Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: شورا‌ها مکان کشمکش‌های سیاسی نیست و بایستی از جناح بازی‌های سیاسی دور نگه داشته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی چمران در گفتگو با صبح توساظهار کرد: طبق قانون انتخابات شوراهای شهر وروستا شرکت هر جناح وگروه‌ سیاسی و یا مشاغل مختلف در شوراها بلامانع بوده اما بایستی این افراد انگیزه خدمت را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر تهران افزود: در دوره های گذشته و فعلی کسانی در شوراها بوده اند که حتی از تخصص معماری شهر سازی برخوردار بودند ولی متاًسفانه انگیزه وایمان خدمت به مردم را نداشتند.

وی در رابطه با شاخص های این افراد گفت: چهره هایی باید در شوراهای شهر وروستا حضور پیدا کنند که دارای شاخصه های ایمان کامل به خداوند، عقیده خدمت به مردم و نیز تبعیت از رهبری و التزام به اجرای مطالبات رهبری ونیز برخورداری از تفکر و عمل انقلابی باشند در این صورت است که در کار موفق خواهند شد.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: کار شورا یک کار تخصصی است، شورا‌ها بایستی مکانی برای حل مشکلات مردم بوده نه اینکه مکانی صرف تسویه حساب ها و کشمکش‌های سیاسی باشد، بایدنمایندگان در شورای شهر وروستا به فریاد مردم برسند.

چمران در رابطه با مصوبه اخیر مجلس در رابطه باتعداد اعضاشوراهای شهر و روستا گفت: متاسفانه در مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی مصوب شد تعداد اعضای شوراهای شهر و روستا کاهش یابند بطوریکه در تهران از ۳۱ نفر به ۲۱ نفر کاهش یافت با این عمل میزان نظارت ها کاسته شده و میزان ارتباطات مردمی نیز کاهش می یابد.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: ما دنبال این هستیم تعداد اعضا را به همان تعداد قبل برگردانیم البته برخی شهرها راضی هستند چون که نمی توانستند تعداد اعضای خود را کنترل کنند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال این هستم تعداد اعضای شورای شهر را در شهر های بزرگ بیشتر کنیم افزود: تمام سعی ما براین است تا بتوانیم شورای شهر در شهرهای بزرگ به یک پارلمان شهری نزدیک شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها در رابطه با عملکرد شورای چهارم گفت: در این دوره کار افراد بیشتر بر مبنای تجربیات دوره قبل بوده است در کل در این دوره بازده کارایی افراد قوی تر وچشم گیر بوده است.

رئیس شورای شهر تهران دررابطه با زمان برگزاری نشست جبهه جمنا گفت: طبق قراری که بین اعضا صورت گرفته ما در تاریخ ۱۷ فروردین ماه سال جاری دومین مجمع گردهمایی بزرگ جبهه مردمی انقلاب اسلامی را در تهران خواهیم داشت .

عضو هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اعلام کرد: در این نشست ما از بین ۲۱ نفری که با رای مردم در مجمع انتخاب شدند تعداد ۵ نفر را بصورت رای گیری انتخاب نموده وسپس فرد نهایی را از بین این ۵ نفر انتخاب خواهیم نمود.

وی افزود: در این مجمع رای گیری برای کاندیداهای ریاست جمهوری در دست اشخاص یا گروه خاصی نیست بلکه توسط خود مردم انتخاب ورای گیری می شوند.

چمران گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای شوراها در شهرستانها برنامه ریزی را انجام داده اما در رابطه با تهران ما در بحث شورا ورود نخواهیم کرد چرا که در شورای شهر افراد موثر و کارآمدی حضور دارند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به برخی شاخص های مطلوب کاندیداهای ریاست جمهوری عنوان کرد: برخورداری از شرایط مندرج در قانون اساسی و قوانین عادی، سلامت مالی و پاک دست نامزد و اطرافیان درجه یک، معرفت به اسلام ناب محمدی، تقوا و زهد، سلامت همه جانبه و خستگی ناپذیری اشاره شده است.

عضو هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: افراد بایستی دارای توان و سابقه مدیریت اجرایی، ساده زیستی، شجاعت، استکبار ستیزی، تحول گرا بودن، روحیه کار جمعی و اعتقاد به استفاده از همه ظرفیت ها، اشراف به راهبردهای دشمن، مقبولیت و امکان رأی آوری ها، توان ایجاد اجماع در جریان انقلابی و نداشتن مخالفان جدی در جریان و عدم دو قطبی سازی سیاسی کاذب ویژگی و شاخصه کاندیدای مناسب از نظر جبهه مردمی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۳۲۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش چمران به حصارکشی درون بوستان لاله تهران

مهدی چمران پیش از آغاز دویست و سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز یک فوریت مصوبه تکمیل طرح آب و فاضلاب شهر بررسی می‌شود. برای تمدید این مصوبه یک فوریت ارائه شده است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به سامانه پایش مصوبات شورا گفت: این سامانه پیش از این در شورا پایه‌گذاری شده بود اما متوقف ماند و امروز از این سامانه رونمایی خواهد شد و کل مصوبات بعد از پایش در این سامانه بارگذاری و در دسترس قرار خواهد گرفت. 

چمران ادامه داد: در جلسه امروز همچنین گزارش سه ماهه حساب درآمد و هزینه شهرداری توسط خزانه دار شورای شهر ارائه خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به مفقود شدن یکی از کارگران خدمات شهری منطقه ۱۵ در پی بارش باران تصریح کرد: این کارگر زحمت کش برای بازگشایی مسیر وارد نهر شده است که متاسفانه تا این لحظه هنوز پیدا نشده است و امیدواریم هر چه سریعتر پیدا شود البته در این مواقع کارگران باید با امنیت کار کنند.

چمران در پاسخ به پرسشی در ارتباط با حصارکشی درون پارک لاله گفت: هنوز مشخص نیست برای چه موضوعی این کار انجام شده است. براساس آنچه که پرسیده شده است پس از جشن های ماه رمضان احساس شده که در آنجا نیاز به چنین فضایی وجود دارد.

وی افزود: البته قرار نیست درختی در این محدوده قطع شود و ما هم اجازه چنین کاری نمی دهیم. هنوز طرحی آماده نشده است و به شورا ارائه نشده است.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: در شورای شهر دوره سوم مصوبه ای داشتیم که در بوستان های بزرگ می توانند برای خدمات مورد نیاز بوستان، ساخت و ساز انجام دهند که این موضوع نیز تنها محدود به کتابخانه و مسجد شد که آنهم باید طرح هایش در هیئتی که قرار داده ایم مصوب شود و به این ترتیب ساخت و ساز اگر از ملزومات پارک باشد به شرط عدم قطع درخت امکان دارد.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در واکنش به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا قراردادهای حمل و نقل در سفر زاکانی؛ شهردار تهران به چین محرمانه است یا خیر؟ گفت: قرارداد را هر عضوی خواسته در اختیارش قرار گرفته است. قراردادها محرمانه است و انتشار آن مشکل امنیتی دارد اما زیر نظر متخصصین وزارت امور خارجه و بانک مرکزی منعقد شده است.چنین قراردادی در سال ۹۶ نیز وجود داشته و مورد خاصی ندارد. در ساخت واگن‌ها تکنولوژی به کشور وارد می‌شود و این تفاوتی مترقی است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پارک قیطریه و تمدن ۳۲۰۰ ساله‌ای که زیر آن خوابیده است! انتقاد روزنامه فرهیختگان از دوقطبی سازی شهرداری تهران در جریان مسجدسازی در پارک قیطریه

دیگر خبرها

  • تعهد و تقوای سیاسی از شاخصه های نماینده در تراز انقلاب است
  • کاندیداها در آستانه انتخابات دنبال ارائه دیدگاه‌هایشان باشند
  • پاسخ رئیس شورای شهر به پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • واکنش چمران به حصارکشی درون بوستان لاله تهران
  • قراردادهای سفر زاکانی به چین محرمانه است
  • چمران: قرار نیست درختی در محدوده پارک لاله قطع شود