Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز اراک؛ عمارت دیدنی خانه تاریخی و زادگاه امام خمینی (ره) در مرکز خمین و به شماره 1746 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.شریفی کارشناس دفتر تنظیم و نشر آثار امام خمینی در شهرستان خمین گفت : به طور میانگین روزانه تا دو هزار و 500 گردشگر از این خانه 175 ساله دیدن می کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیت تاریخی امام ( ره ) عمارتی چهار هسته ای است که چهار حیاط دارد و هیچ یک از حیاط ها نقش مرکزی ندارند.
ساداتی فرماندار خمین هم با بیان اینکه سالانه ۵۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه‌های خمین بازدید می‌کنند گفت: بی شک مجهز شدن این شهرستان به فرودگاه می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش تعداد گردشگران داشته باشد.
بیت تاریخی حضرت امام ( ره ) در محله سه پل مرکز شهر قرار دارد .
مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) در خمین هم با اشاره به اینکه سال گذشته گردشگران خارجی وداخلی از شهرهای مختلف کشور از خانه تاریخی امام راحل دیدن کردند افزود: گردشگران خارجی از کشورهای آلمان، استرالیا ، کانادا و دانمارک بودند.
حجت الاسلام طاهری گفت:گردشگران در این بازدید از نزدیک با محل تولد و زادگاه معمار کبیر انقلاب آشنا شدند.
انتهای پیام /ج


منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۴۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد

ه گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، حسن عربی گفت: در چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای هدف گردشگری بیابانک که روز پنجشنبه 13 فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با استقبال گردشگران، مردم و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، از سند ثبت بافت تاریخی روستای بیابانک در فهرست آثار ملی کشور رونمایی شد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه افزود: در اجرای قانون راجع به حفظ آثار ملی مصوب آبان ۱۳۰۹ و نظام‌نامه اجرایی آن مصوب آبان ۱۳۱۱، بند (ج) ماده‌واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷، بافت تاریخی روستای هدف گردشگری بیابانک، اثر فرهنگی تاریخی محدوده تاریخی روستای بیابانک، با قدمت صفویه و قاجاریه در فهرست آثار ملی کشور ثبت گردید.

حسن عربی گفت: بافت تاریخی روستا به شماره ۳۳۱۱۱ مورخ 16/۰۶/1399 در فهرست آثار ملی ثبت گردیده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902638

دیگر خبرها

  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • آثار تاریخی مکشوفه در گذر کمرزرین، گویاترین زبان تاریخ اصفهان است
  • رکوردی تاریخی و بی‌سابقه در انتظار رئال
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • نمایشگاه کتاب ظرفیت جذب گردشگران خارجی را دارد
  • آنتالیا طی ۴ ماه از ۲ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۶۲ گردشگر خارجی میزبانی کرد
  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی