Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@02:16:56 GMT

دمای هوا در استان گلستان از امشب کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۴۲۴۷۵

دمای هوا در استان گلستان از امشب کاهش می‌یابد

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان گفت: دمای هوا در استان گلستان به تدریج از امشب از سمت غرب استان کاهش می‌یابد و فردا در استان شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود.

محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان درباره پیش‌بینی وضعیت جوی استان در روزهای آینده اظهار داشت: هوای استان گلستان تا ظهر امروز متاثر از جریانات جنوبی بود و سبب شد تا امروز و روز گذشته افزایش دما را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان افزود: با این وضعیت مینودشت با 29 درجه گرم‌ترین شهر استان و پیشینه گرگان نیز به 25 درجه بالای صفر رسید.

وی تصریح کرد: از بعدازظهر امروز به تدریج با نفوذ هواهای خنک تا حدودی در بخش‌های غربی کاهش دما را داشته باشیم و متعاقب آن افزایش ابر را داشته باشیم.

رحمان نیا ادامه داد: الگوهای پیش‌یابی نشان می‌دهد فردا، پنج شنبه و حتی روز جمعه احتمال بارش‌های پراکنده را در بخش‌های کوهستانی و کوهپایه‌ای استان داشته باشیم که این بارش‌ها شامل مناطق میانی و شمالی نخواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان اظهار داشت: در ضمن بارش‌ها در مناطق کوهستانی و کوهپایه‌ای قابل توجه نخواهد بود.

وی اظهار کرد: از روز شنبه استان گلستان به تدریج متاثر از شرایط ناپایدار جوی خواهد شد و صبح امروز دمای هوای شهرستان کلاله با 7 درجه بالای صفر سردترین شهر استان بود.

انتهای پیام/

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۲۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید

زهرا مبشری نسب کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: پس از مشهد بیشترین میزان بارش در شهرستان صالح آباد واقع در شرق خراسان رضوی با ۲۲ میلیمتر و کاخک گناباد با ۲۱ میلیمتر بارندگی گزارش شده است.

او افزود: این بارش‌ها بر طبق پیش بینی‌ها تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد و در این روز بیشتر بارش‌ها به صورت رگباری همراه با رعد و برق در ساعات بعد از ظهر رخ خواهد داد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین میزان بارش برای روز جمعه در جنوب غرب استان و روز شنبه در شمال غرب خراسان رضوی پیش‌بینی شده است و در این مدت شاهد وزش باد شدید در استان خواهیم بود.

مبشری با اشاره به کاهش دما در خراسان رضوی از دیروز (چهارشنبه)، بیان کرد: این روند کاهش دمای استان تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت، بر طبق پیش بینی‌ها در این مدت دمای شبانه در مناطق مرکزی خراسان رضوی به حدود هفت درجه سلسیوس و در شهر قوچان تا سه درجه افت خواهد کرد.

او تصریح کرد: کاخک گناباد با کمینه دمای هشت درجه سلسیوس و سرخس با ۲۷ درجه به ترتیب سردترین و خنک‌ترین مناطق استان خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند، در همین مدت دمای کلانشهر مشهد بین ۱۳ تا ۲۳ درجه در نوسان بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: در این مدت بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان رشتخوار با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت به ثبت رسید.

مبشری اظهار کرد: دمای شهر مشهد برای امروز در گرمترین ساعات ۱۷ درجه سلسیوس و در سردترین ساعات ۱۳ درجه پیش بینی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • میانگین بارش‌ها در چهارمحال به ۴۷۲ میلیمتر رسید
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا/ثبت بارش ۱۱۹ میلی متری در شیرآباد
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • کاهش دمای هوا در استان
  • شدت وزش باد از امشب در ایلام کم می‌شود
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرقی و جنوب کشور / دمای هوا در نوار غربی افزایش می‌یابد