Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-04@13:45:01 GMT

«انتظار عروسکی»؛ کتاب مناسب خردسالان

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۴۹۴۹۸

به گزارش بولتن نیوز، انتظار عروسکی، داستان مصوری از روزهای مختلف زندگی پنج عروسک است. پنج عروسک که منتظر پشت پنجره ایستاده‌اند و هر کدام نگاه به بیرون دوخته‌اند. جغد در انتظار آمدن ماه است. خانوم خوکه در انتظار آمدن باران و خرس پشمالو در انتظار وزیدن باد که بادبادکش را به هوا بفرستد.
فقط خرگوش است که در انتظار چیزی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین‌طور به بیرون نگاه دوخته و در حال و هوای خودش است. او فقط دوست دارد بیرون را دید بزند. سرانجام ماه در می‌آید و جغد به آن‌چه خواسته می‌رسد. خانم خوکه و آقا خرسه و هاپو هم به ترتیب به آن‌چه منتظرش بوده‌اند می‌رسند. عروسک‌ها روزهای بیشتری پشت پنجره منتظر می‌مانند. گاهی در انتظار چرت می‌زنند. گاهی درازکش می‌شوند، گاهی در آسمان اشکال عجیب و غریب می‌بینند و تخیل‌شان به کار می‌افتد.
یک‌بار هم مهمانی از راه دور برای‌شان می‌رسد. یک فیل عروسکی که ظاهرا از هند آمده. خب اولش از دیدنش تعجب می‌کنند. چند وقت بعد فیل از پنجره می‌افتد پایین و می‌شکند. آن‌ها هم غصه می‌خورند. تا این‌که یک روز یک گربه به جمع آن‌ها اضافه می‌شود. گربه‌ای که رازی در درون خود مخفی کرده. اگر می‌خواهید بدانید راز گربه چیست توصیه می‌کنم کتاب راز عروسکی را که بردلی هنِکس نوشته و به زیبایی آن را تصویر کرده بخوانید.
این کتاب که مناسب کودکان چهار سال به بالاست، می‌تواند تخیل کودک را همراه با تخیلی که عروسک‌های پشت پنجره در ذهن خود می‌پرورانند به چالش بکشد و نه تنها آن‌ها را نسبت به اسباب‌بازی‌ها و خصوصا عروسک‌هاشان مسئول‌تر کند و مسئولیت‌پذیری را به آنها بیاموزد، بلکه در تخیل این عروسک‌ها نیز شریک شود. زیرا تخیل عروسک‌های داستان ما بسیار شباهت به تخیل خود کودکان دارد. مثل دیدن اشکال در آسمان و حرکت این اشکال از مقابل چشم‌های عروسک‌ها. یا مثلا علاقه‌شان به نگاه کردن به آسمان. آن‌ها هم کودکانی هستند که تمام روز در خانه‌اند و فقط می‌توانند از پشت پنجره آسمان را تماشا کنند.
تصویرگری ساده و بی‌نظیر کتاب هم کمک زیادی در فهم داستان به کودکانی می‌کند که هنوز نمی‌توانند بخوانند. این کتاب چه توسط والدین برای کودکان خوانده شود چه خود کودک بتواند آن را بخواند، با کمک تصویرهایی که فرصت تخیل را از کودک دریغ نکرده می‌تواند اثر مناسبی برای پرورش ذهنی کودکان باشد.
انتظار عروسکی که مناسب برای مخاطبان چهارسال به بالاست را نشر پرتقال به تازگی منتشر کرده و با قیمت 19 هزار تومان روانه بازار کتاب کرده است.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۹۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم الصاق پیوست‌های فرهنگی و امنیتی در طرح تفصیلی شهری

به گزارش خبرنگار مهر، سیدهادی مصطفوی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص تشریح جرم شناسی در طرح جامع شهری، عنوان کرد: یکی از موضوعات در حوزه پیشگیری، بحث محلات بی‌دفاع است؛ برای مثال در بحث نورپردازی زمانی که معبر یا پارکی از لحاظ نورپردازی ضعیف باشد آن محل مستعد وقوع بزه سرقت و سایر جرایم می‌گردد.

وی افزود: در صورت بروز یک جرم باید سریع‌ترین اقدامات در جهت تصحیح فرآیندهای منجر به وقوع آن صورت پذیرد و طبق «نظریه پنجره‌های شکسته» وقوع جرم مانند شکستن پنجره در یک محیط است و در صورتی که اقدامی درخصوص تعویض پنجره شکسته صورت نگیرد، سایر پنجره‌ها نیز مستعد شکستن می‌شوند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با اشاره به طرح شهرسازی و طرح جامع شهری، گفت: یکی از مسائل و آسیب‌ها این است که در تثبیت طرح جامع در کمیسیون ماده ۵، نظر مجموعه قضائی و انتظامی کسب نمی‌شود و یا در منطقه‌ای احداثِ واحدهای مسکونی دو طبقه مصوب می‌شود اما بعد از آن پروانه ساختِ واحدِ چند طبقه صادر می‌شود.

مصطفوی ابراز کرد: در حالی که در طرح اولیه مستحدثات با توجه به کوچه ۶ یا ۸ متری لحاظ گردیده بوده که تغییرات بعدی منجر به تراکم جمعیتی و تعارض منافع می‌شود و این مسئله خود زمینه‌ساز بروز جرایم گوناگونی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع همدان به تصویب رسیده و ما قرار نیست آن را تغییر دهیم، عنوان کرد: در طرح تفصیلی لازم است، پیوست‌های فرهنگی، انتظامی و امنیتی رعایت شود؛ لذا هدف کنونی این است که آسیب‌شناسی‌های لازم صورت پذیرد و نظر نیروی انتظامی در خصوص شناسایی‌های صورت گرفته از سوی این نهاد درخصوص جرایم شایع در هر منطقه استفاده شود، تا در طرح تفصیلی اقدامات مناسبی در جهت کاهش چالش‌های هرمنطقه انجام پذیرد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان بیان کرد: با یک نگاه جرم‌شناسانه و فنی باید دید در یک منطقه که قرار است طرح تفصیلی و جامع انجام شود، قرار است رفاه را برای شهروندان و ساکنان آن منطقه به ارمغان بیاورد؟ یا اینکه منجر به مشکلات و تعارض منافع شود؟ از همه مهمتر باید به پیوست‌های فرهنگی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) توجه شود.

مصطفوی عنوان کرد: اساساً در برخی از مناطق همدان طرح جامع و تفصیلی انجام نشده و در این مناطق براساس همین کمبودها و نقصان‌ها نرخ جرایم بالا است.

وی گفت: دستگاه قضائی و انتظامی این آمادگی را دارد که نقطه نظرات خود را در طرح فوق در جلساتی که با این موضوع برگزار می‌شود اعلام دارد تا کار به صورت بهتری پیش برود.

در ادامه جلسه نمایندگان مسکن و شهرسازی به توضیح طرح جامع و تفصیلی پرداختند و نمایندگان نیروی انتظامی نیز جرایم و آسیب‌های شناسایی شده در هر منطقه را بصورت نقطه‌ای تشریح کردند.

کد خبر 6094803

دیگر خبرها

  • شیرینی‌ها و شگفتی‌های کودکان به روایت یک دیدار
  • جلوه‌ای از شکوه زندگی امام صادق(ع)
  • جلسه ویژه برای ستاره ناراضی رئال: بمانم یا بروم
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • تجلیل از مربیان قرآنی جامعة القرآن خردسالان همدان
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • لزوم الصاق پیوست‌های فرهنگی و امنیتی در طرح تفصیلی شهری
  • ۱۰ هنرمند فعال نمایش عروسکی تقدیر می‌شوند
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • زنی که کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد