Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@02:58:17 GMT

در نوروز آجیل‌ها را در اتاق نگه داریم یا یخچال؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۲۶۷۷۶۱۵

یک متخصص علوم و صنایع غذایی ضمن بیان بهترین شرایط برای حفظ و نگهداری آجیل و مغزدانه‌ها گفت: آجیل‌های پاک شده، مستعد جذب رطوبت و بو به خود هستند و در صورتی که به روش مناسبی نگهداری نشوند، رشد آفات در آن‌ها سرعت و افزایش می‌گیرد.

سلامت نیوز، دکتر آراسب دباغ مقدم، با اشاره به اینکه مدت و مکان نگهداری آجیل‌ها به دما و رطوبت محیط بستگی دارد، به سلامت آنلاین گفت: عمر مفید نگهداری آجیل‌ها در دمای اتاق از دمای یخچال و فریزر کمتر است و مغزهایی که بیش از چند ماه در دمای گرم اتاق نگهداری شوند کیفیتشان را از دست خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اگر می‌خواهید مغزهای آجیلی را در دمای اتاق نگهداری کنید بهتر است ابتدا آن‌ها را به مدت ۴۸ ساعت در فریزر قرار دهید تا آفات و تخم و لاروی احتمالی موجود در آن‌ها از بین برود؛ اما اگر می‌خواهید مغز‌ها را در یخچال نگهدارید دیگر به این کار نیازی نیست.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: زمانی که آجیل را در دمای اتاق نگهداری می‌کنید، برای آنکه رطوبت و بوهای خارجی جذب آن نشود، باید آن‌ها را در ظروف پلاستیکی یا شیشه‌ای دربسته و مقاوم به نور و رطوبت و بو قرار دهید.

دکتر دباغ مقدم در پاسخ به این پرسش که آیا گردویی که روغن آن تند شده باشد برای سلامت مضر است یا خیر گفت: مصرف گردویی که روغن آن تند و طعمش نامطبوع شده باشد برای سلامت مضر نیست، اما کیفیت تغذیه‌ای چندانی ندارد.

وی افزود: بهتر است برای حفظ کیفیت و ارزش تغذیه‌ای پسته نیز آن را در پوسته سختش نگهداری کنید و از خرید پسته مغزشده اجتناب کنید. اغلب مغز‌ها ترجیحا با پوست، به مدت یکسال در یخچال قابل نگهداری هستند و بین یک تا سه سال هم می‌توان آن‌ها را در فریزر نگه داشت. برای اینکه از خواص تغذیه‌ای و طعم خوشایند مغزهای آجیلی نهایت بهره را ببرید بهتر است آن‌ها را به اندازه نیاز تهیه کنید و به صورت تازه بخورید، زیرا این نوع محصولات با گذشت زمان در محیط یخچال و فریزر بوی مواد غذایی دیگر را به خود می‌گیرند و طعمشان هم ناخوشایند می‌شود.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۷۷۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب روسازی راه و فرودگاه

تین نیوز

کتاب روسازی راه و فرودگاه نوشته امیر محمد طباطبایی توسط انتشارات دانشگاه تهران در سال 1396 به چاپ رسیده است.

گزیده ای از این کتاب می خوانیم؛ 

راهسازان از زمان های قدیم بر لزوم و اهمیت روسازی راه ها واقف بودند و بر حسب مورد از انواع آن استفاده می کردند.
طرح اجرا و نگهداری روسازی راه ها از مهم ترین و در عین حال از مشکل ترین قسمت راهسازی است و غالب اشکالات بعدی زاییده طرح اجرا و یا نگهداری غیر اصولی از این قسمت پر اهمیت راه است.
اگر روسازی راهی به طور اصولی و صحیح طرح اجرا و نگهداری نشود راه در برابر عوامل جوی و اثر فرساینده آمد و شد خودروها مقاومت نکرده و به سرعت خراب شده و در نتیجه موجب از دست رفتن سرمایه گذاری اولیه می شود علاوه بر این خرابی روسازی باعث افزایش سایر هزینه‌ها از قبیل هزینه مرمت و بهسازی و همچنین افزایش هزینه های غیر مستقیمی که به علت بدی روسازی به استفاده کنندگان از راه تحمیل می‌شود خواهد شد.
راه ها در مناطقی که دارای زمین های سست و آب و هوای مرطوب بود و برای حمل و نقل کالا و مسافران از ارابه استفاده می‌شد بیشتر توسعه یافت از روسازی های قدیمی که هنوز هم آثاری از آنها به جا مانده می توان روسازی خیابان های بابل و روسازی راههای رومیان را نام برد.
هدف از روسازی راه و یا فرودگاه احداث یک سطح صاف و هم همواره در عین حال با ایمنی کافی برای استفاده کنندگان از راه یا فرودگاه است ، باید طوری طرح و ساخته شود که بتواند وزن وسیله نقلیه را تحمل کند و در هر شرایط جوی قابل استفاده باشد زمین در حالت طبیعی معمولا مقاومت کافی برای تحمل بارهای وارده از چرخهای اصل نقلیه سنگین این هواپیماها را نداره و بارگذاری این گونه خاک ها موجب شکست برشی خاک و به وجود آمدن تغییر شکلهای بیش از اندازه در آن می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • کتاب روسازی راه و فرودگاه
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • دریچه تنظیم هوا در ساختمان
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • آیا قرار دادن نان در فریزر آن را سالم‌تر می‌کند؟