Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بخش جانوران سمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از تولید سالانه 4 هزار ویال آنتی توکسین دیفتری و کزاز خبر داد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دکتر ناصر محمدپور گفت: این بیماری ها در کشور تحت کنترل قرار گرفته اما به دلیل شاخص های پایین بهداشتی کشورهای همجوار، تولید و وجود این محصول در کشور ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدپور با اشاره به تولید محصول استراتژیک آنتی توکسین دیفتری در کنار پادزهرهای ضد مار گزیدگی و ضد عقرب زدگی زدگی، در بخش جانوران سمی موسسه رازی، اظهار داشت : سالانه 2 هزار ویال آنتی توکسین دیفتری در موسسه رازی تولید می شود.
وی خاطرنشان کرد: سالانه 2 هزار ویال آنتی توکسین تتانوس(کزاز) که برای کنترل بیماری کزاز در دام مورد استفاده قرار می گیرد نیز در این موسسه تولید می شود.
رئیس بخش جانوران سمی موسسه رازی گفت: با توجه به اینکه بر اثر پوشش خوب واکسیناسیون، این بیماری ها در کشور تحت کنترل قرار گرفتهاست ، اما کشورهای همجوار از نظر شاخص های بهداشتی پایین هستند و این بیماری ها ممکن است بر اثر مسافرت و مهاجرت آنان به کشور منتقل شود.
وی تاکید کرد: برای جلوگیری از شیوع این بیماری ها، وجود آنتی توکسین ها امری ضروری در کشور محسوب می شود.
محمدپور بیان کرد: این آنتی توکسین ها در موسسه رازی تولید و در وزارت بهداشت نگهداری می شود تا در زمان نیاز در کشور مورد استفاده قرار گیرند.
وی افزود: در برخی مواقع نیز این واکسن ها به کشورهای همجوار ارسال می شود تا از اپیدمی هایی که در این کشورها ایجاد می شود جلوگیری کرده و آن ها را تحت کنترل قرار دهد.
بنابراین گزارش موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با تولید 40 محصول متنوع، بزرگترین مرکز تولید حیوانات آزمایشگاهی و فرآورده های بیولوژیک حاصل از این حیوانات در کشور است.
بخش پرورش حیوانات آزمایشگاهی در موسسه رازی در سال 1329 با هدف تولید انواع حیوانات آزمایشگاهی و فرآورده های بیولوژیک حاصل از این حیوانات تاسیس شد و یکی از بخش های قدیمی موسسه رازی است.
در این بخش 40 نوع محصول شامل پنج نوع حیوان آزمایشگاهی، فرآورده های بیولوژیک، پلت غذایی و محصولات جانبی مانند پوشال استریل برای حیوانات آزمایشگاهی تولید می شود که علاوه بر تامین نیازهای داخل موسسه، در اختیار مراکز متعدد تحقیقاتی و دانشگاهی کشور قرار می گیرد.
هشت نوع موش، پنج نوع رت، چهار نوع هامستر، هشت نوع خوکچه هندی و یک نوع خرگوش از تولیدات این موسسه بوده که از نظر نژاد، سویه و تحت سویه متفاوت از یکدیگرند و هر کدام برای کار تحقیقاتی و آزمایش ویژه ای مناسب است.
در این بخش سالانه بیش از 50 هزار سر، انواع حیوانات آزمایشگاهی تحت شرایط کنترل شده، برای مصرف داخل و خارج از موسسه تولید می شود.
تمام واکسن ها و فرآورده های بیولوژیکی که در موسسه رازی ساخته می شوند، در روند تولید خود، بر روی حیوانات آزمایشگاهی مورد ارزیابی قرار می گیرند تا میزان اثرگذاری این محصولات سنجش و محصول با کیفیتی عرضه شود.
با توجه به نیاز دائم موسسه رازی و دیگر مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور به حیوانات آزمایشگاهی پاک، اقدامات کنترل سلامت این حیوانات به صورت روزآمد کردن روش های کنترلی اجرا می شود.
بخش تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی این موسسه برای تولید حیوانات مورد استفاده در تحقیقات و آزمایش ها از استانداردهای بین المللی تبعیت می کند.
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی هم پیش از این از تامین کامل نیاز کشور در زمینه سرم های درمانی ضد مارگزیدگی، ضد عقرب زدگی و ضد دیفتری خبر داده است.
موسسه رازی در این حوزه بهترین و باکیفیت ترین سرم های درمانی جهان را تولید می کند.
این موسسه بهترین سرم های درمانی جهان را تولید می کندکه این محصولات تاکنون جان هزاران نفر را از مرگ نجات داده است.
با توجه به اینکه ایران از کشورهایی با میزان گزش بالا در دنیاست، اما این آمپول ها، نجات صد درصدی مصرف کنندگانش از مرگ را به ارمغان آورده است.
بسیاری از کشورهای منطقه و خاور میانه خواستار سرم های این موسسه برای درمان گزیدگی ها هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۳۹۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۶۸ معترض در موسسه هنر شیکاگو


به گزارش تابناک از الجزیره، این ایستگاه تلویزیونی گفت: «این اولین بار است که اداره پلیس شیکاگو از زمان آغاز اردوگاه‌های طرفدار فلسطینی‌ها این سطح از دستگیری‌ها را انجام می‌دهد».

این سازمان افزود که دانشجویان برای ششمین روز در یک کمپ جداگانه در دانشگاه شیکاگو باقی ماندند.

دیگر خبرها

  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • دستگیری ۶۸ معترض در موسسه هنر شیکاگو
  • از مصرف رب‌ گوجه کپک‌زده پرهیز شود
  • آمارگیری نیروی کار در استان اردبیل آغاز شد
  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود
  • تورم به مرز ۷۰ درصد در ترکیه رسید