Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، بعد از دانشگاه ملی سنگاپور، دانشگاه‌های پکن و شین‌هوا از چین در رتبه‌های دوم و سوم هستند. دانشگاه چهارم این رتبه‌بندی باز هم از سنگاپور، دانشگاه فنی نانیانگ است. دو دانشگاه بعدی از هنگ‌کنگ هستند. دانشگاه هنگ‌کنگ و دانشگاه علم و فناوری هنک‌کنگ در رده‌ها پنجم و ششم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه توکیو از ژاپن تنها نماینده این کشور در میان 10 دانشگاه اول آسیا است و سه دانشگاه بعدی هر سه از کشور کره جنوبی هستند. موسسه علم و فناوری پیشرفته کره، دانشگاه ملی سئول و دانشگاه علم و فناوری پوهانگ این سه دانشگاه هستند.

رتبه‌بندی جدید تایمز این بار ۳۰۰ دانشگاه را شامل می‌شود تا کشورهایی که به صورت بالقوه در آینده جزو بالانشینان آموزش عالی هستند را معرفی کند. تایلند در آسیای جنوب شرق با ۱۰ دانشگاه بیشترین حضور را در این رتبه‌بندی دارد. دانشگاه ماهیدول در رتبه 97 قرار دارد، موسسه فناوری لادکرابنگ شاه مونگکوت یکی از سه دانشگاه جدید این کشور در رتبه‌بندی است که به جمع ۲۰۰ دانشگاه برتر رسیده است. همزمان، اندونزی حالا دو نماینده دارد و پاکستان تعداد نمایندگانش را در رتبه‌بندی برترین‌های آسیا از دو دانشگاه به هفت دانشگاه رسانده است.

مالزی اما به نظر می‌رسد که بیشترین پتانسیل را در میان کشورهای جنوب شرق داشته باشد. آن‌ها هفت دانشگاه در میان ۲۰۰ دانشگاه برتر دارند و ۹ دانشگاه در رتبه‌بندی.

۱۴ دانشگاه از ایران هم در این رتبه‌بندی هستند. دانشگاه صنعتی شریف مطابق انتظار بهترین وضعیت را در میان دانشگاه‌های ایرانی دارد و در رتبه 71 است.

دو دانشگاه علم و صنعت تهران و صنعتی اصفهان هم در رتبه ۹۲ قرار گرفته‌اند. دانشگاه صنعتی امیرکبیر بین رتبه‌های ۱۰۱ تا ۱۱۰، دانشگاه علوم پزشکی تهران بین رتبه ۱۳۱-۱۴۰، دانشگاه شیراز بین رتبه ۱۷۱-۱۸۰ و دانشگاه‌های تهران و صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بین رتبه‌های 181-190 قرار گرفته‌اند و در جمع ۲۰۰ دانشگاه برتر هستند.

سه دانشگاه اصفهان، شهید بهشتی و یزد در جمع ۲۵۰ دانشگاه برتر و دانشگاه‌های فردوسی مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و دانشگاه زنجان در میان ۳۰۰ دانشگاه برتر آسیا هستند.

منبع:آنا

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۶۲۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی فرهادی، با بیان اینکه افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان محقق می‌شود گفت: با این کار معلمان ماده ۲۸ کمتری استخدام می‌شوند و نیاز مدارس به معلم از روش‌های حق‌التدریس تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: واکنش صحرایی به کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان

رتبه‌بندی به شرط بارگذاری مدارک

وی با بیان اینکه اعتبار این موضوع تامین و پیش بینی‌های لازم شده است افزود: دو سال از آیین نامه رتبه‌بندی معلمان گذشته و باید اصلاح شود، اما رتبه‌بندی برای همه معلمان طبق قانون انجام می‌شود، معلمان بدو ورود به خدمت با مدرک کارشناسی، معلم پایه یک محسوب می شوند مگر اینکه معلمی مدرکی را بارگذاری نکند که در این صورت نمی توان پایه او را مشخص کرد.

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش کسری مزمن معلم دارد ادامه داد: با توجه به اینکه حداقل ۷۲ هزار معلم ماده ۲۸ را استخدام می‌کنیم اما نیاز واقعی حدود سه برابر این تعداد است که دو برابر باقی مانده(کسری معلم) از طریق جذب شاغلان، بازنشستگان و اضافه تدریس معلمان صورت می گیرد.

۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی

فرهادی با اشاره به اینکه استخدام یکباره به تعداد زیاد مخاطره آمیز می‌شود گفت: هر سال حداقل ۳۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی وارد آموزش‌وپرورش می‌شوند و برای سال آینده هم ماده ۲۸ها وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۷ هزار نفر شرایط بازنشستگی را دارند افزود: تلاش می کنیم بخش زیادی از این بازنشستگان را نگه داریم. این بازنشستگان در هر مقطعی که تدریس کرده باشند می توانند در همان مقطع به ادامه تدریس بپردازند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229093 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
  • ۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی
  • شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)