاق شناسایی و بر روی آنها بحث و بررسی کارشناسی صورت گرفت.

میر محمدی با بیان اینکه ریشه کن کردن آسیب های اجتماعی امکان پذیر نیست، تصریح کرد: ما باید این فکر را که بخواهیم آسیب های اجتماعی را از جامعه ریشه کن کنیم، از سر بیرون کنیم، آسیب های اجتماعی قابل ریش کن شدن نیستند اما می توانیم با برنامه ریزی و کارشناسی این آسیب ها را کنترل و کاهش دهیم.

مدیر کل فرهنگی و امور اجتماعی استانداری کهگیلویهو بویراحمد افرود: آسیب های اجتماعی مانند تورم در جامعه است که اگر بتوانیم میزان آمار آنها را نسبت به سال های قبل کمتر کرده و به حداقل برسانیم، خوب است

میر محمدی خاطرنشان کرد:سبک زندگی ما اشتباه است، ازدواج های ما اصولی نیست و مباحثی که باید روی آنها کار می کردیم و در بحث آماده سازی محیط برای وقوع یک ازدواج موفق، دقیق و اصولی کار نکردیم.

وی گفت: بعد از تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با آسیب های اجتماعی، تقسیم کار شد و بخشی از این وظایف به معاونت امور فرهنگی و اجتماعی استانداری واگذار شد که در این راستا کارگروهی در بنیاد نخبگان استان تشکیل دادیم و نزدیک به 6 ماه کار کارشناسی انجام دادیم

میر محمدی تصریح کرد: هر چند در گذشته مردم از لحاظ فرهنگی رشد نکرده بودند اما ازدواج های آن دوران اصولی بود.

وی افزود: الان خیلی از ازدواج ها بصری است و جوانان با اندام دختر خانمی که در خیابان می بینند، ازدواج می کنند اما بعد از ازدواج متوجه می شوند که این دختر خانم نه اخلاقی دارد، نه اعتقادی و نه مهارت فرزند پروری و سبک زندگی بلد است.

میر محمدی گفت: ازدواج با بعضی افراد تنها با تکیه بر موقعیت اجتماعی یا تمکن مالی آنها صورت می گیرد و فاکتور های لازم و ضروری دیگر نادیده گرفته می شود .

وی گفت: بعضی از طلاق ها به خاطر مشکلات جنسی یکی از زوجین است که با مراجعه با یک پزشک قابل درمان است اما گاهی زوجین بهانه اختلاف را چیز دیگری اعلام می کنند.

مدیر کل فرهنگی و امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:با وجود تمامی عوامل وقوع طلاق در جامعه، اگر باورهای دینی بین مردم تقویت شود، خیلی از مشکلات حل می شود ؛ضعف باورهای دینی باعث فروپاشی کانون خانواده می شود.

میر محمدی گفت: در سال 95 به صورت جدی بر روی چند قشر از جامعه کار شد و مهارت های زندگی و سبک زندگی به صورت کارگاه های آموزشی به آنها آموزش داده شد.

وی گفت: با همکاری با آموزش و پرورش استان برای تمامی دختران کلاس ششم و پسران کلاس هشتم دوره مهارت های زندگی برگزار شد.


*سیستان و بلوچستان/ ناراحتی دولتی ها از گزارش صدا و سیما در مورد گازرسانی به زاهدان

خط انتقال گاز سراسری به شهر زاهدان سه شنبه 9 اسفند ماه امسال با حضور رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت، اما این موضوع حاشیه های زیادی را در پی داشت.

در حالی دولتمردان شهر زاهدان اتصال به خط لوله سراسری گاز را با حضور حسن روحانی به جشن نشستند که به گفته حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان 5 سال زمان نیاز است که اکثر شهروندان به گاز شهری دسترسی داشته باشند.

دولت یازدهم نیز با هجمه گسترده از تبلیغات آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری رسیدن گاز به زاهدان را وفای به عهد دولت دانستند، غافل از اینکه مردم نظرشان متفاوت است.

از همان روزهای ابتدایی ورود گاز به زاهدان سئوال مشترک بسیاری از مردم زمان استفاده از این گاز در خانه هایشان بود، موضوعی که به بحث گرم بسیاری از شهروندان بدل شده بود خیلی زود توسط مسئولین استانی پاسخ داده شد و آنها بازه چهار ساله برای رسیدن گاز به خانه شهروندان زاهدانی را تعیین کردند، زمانی که لبخند شهروندان را سرد کرد.

البته استقبال سرد مردم زاهدان از افتتاح گازرسانی به زاهدان نشان می داد آنها وفای به عهد را رسیدن گاز به خانه هایشان می دانند نه به شهر زاهدان موضوعی که گویا به مزاج دولتی ها خوش نیامده است.

در همین راستا صدا و سیما مرکز استان اقدام به انتشار گزارشی مردمی در خصوص گازرسانی به زاهدان کرد و از بازه طولانی رسیدن گاز به خانه همه زاهدانی ها خبر داد، در این گزارش مردم از زمان چند ساله برای استفاده از گاز شهری گلایه مند بودند.

البته گلایه شهروندان نیز به حق است ، به طور کلی مدیریت طرحهای بزرگ مکلفند که پس از طراحی زنجیره ی ارزش، سبد پروژه ها و طرحها را به زیر پروژه هایی تقسیم و به طور هماهنگ اجرای آن را در دستور کار قراردهند.

این استراتژی برای جلوگیری از عدم النفع ها و کاهش هزینه ی خواب سرمایه گذاری ها، امری معمول و مرسوم در سراسر دنیاست و از مصرحات مدیریت پروژه است تا جایی که فصلی مهم در استاندارد مدیریت پروژه ( اعم از استانداردهای آمریکا، اروپا، ژاپن و ...) به آن اختصاص یافته است.

در هر حال و به عقیده کارشناسان در طرح عظیم گازرسانی به زاهدان که به گفته نماینده زاهدان در دولت گذشته طرح آن تصویب و عملیات اجرایی آن شروع شد به دلیل عدم همزمانی ساخت شبکه ی توزیع در شهر زاهدان، پروژه ی عظیم چند صد کیلومتری انتقال گاز به زاهدان تا زمان احداث شبکه ی توزیع درون شهری بلااستفاده و یا کم استفاده می ماند تا به تدریج شبکه ی توزیع گاز درون شهر احداث شود در روزگاری که مدام وزارت نفت و دولت از نبود پول می نالند باید سرمایه ی چندصد میلیون دلاری ملت مظلوم در زیر خاک زاهدان مدفون شود و شهروندان این دیار 5 سال دیگر هم به انتظار گاز بمانند.

در هر حال همین انتشار واقعیت ها کافی بود که دولتمردان شمشیر تیغ انتقاد را بر تن صدا و سیما بزنند، ژنرال دولت یازدهم پیشتر از بقیه وارد گود شد و در آیین گشایش رسمی همزمان پنج ایستگاه تقویت فشار خط هشتم سراسری با اشاره به حضور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، در آیین گشایش رسمی خط لوله گاز ایرانشهر- زاهدان، گفت: برخی تخصص دارند که شهد را به شرنگ تبدیل کنند و باید به آنان جایزه نوبل داد که بدون استفاده از کاتالیست شهد خدمات دولت را تبدیل به شرنگ تبدیل می کنند و حق اصلی این فناوری به صدا و سیما تعلق دارد و جایزه نوبل را باید به آنها اهدا کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در مراسم گرامیداشت شهدا و تجلیل از خانواده‌های شهدای فرهنگی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری برای رفع محرومیت از سیستان و بلوچستان گفت: دولت قوی ترین استاندار خود را برای این استان منصوب کرده است. این استان 37 سال بعد از انقلاب در آرزوی گاز رسانی بود که با همت دولت و کارشناسان مجرب این امر اتفاق افتاد. ای کاش صدا و سیما یکبار کارگاه های مربوط به این گازرسانی را به مردم نشان می‌داد. 7 کیلومتر کارگاه جوشکاری با همت فرزندان این سرزمین ایجاد شد تا مشعل گاز در میدان زاهدان ایجاد شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور ادامه داد: داعش و امثال آن فکر می کردند که از سیستان و بلوچستان می توانند به عنوان پایگاهی برای خود استفاده کنند. اما الان این استان سینه ستبر جمهوری اسلامی ایران مقابل داعش است. حالا صدا و سیما یک روز پس از افتتاح میدان گاز در این استان گزارشی تهیه می کند که هنوز گاز به خانه های مردم نرسیده است. انصافتان کجا رفته آقای عزیز؟ آیا دو روزه می شود چند صد خانه را گاز کشی کرد؟ والله پیامبر هم برای حفر خندق برای دور مدینه از معجزه استفاده نمی‌کرد.
منبع: عصر هامون

*کرمانشاه/ رکورد تاریخی کرمانشاه با ۲۲ درصد جمعیت بیکار

روز گذشته در حالی که استاندار کرمانشاه مشغول تکرار برخی ادعاها درباره توافق هسته ای موسوم به برجام بود و در جمع مجریان انتخابات این بار به جای ادعای بی طرفی از یک کاندیدای خاص ابراز حمایت صریح کرد؛ مرکز آمار ایران کارنامه مدیریت تدبیر و امید در کشور و البته کرمانشاه را در حوزه اشتغال منتشر کرد.

نمودار مرکز آمار ایران نشان می دهد در روزهایی که بوق های تبلیغاتی خارجی و وابستگان داخلی آنها مشغول سیاه نمایی های هدفمند برای زمینه سازی پذیرش برجام بودند (از سالهای ۸۹ تا ۹۲) نرخ بیکاری در ایران که رابطه مستقیمی با رشد اقتصادی دارد از بالای ۱۳ درصد به حدود ۱۰ درصد و به یک قدمی نرخ تک رقمی رسیده است.

همین آمار گویای این نکته است که از سال ۹۲ (روی کار آمدن دولت یازدهم) و در روزهای پسا برجام به دلیل آنچکه کارشناسان آن را مُهر و موم بسیاری از کارخانجات و اخراج کارگرانی که واردات پسابرجامی کالاهای غربی آنها را بیکار کرد دانسته اند، این نرخ به سرعت رشد کرده و دوباره به مرز ۱۳ درصد رسیده است.

طلایه دار این ناکارآمدی مدیریتی، استان کرمانشاه است. در حالی که مدیریت ارشد کرمانشاه از روزهای نخست انتصابش از سوی نشریات محلی به خاطر کم کاری ها و مرخصی های طولانی سرزنش شده است، اما نماینده دولت در کرمانشاه همیشه تلاش کرده، بیکاری را به سالهای گذشته مرتبط بداند.

یک استاد دانشگاه و کارشناس ارشد امور اقتصادی در این باره به خبرنگار مرصاد گفت: اینکه پایه بیکاری در کرمانشاه دلایل طولانی مدت دارد تا اندازه ای درست است اما نگاهی به اعداد و ارقام مرکز آمار ایران نشان می دهد بیکاری در استان کرمانشاه نسبت به چند سال گذشته رشدی غیر قابل توجیه دارد.

فرهاد جلیلیان گفت: در شرایطی که میانگین نرخ بیکاری در کرمانشاه در سال ۹۲ روند کاهشی داشته و به ۱۴.۶ رسیده است اما این عدد در سال ۹۳ به ۱۵.۷ و در سال ۹۴ به ۱۷.۶ افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که میانگین نرخ رشد بیکاری در کرمانشاه در پایان سال ۹۵ روز گذشته توسط مرکز آمار ایران اعلام شد که با رشد عجیب ۴.۴ درصدی نسبت به سال گذشته به ۲۲ درصد رسیده است.

این کارشناس اقتصادی نرخ بیکاری فصلی زمستان ۹۵ که ۲۴.۵ درصد اعلام شده است را یک رکورد برای کرمانشاه بعد از انقلاب توصیف کرد و گفت: این عدد در بهار ۹۵ برابر ۱۹.۲ درصد، در تابستان ۹۵ برابر ۲۰.۳ درصد و در پاییز هم برابر ۲۴.۵ درصد بوده است.

وی همچنین نرخ مشارکت اقتصادی در کرمانشاه را رو به افول توصیف کرد و گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در پایان سال ۹۴ در کرمانشاه برابر ۳۹.۵ درصد بوده در حالی که در پایان سال ۹۵ به ۳۸.۵ درصد رسیده است. نگاهی به نرخ مشارکت فصلی طی فصول سال ۹۵ هم نشان از کاهش چشمگیر دارد که از عدد ۴۰.۶ درصد در بهار به ۳۷.۱ درصد در پایان زمستان رسیده است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: نگاهی به جداول مرکز آمار ایران که روز گذشته منتشر شد نشان می دهد علی رغم اعلام مدیران استانی در خصوص فعال کردن واحدهای صنعتی راکد، نرخ اشتغال صنعتی در کرمانشاه نیز از ابتدای سال تا کنون ۳.۷ کاهش داشته است. اشتعال در بخش صنعت در بهار ۲۴.۳، در تابستان ۲۳.۹، در پاییز ۱۹.۷ و در زمستان ۲۰.۶ بوده که اختلاف اول سال با انتهای سال 3.7 درصد است و این نشانه اشتغال کمتر در بخش صنعت است.

به گزارش مرصاد، این اعداد و ارقام رسمی نشان می دهند علی رغم اینکه استاندار کرمانشاه در سال جاری وعده کاهش ۲ درصدی بیکاری را داده بود، بیکاری در کرمانشاه ۴.۴ درصد رشد داشته است و وعده ایجاد ۱۰ هزار شغل جدید توسط معاون عمرانی استاندار، معکوس انجام شده است!
منبع: مرصاد

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۵۲۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان

احمد فعله گری گ اظهار کرد: با گازرسانی به هزار و ۲۶۸ واحد تولیدی، ۹۳ درصد حجم جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت‌های مایع محقق شد و در سال جاری با گازرسانی به اهداف پیش بینی شده این حجم جایگزینی به ۹۵ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، هزار و ۸۹۲ واحد صنعتی در کردستان طبق مصوبه شورای اقتصاد به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل خواهد شد.

وی بیان کرد: امسال برای گازرسانی به ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی برنامه ریزی شده است و تا پایان فروردین ماه تعداد سه واحد صنعتی به صف مصرف کنندگان گاز طبیعی افزوده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت