Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-02@03:46:27 GMT

«یادداشت‌های یک روزنامه‌نگار»

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۳۶۶۱۷

«یادداشت‌های یک روزنامه‌نگار»

خاطرات ابوالحسن عمید روزنامه نگار و نماینده مجلس از جمله خاطراتی است که تحولات و فراز و نشیبهای تاریخ معاصر ایران را به تصویر می کشد.

به گزارش سرویس فضای مجازیخبرگزاری صدا وسیما،چهار جلد از مجموعه کتاب‌های «یادداشت‌های یک روزنامه نگار» دربرگیرنده تحولات نیم قرن تاریخ معاصر ایران از نگاه ابوالحسن عمید به کوشش مختار حدیدی و جلال فرهمند از سوی انتشارات موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خاطرات ابوالحسن عمید از جمله خاطراتی است که مطالب بسیاری از تحولات و فراز و نشیبهای تاریخ معاصر ایران را در خود دارد.
روزنامه نگاری وکالت دادگستری و نمایندگی مجلس زمینه حضور وی را در جریان رویدادهای مختلف کشور فراهم آورده بود بر اساس این حضور فعال اطراف وی حاوی اطلاعات ارزشمندی و جزئیات قابل توجهی در خصوص نحوه اداره کشور در اواخر دوره قاجار و اوایل دوران پهلوی است. در لابه لای این سطور می توان به اطلاعات جالب توجهی در خصوص تاریخ پیدایش ادارات جدید در ایران از جمله تاسیس مدرسه قزاقخانه و مدرسه نظام، تشکیل عدلیه جدید و ادارت تابعه آن دست یافت.
جلد اول تا چهارم این کتاب در موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران منتشر شده و در اختیار علاقه مندان به تاریخ و محققان و پژوهشگران قرار دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۳۶۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات جهانی به سود ایران است

سعید لیلاز: غربی‌ها متوجه شدند که قسمت کوچکی از بحران میان فلسطین و اسرائیل، تحت تاثیر ایران است.

به گزارش مشرق، یک فعال سیاسی اصلاح طلب بر این باور است که تحولات جهانی چند سال گذشته به سود جمهوری اسلامی ایران بوده است.

سعید لیلاز طی گفتگویی با یورونیوز تاکید با بیان اینکه در سه سال گذشته همه تحولات بین‌المللی، کم یا زیاد، به سود جمهوری اسلامی بوده، تصریح می کند، از جمله بحران غزه که باعث شده توجه غرب همان قدر که از اوکراین منحرف شده، از روابط ایران و چین هم منحرف شود به سمت حل و فصل بحران غزه. بویژه که غربی‌ها در این فاصله متوجه شدند که قسمت کوچکی از بحران میان فلسطین و اسرائیل، تحت تاثیر ایران است.

وی همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به اینکه تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران بیشتر اثر سیاسی و سمبلیک دارد و بر زندگی مردم و اقتصاد ایران تاثیر عمیقی نخواهد داشت، می گوید: او درباره تاثیر تحریم‌ها بر روابط ایران و اروپا گفت: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا نقار و شکاف بین ایران و این اتحادیه را بیشتر خواهد کرد. اتحادیه اروپا در گذشته میانجی بین ایران و آمریکا بود، ولی الان کشورهای عربی این نقش را بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • آسیب شناسی معماری تنظیم‌گری رسانه در ایران
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره «طنز پهلو» در زادگاه پدر طنز معاصر ایران
  • اختلاف‌نظر درباره تصادف‌های پرماجرای تهران | نخستین قربانی؛ موسیقیدان مشهور یا روزنامه‌نگار معروف؟
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • نگرانی از کاهش سطح دینداری و افزایش بی اعتمادی در جامعه در یادداشت عباس عبدی
  • مستند «کابوس ژنرال» به آنتن شبکه سه رسید/ قدرت نظامی ایران معاصر
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید