Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا مختاری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ارزش ریالی هر یک از واگن های مسافری 25 میلیارد ریال است که ساخت آن ها،شرکت واگن پارس را از رکود خارج کرد.
وی ادامه داد: در سال گذشته 29 واگن مسافربری از سوی شرکت واگن پارس اراک تعمیر و تجهیز شد که ارزش ریالی هر واگن تعمیری نیز پنج میلیارد ریال برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک بیان کرد: یکصد واگن باری پارسال در این شرکت ساخته شد که این تنها 10 درصد از ظرفیت شرکت واگن پارس است چرا که این شرکت توانایی ساخت سالانه یک هزار واگن باری را دارد.
وی، ارزش ریالی هر واگن باری را بین 2 تا سه میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: سال گذشته سالی پر فعالیت برای شرکت واگن پارس بود و با وجود انعقاد قراردادهای متعدد با شرکت های داخلی و خارجی، پیش بینی می شود سال جاری نیز یکی از سال های فعال برای شرکت واگن پارس باشد.
مختاری افزود: ساخت 6 هزار واگن باری لبه بلند به شرکت یونایتد واگن (UWC) روسیه واگذار شده بود که با پیگیری های وزیر صنعت، معدن و تجارت، سه شرکت سازنده داخلی واگن پارس، واگن سازی کوثر و فولاد درخشان اراک در ساخت چهار هزار و 900 واگن مشارکت می کنند.
وی ادامه داد: قرادادهای اولیه شرکت یونایتد واگن روسیه با سه شرکت داخلی منعقد شده و تامین منابع مالی و مواد اولیه ساخت واگن ها نیز از اوایل فروردین ماه سال آینده از روسیه وارد این شرکت ها می شود.
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک بیان کرد: بر اساس این قرارداد شرکت واگن پارس اراک باید در سال آینده 500 واگن و در سال های 97 و 98 نیز در هر سال 850 واگن به شرکت های بهره بردار تحویل دهد.
وی گفت: شرکت های واگن پارس اراک برای تسریع در فرآیند تولید واگن های تعهد شده، بهره گیری از خوشه ریلی سازماندهی شده در استان مرکزی را در دستور کار قرار می دهد.
شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است.
این شرکت در سال 1354 آغاز به کار کرد و در سال 1364 با سرمایه‌ گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.
کارگاه های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت 33 هکتار جانمایی شده است.
این شرکت به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی کشور است.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی*** انتشار دهنده:مژگان حیدری

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۲۱۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان پارس آباد صحت ندارد

اولتان قالاسی مجموعه آثاری باستانی شامل ارگ مرکزی، شهر بیرونی و منطقه صنعتگران، گورستان تاریخی، تپه اولتان، خندق و کانال‌های باستانی در جنوب رود ارس و شمال شهر فعلی اولتان است.

اولین کاوش در اولتان قالاسی در سال ۱۳۵۱ انجام شده و این محوطه در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و دور جدید کاوش‌های باستان‌شناسی در این محوطه در سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ و سال ۱۳۸۷ انجام شده و تعیین عرصه و حریم محوطه نیز در سال ۱۳۹۸ انجام پذیرفته و در شورای حرایم کشور به تصویب رسید و اکنون در حال اجرا است.

به دلیل اهمیت قلعه اولتان برای اداره کل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل، در سال ۱۴۰۱ بررسی آرکئوژئوفیزیک این محوطه توسط دانشگاه شهید بهشتی تهران انجام شد و در همین سال و به دنبال آشکار شدن آثار در عملیات راهسازی، بخش جنوبی مجموعه اولتان قالاسی مورد کاوش نجات بخشی قرار گرفت و بخش دیگری از این کاوش نجات‌بخشی نیز از اسفندماه سال ۱۴۰۲ تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ انجام شد که آثار قابل توجهی نیز در این کاوش‌ها به دست آمد.

اداره کل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل اعلام کرده است: پیش از این پیشنهاد تبدیل اولتان قالاسی به پایگاه ملی میراث‌ فرهنگی را به وزارتخانه متبوع داده و پیگیر اخذ مجوزهای لازم برای این موضوع است و از هر اقدامی که بتواند به حفظ آن کمک کند دریغ نخواهد کرد.

به گفته رئیس گروه باستان‌شناسی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل، تابوت‌های چوبی دوره اسلامی به دست آمده از گورستان قلعه اولتان پارس‌آباد، آن را نسبت به گورهای ادوار اسلامی متمایز می‌کند و این محوطه ارزش تبدیل به پایگاه ملی میراث فرهنگی را دارد.

محوطه باستانی اولتان قالاسی یا قلعه اولتان در ۱۲ کیلومتری شهرستان پارس‌آباد مغان از توابع استان اردبیل و در حاشیه رود مرزی ارس یا آراز و ۵۰۰ متری غرب روستایی به نام اولتان واقع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۱۰ واگن جدا شده محموله های ترانزیتی افغانستان به مرز رازی رسید
  • از بتن‌ریزی در اراک تا بتن‌ریزی برای ساخت جزیره هسته‌ای
  • معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران
  • صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان پارس آباد صحت ندارد
  • با رویای ریلی هیتلر آشنا شوید؛ قطار عجیب نازی ها که هیچگاه ساخته نشد!+ فیلم
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته ای سه ونیم حادثه رسید
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته‌ای سه ونیم حادثه رسید