Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@10:58:55 GMT

پویش نه به ریختن زباله پیشگیری قبل از درمان است

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۴۷۲۳۱

پویش نه به ریختن زباله پیشگیری قبل از درمان است

سهیل رستمیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : نبودن زباله در سطح شهرها مبین بالا بودن سطح فرهنگی مردم آن جامعه است و باید پویش نریختن زباله در جامعه تعمیم داده شود.
وی اظهارداشت : پویش نه به ریختن زباله یکی از پویش های ارزشمند به وجود آمده در کشور است، زیرا در گام اول و با نریختن زباله در جامعه، جامعه از نظر زیبایی ارتقا پیدا می کند و در گام دوم بسیاری از امراض و بیماری ها کاهش پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: به جای آنکه مردم زباله در شهرها بریزند و سپس به دنبال جمع آوری آن و به نوعی درمان این معضل باشیم، بهتر است فرهنگ سازی نریختن زباله در جامعه در بین مردم شکل بگیرد.
رستمیان با بیان این که برای فرهنگ سازی بیشتر در این زمینه رسانه ها نقش پر رنگی دارند، افزود: خبرنگاران با گفت و گو با افراد معروف و محبوب می توانند این پویش را گسترش و به یک امر ماندگار و نهادینه شده در خانواده ها و جامعه تبدیل کنند.
این بازیکن سمنانی تاکید کرد: این پویش نباید فقط به ایام نوروز تعلق داشته باشد، بلکه باید در تمام ایام سال این پویش برقرار باشد و راه کار استمرار این مهم، تبلیغات درست و استفاده درست از فضاهای مجازی برای ماندگار شدن این پویش است.
بازیکن تیم ملی واترپلوی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: مردم و به ویژه نوجوانان ورزشکاران را الگوی رفتاری و اخلاقی خودشان قرار می دهند و ورزشکاران با پیوستن به این پویش می توانند در ارتقای سلامت جامعه تاثرگذار باشند.
وی اقدام سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی را در ایجاد پویش نه به ریختن زباله را بسیار ارزشمند دانست.
درایران سالانه ١٩میلیون ‌و٧٧٠هزار تن زباله تولید می‌ شودکه ٢٠ درصد آن مربوط به روستاها و ٨٠ درصد مربوط به شهرهاشت.
7341/6026
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۷۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی بعد از ظهر شنبه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی بزرگداشت دهه کرامت به میزبانی دفتر خود در سمنان بیان کرد: ایام دهه کرامت فرصت بسیار خوبی است تا پشتوانه حمایت از اجرای طرح نور باشد.

وی ضمن اشاره به اهمیت حجاب در بین خانواده‌های استان سمنان افزود: ابراز رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح جامعه امری ارزشمند است.

امام جمعه سمنان همچنین با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در ایام دهه کرامت بتوانیم از فیوضات معنوی و برکات امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم، گفت: اقدامات و کارهای فرهنگی مطلوبی در این خصوص تاکنون صورت گرفته که امیدواریم از این ظرفیت دهه کرامت همراه با برنامه‌های خوب بهره گیری لازم صورت گیرد.

سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان نیز در سخنانی کوتاه در این نشست ضمن بیان اینکه بحث فضاسازی، برپایی ایستگاه صلواتی، موکب و سایر موارد توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌های سطح راه‌های اصلی استان و همچنین فضاسازی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی در دستور کار باشد، گفت: برنامه‌ای مدون و جامع در حوزه گرامیداشت دهه کرامت در روستاها و همچنین تجلیل از مقام دختران در این ایام تدوین و ابلاغ شود.

کد خبر 6090352

دیگر خبرها

  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد 
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد