Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان، طرح کارخانه تولید کنسانتره آهن شهرک بیجار کردستان برای تقویت فرآوری مواد معدنی با هدف تولید، اشتغال و ازرش افزوده بیشتر دراستان و جلوگیری از خام فروشی احداث شده است.
ظرفیت اسمی این کارخانه 675 هزارتن کنسانتره آهن درسال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که با آغاز به کاراین کارخانه در نخستین روزهای سال 96 زمینه اشتغال 90 نفر به صورت مستقیم فراهم می شود.
این کارخانه در محل معدن، در شهرک بیجار در زمینی به مساحت 150 هزار متر مربع با صرف 581 میلیارد ریال سرمایه گذاری احداث شده است.
پیش بینی شده درسفر حجت السلام روحانی به کردستان پنج پروژه بزرگ اقتصادی به ارزش 21هزار و 280 میلیارد ریال بصورت همزمان افتتاح و برای یک هزار 884 نفر کردستانی بصورت مستقیم شغل ایجاد شود.
رشد 44 درصدی واحدهای فعال تولیدی کردستان، رشد هشت برابری سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی و سرمایه گذاری 610 میلیون دلاری خارجی از جمله دستاوردهای دولت طی نزدیک به چهار سال از فعالیت دولت یازدهم علی رغم وجود مشکلات مالی دولت در کردستان است.
پایان سال 92 میزان سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی کردستان یک هزار و 723 میلیارد ریال برآورد شده بود که هم اکنون میزان سرمایه گذاری در شهرک های استان 13 هزار و 382 میلیارد ریال برآورد شده که 11 هزار و 659 هزار میلیارد ریال از این میزان پس از سال 92 تا کنون روی داده است.
هم اکنون 697 واحد تولیدی در شهرک های صنعتی کردستان در چرخه تولید فعال هستند که 257 واحد شامل 35 درصد از واحدهای فعال پس از سال 92 وارد این چرخه شده اند.
30 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که 15 مورد از این تعداد، شامل 12 شهرک و سه ناحیه قابل واگذاری است.
3034/ 3020
** خبرنگار: حسن حسین زاده/ انتشاردهنده: عبدالله رحمانی

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۰۲۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور گفت:محصولات فرعی جنگلی و مرتعی نیشابور به ویژه گیاهان دارویی، صنعتی و خوراکی نیازمند توجه، حفاظت بیشتر و بهره‌برداری اصولی هستند. در حالیکه محصولات جنگلی و مرتعی نیشابور رو به نابودی هستند.
حسین سهرابی افزود: بهره‌برداری و استحصال محصولات فرعی جنگل‌ها و مراتع از دیرباز مورد توجه بوده است. امروزه نیز این محصولات نقش مهمی در جنبه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کشور‌های دارای اکوسیستم‌های جنگلی و مرتعی ایفا می‌کنند.
وی گفت: در کشور ما با توجه به تنوع شرایط اقلیمی گونه‌های مختلف محصولات از جنگل‌ها و مراتع قابل استحصال بوده و تاثیر بسزایی در اقتصاد خانوار‌های بهره‌مند از این منابع دارد.
سهرابی افزود: طی سال‌های گذشته نادیده گرفتن بهره‌برداری صحیح از جنگل‌ها و مراتع و محصولات فرعی حاصل از آن همراه با افزایش جمعیت و تقاضای بیشتر از یک سو و نیز بروز خشکسالی‌های متوالی از سوی دیگر سبب انحطاط و در معرض خطر جدی قرار گرفتن این سرمایه‌های باارزش ملی شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور گفت: مهم‌ترین مسأله در بهره‌برداری این محصولات تناسب تولید و برداشت است که باید به نحوی صورت گیرد که آسیبی به رویشگاه‌ها وارد نشود و دوام بقای این گونه‌های مرتعی و جنگلی حفظ شود.
وی افزود: هرگونه بهره برداری و برداشت از محصولات فرعی مرتعی و جنگلی تنها با اخذ مجوز از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در قالب طرح مصوب با اولویت دارندگان پروانه چرای دام و بهره‌برداران عرفی مطابق قوانین و مقررات مجاز است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور گفت: بهره‌برداری از محصولات مرتعی نیشابور از جمله آنغوزه شیرین، باریجه، کلپوره، کنگر، ریواس، موسیر، آویشن (کاکوتی)، چای چوپان، سریش، بومادران، زیره سیاه، وشاء- کتیرا، همچنین انواع میوه و گل درختان جنگلی بادام جنگلی (کوهی)، پسته جنگلی، بنه، میوه زرشک وحشی، سماق، زالزالک و میوه نسترن وحشی به طورکلی ممنوع و غیر قانونی است.

دیگر خبرها

  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی