Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار بهمئی صبح امروز در نشست با تشریح عملکرد یکساله دولت تدبیر و امید در این شهرستان ، گفت: در صورتی که پروژه های نیمه کاره در حوزه زیرساختی به بهره برداری برسند، بهمئی از لحاظ زیرساختی محروم نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت خبری آوای ماغر،فرماندار بهمئی صبح امروز در نشست با خبرنگاران به عملکرد یکساله دولت تدبیر و امید در این شهرستان پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اکبر فرهنگی نسب با تبریک سال جدید به همه هموطنان ، گفت: در یکسال گذشته خدماتی در شهرستان بهمئی از طریق نظام جمهوری اسلامی به دست دولت مردان دولت تدبیر و امید برای شهرستان بهمئی ارائه شده است و در سال جدید پروژه هایی در دست اجرا داریم که ویظفه داریم این خدمات را به اطلاع عموم مردم برسانیم .

وی از استاندار،مجموعه استانداری و مدیران کل استان کهگیلویه و بویراحمد که نهایت همکاری را در جذب اعتبارات برای شهرستان بهمئی داشتند،از نماینده مردم بهمئی در مجلس شورای اسلامی که در این راستا مدام پای کار است، تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان اینکه در سال 94 و 95 بیشترین اعتبارات عمرانی در طول عمر شهرستان را داشتیم، افزود: اگر پروژه های نیمه کاره بهمئی در حوزه برق، راه و آب شهرستان تکمیل و به بهره برداری برسند، به طور یقین می توان گفت که در حوزه زیرساختی واژه محرومیت از شهرستان بهمئی برداشته می شود.

حوزه آبرسانی

فرهنگی نسب خاطرنشان کرد: ادامه آبرسانی از سد کوثر برای شهر لیکک در طول یک سال گذشته نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده که از هر دو طرف (هم از طرف لیکک و هم از طرف سد کوثر) پیمانکار پروژه مشغول به کار می‌باشد، سرعت کار هم خوب است و از پیمانکار و همه دست‌اندرکاران که زحمات زیادی می کشند تقدیر و تشکر میکنم.

وی افزود:در سال گذشته اعتبار 120میلیاردی آبفای روستایی جهت آبرسانی به 132 روستای شهرستان در حوزه های ممبی، سرآسیاب و گرمسیر در نظر گرفته شد که اعتبار آن ۲۹ میلیارد تومان با چهارونیم میلیارد تخصیص می باشد و پیمانکار هم شروع به کار کرد و آب از مخزن تا ورودی شهر لیکک آمده است.

فرماندار بهمئی ادامه داد:مخزن آب روستای شهرک ولیعصر با اعتبار ۵۲۰ میلیون تومان هم کلنگ‌زنی و شروع به کار کرده است.

فرهنگی نسب گفت:آبفای شهری ما برای ترمیم بسیاری از خطوط و لوله چاه های آب شهر، حدود ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار جذب کرد .

حوزه راه

فرماندار بهمئی تصریح کرد: جاده دو بانده ورودی به طول پنج و نیم کیلومتر تا شهرک شهید مطهری خاک برداری شده و پل های آن هم احداث شدند که انشاءالله تا سه ماه آینده در هفته دولت به بهره‌برداری می رسد که اعتبار آن بالغ بر 9/5میلیارد تومان بوده است .

فرهنگی نسب افزود: برای بهسازی و زیرسازی 23روستای شهرستان اعتباری بالغ بر ۷ و نیم میلیارد تومان تخصیص یافت که این پروژه در حال انجام است .

وی گفت: جاده شهر لیکک به جایزان کلنگ‌زنی شده است و بخشی از آن اعتبار تامین شده که پیمانکار به زودی کار احداث این جاده را آغاز می‌کند .

فرهنگی نسب در ادامه گفت: عملیات آسفالت جاده گنبد بردی به ترتاب از طریق حوزه نفتی با پیگیری های بعمل آمده به طور قطع به‌زودی آغاز میشود.

حوزه بهداشت

فرماندار بهمئی گفت: ۲ میلیارد تومان برای ادامه پروژه بیمارستان شهرستان بهمئی در نظر گرفتیم که از ۱۶فروردین شروع به کار می کنند و دوستان شبکه بهداشت قول دادند که این پروژه تا بهره برداری کامل، تعطیل نشود .

فرهنگی نسب افزود: در حوزه ممبی و کفش نان دو خانه پزشک ساخته شدهکه اعتبار هر یکصد و چهل میلیون تومان بوده و به زودی به بهره‌برداری می‌رسند .

وی گفت:پایگاه سلامت شهری بهمئی با اعتباری بالغ بر 270میلیون تومان و درمانگاه کت با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان کلنگ زنی و آغاز به کار شد.

فرهنگی نسب در ادامه گفت: دستگاه امحاء زباله و ساختمان دستگاه با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید .

وی افزود: اورژانس و نمازخانه شبکه بهداشت شهرستان با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

حوزه گازرسانی

فرماندار بهمئی خاطرنشان کرد: مطالعات گازرسانی به حوزه‌های ممبی و سر آسیاب در حال انجام است و برای حوزه کت گازرسانی رو به اتمام است، اعتبار این پروژه بالغ بر سه و نیم میلیارد می باد که به طور یقین روستاهای حوزه کت در سال ۹6 از نعمت گاز برخوردارمی شوند.

حوزه ورزش و جوانان

فرهنگی نسب گفت: سالن ورزشی کت با اعتبار یک میلیارد تومان در حال ساخت است ، ساخت سالن ورزشی سرآسیاب و سالن ورزشی حوزه ممبی و چمن مصنوعی برای چندین روستا و یک مجموعه ورزشی برای حومه لیکک با اعتباری بالغ بر هفت و نیم میلیارد تومان از اعتبارات نفت به زودی از طریق ادارات راه شهرسازی و سازمان ورزش و جوانان به مناقصه گذاشته می شود .

حوزه مسکن

فرهنگی نسب تصریح کرد: در حوزه مسکن روستایی ۶۰ هزار متر آسفالت در تعداد زیادی روستا انجام دادیم، جاده ارتباطی هفت روستا را بهسازی کردیم و چند مورد عملیات عمرانی در روستاها داشتیم.

حوزه برق

فرماندار بهمئی در ادامه گفت: ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت اصلاح شبکه و کاهش تلفات و همچنین برق رسانی به روستای ماخره با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان در سال گذشته تخصیص یافت.

فرهنگی نسب افزود: ۱۶۰ میلیون تومان هزینه جهت نصب ۴۰۰ چراغ روشنایی معابر و جهت توسعه نقاط مختلف شبکه برق روستایی و شهری ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شد .

حوزه جهاد کشاورزی

وی گفت:در حوزه جهاد کشاورزی پروژه های قابل قبولی به خصوص احداث دو مرغداری بالغ بر دو میلیارد تومان، بهره برداری از سردخانه ۴۰۰ تنی شهرستان با اعتبار یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیون تومان و توزیع بیش از ۴۰ هزار نهال درخت نهال داشتیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۲۲۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس در این آیین گفت: در کشور ۸ هزار و ۳۳۶ طرح فعال مدرسه‌سازی داریم که با تزریق اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومانی این سازمان در بودجه سال ۱۴۰۳، برنامه‌ریزی شده در شش ماهه اول امسال، ۲ هزار طرح به ظرفیت ۱۰ هزار کلاس درس برای دانش‌آموزان آماده شود.

حمیدرضا خان محمدی با بیان این‌که خیران همیشه در اجرای طرح‌های عمرانی و ساخت و تجهیز مدارس پیشگام بوده‌اند، افزود: بیشتر طرح‌های مقاوم‌سازی و استحکام بنا در مدارس با کمک خیران اجرا شده و وزارت آموزش و پرورش آن را ادامه داده است.

وی گفت: در برنامه هفتم مصوب شده تا اعتبار برای مدارسی که نیاز به مقاوم‌سازی، تخریب و بازسازی دارند زودتر ابلاغ شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر نیز گفت: اداره کل آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سند چشم‌اندازی را تهیه کرده و از ثبت احوال آمار و اسنادی را از متولدان دریافت کرده‌اند که با توجه به آن مشخص می‌شود برای سال‌های ۱۴۰۵- ۱۴۰۶ و ۱۴۰۷ چه تعداد کلاس درس و برای چه مقاطعی نیاز است.

محمدهادی رستمیان ادامه داد: با توجه به این‌که نیاز‌ها نامحدود و منابع محدود است، بر اساس این سند، در شهرستان‌ها برنامه‌ریزی برای ساخت مدارس انجام می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر هم گفت: با تکمیل عملیات اجرایی این ۸ مدرسه افزون بر ۵۰ کلاس درس به ظرفیت کلاس‌های درس استان افزوده می‌شود.

علی موحدی افزود: در استان بوشهر ۲۶۰ هزار دانش‌آموز داریم که در شماری از مدارس مانند بوشهر تراکم دانش‌آموزان بالا و کلاس‌ها ۴۰ نفره است، اما در برخی مناطق تراکم استاندارد و ۲۰ تا ۳۰ دانش‌آموز در هر کلاس هستند.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر بیشترین نیاز در آموزش و پرورش استان بوشهر ایجاد کلاس درس در مرکز استان و پس از آن در شهرستان‌های تنگستان، دشتستان و دشتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به این‌که هزار و ۷ کلاس درس فرسوده در استان داریم، گفت: با تفاهمنامه‌ای که میان استان بوشهر و سازمان نوسازی کشور منعقد شده، یک هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی استانداری و هزار میلیارد تومان هم از سوی سازمان نوسازی برای نوسازی مدارس استان اختصاص یافته است.

به گفته وی با این اعتبار، از هزار و ۷۰۰ کلاس درس فرسوده اعتبار نوسازی ۸۰۰ کلاس درس تامین خواهد شد که معادل ساخت مدرسه در ۱۰ سال گذشته خواهد بود و امیدوار هستیم بقیه کلاس‌های درس هم با اختصاص اعتبار در سال‌های بعد در کمیته برنامه‌ریزی و از محل اعتبار نفت بازسازی شود و به شرایط مطلوب برسیم.

موحدی بیان کرد: در زمان حاضر در مرکز استان برخلاف سال‌های قبل ۸ طرح فعال مدرسه‌سازی داریم که کمک می‌کند تراکم دانش‌آموزی در مرکز استان به استاندارد نزدیک شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر نیز گفت: هزینه ساخت ۸ مدرسه با ۵۴ کلاس درس که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد افزون‌بر ۳۵۰ میلیارد تومان است که بیشتر این مدارس بزرگ مقیاس هستند.

ابراهیم احمدی افزود: این طرح‌ها شامل دبستان ۶ کلاسه امام خمینی (ره) شهرکاکی با ۵۳ متر مربع زیربنا و ۷۰ میلیارد ریال اعتبار، دبستان ۶ کلاسه روستای بردخون کهنه با زیربنای ۵۱۷ مترمربع و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار، دبیرستان ۳ کلاسه مرحومه خاتون جعفری در روستای احمدی شهرستان بوشهر با زیربنای ۴۷۵ مترمربع و ۱۶۵ میلیارد ریال اعتبار، دبیرستان ۹ کلاسه فاطمه زهرا در شهر دیر با زیربنای هزار و ۹۲۷ مترمربع، دبیرستان ۱۲ کلاسه شهرگناوه با ۲ هزار و ۲۵۵ متربع، هنرستان ۹ کلاسه فارابی در دیر با هزار و ۹۲۵ متر مربع، دبیرستان ۱۲ کلاسه نیایش با ۲ هزار ۲۵۵ متر مربع زیربنا و هنرستان ۱۲ کلاسه شهید اسماعیل محمدپور تنگک با زیربنای ۲ هزار و ۳۷۲ مترمربع و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی اضافه کرد: همچنین امر هنرستان ۱۲ کلاسه انقلاب اسلامی با زیربنای ۲ هزار و ۳۷۲ مترمربع و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در شهر بوشهر به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: برنامه‌ریزی شده تا هفته دولت آغاز عملیات اجرایی ۵۰ مدرسه را در استان داشته باشیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • پروژه آبرسانی شهرستان بهمئی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال