Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی برومند در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، درباره نرخ فروش شیرینی و شکلات اظهار کرد:دراین روزها شیرینی و شکلات هیچگونه تغییر قیمتی ندارد و همانطور که در گذشته نیز گفته بودیم ،اگر برخی فروشندگان نرخ این محصولات را افزایش دهند، باید پاسخگو باشند چراکه این افزایش قیمت کاری غیر قانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه در خصوص تصمیم برای افزایش قیمت در سال 96 افزود: ما برای اینکه بتوانیم نرخ شیرینی و شکلات را افزایش دهیم، باید منتظر مصوبه دولت در سال جدید باشیم که البته هنوز مشخص نشده است.

رییس اتحادیه قناد ها شیرین فروشان همچنین ادامه داد: متاسفانه آخرین نرخ مصوبه شیرین وشکلات از سوی دولت به سال1393 مربوط می شود واز آن سال تا کنون با وجود تغییر قیمت مواد اولیه مانند تخم مرغ و افزایش دستمزدها، هنوز قیمت شیرینی ثابت مانده است.

برومند درباره یکسان نبودن نرخ برخی از محصولات در شیرینی فروشی ها اضافه کرد: در صنف شیرینی فروشی یک سری از اجناس پرمصرف قیمت مشخصی دارند اما از آنجایی که مواد اولیه استفاده شده برای هر نوع محصول متفاوت است، برخی از فروشندگان زیر نظر اتحادیه قیمت ها را به مقدارکمی تغییر می دهند.

وی ضمن اشاره به استقبال مردم از شیرینی و شکلات در تعطیلات نوروز گفت: در ایام نوروز مردم از شیرینی های موجود در فروشگاه ها استقبال کردند؛ همکاران ما در صنف شیرینی فروشی و قنادی از ماه های گذشته خود را برای ایام نوروز آماده کرده اند که در این روزها، با هیچ کمبودی حتی در زمینه محصولات سوغاتی نیز مواجه نشویم.

رییس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان درباره پرفروش ترین محصولات سوغاتی موجود در فروشگاه های شیرینی فروشی یاد آور شد: برخی از محصولات سوغاتی شهرهای مختلف کشور، تولید شیرینی فروشان نیست اما بیشتر قنادی ها سعی کردند که با تهیه این محصولات، نیاز مشتریان را رفع کند.دراین ایام گز اصفهان،پشمک و حاجی بادام یزد و قرابی تبریز از پر فروش ترین محصولات سوغاتی موجود در قنادی ها بوده است.

در پایان ضمن اشاره به فروش بیشتر شکلات های ایرانی خاطر نشان کرد: در صنف شیرینی فروشی به جز 15درصد شکلات های خارجی دیگر وارداتی نداریم؛ شکلات های خارجی درست است که کیفیت بهتری نسبت به محصولات ایرانی دارد اما از آنجایی که نرخ شکلات وارداتی بسیار بیشتر از اجناس داخلی است، ترجیح مردم خرید محصولات داخلی بوده است.

خبرنگار: نازنین میرزایی/ انتتشاردهنده:

402

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۵۰۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور عصر شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اشاره به اینکه ارائه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زنجیره ارزش استان در اکسپو ۲۰۲۴ تهران صورت گرفته است، گفت: ۱۰ زنجیره ارزش دیگر در مازندران شناسایی شده و تقویت می‌شوند.

وی با اعلام اینکه با همکاری وزارت کشور نمایشگاه زنجیره‌های ارزش راهبردی برای ۳۱ استان کشور در اکسپو ۲۰۲۴ دایر شده است، افزود: در این راستا مازندران نیز به منظور ارائه توانمندی‌های زنجیره ارزش این استان در اکسپو ۲۰۲۴ حضور یافته است.

وی با بیان اینکه در وضعیت موجود دو زنجیره ارزش برای مازندران تعریف شده است، گفت: زنجیره ارزش راهبردی مرکبات و کیوی و زنجیره ارزش گردشگری و صنایع دستی دو زنجیر ارزش استان مازندران هستند که به جهت ظرفیت‌هایی که استان مازندران دارد ۱۰ زنجیره دیگر نیز تهیه شده و با تاکید استاندار مازندران در برنامه‌های زنجیره ارزش راهبردی قرار خواهد گرفت.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر اینکه در حوزه مرکبات و کیوی مازندران بالغ بر دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرغوب ترین نوع مرکبات کشور و بالغ بر ۲۲۰ هزار تن کیوی در این استان تولید می‌شود، عنوان کرد: در این استان زنجیره این محصولات به صورت کامل فعالیت دارند و از مرحله تأمین نهال، نهال اصلاح شده و دقیق و نیز در مراحل بعدی در زمینه تولید و شناسنامه دار کردن باغ‌ها، سردخانه‌ها و سورتینگ‌ها مازندران ظرفیت‌های مناسبی در بخش کیوی و مرکبات دارد.

وی با اشاره به اینکه وجود پایانه‌های صادراتی برای تأمین مصرف نیاز داخلی و صادرات محور کردن ظرفیت مهمی در استان به شمار می‌روند، یادآور شد: توجه به صنایع تبدیلی فرآوری و برندسازی از موارد دیگری است که موجب می‌شود تولید و فروش این محصولات از حالت خام فروشی محصول را خارج کند و با ارزش افزوده بیشتری به بازار ارائه شود.

خیریان پور با بیان اینکه در بحث گردشگری و صنایع دستی در استان مازندران نیزظرفیت متعددی وجود دارد، یادآور شد: گردشگری سلامت، طبیعت گردی، پرنده نگری و گردشگری دریایی در کنار ظرفیت‌های تولید انواع صنایع دستی از ظرفیت‌های مهمی در استان مازندران هستند که می‌توانند در حوزه اقتصادی مورد توجه قرار گیرند.

کد خبر 6090236

دیگر خبرها

  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات سایپا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ افزایش قیمت شاهین و کوییک در بازار
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • آتش سوزی مغازه شیرینی فروشی در قزوین
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • مشکلات اتحادیه عطاران و سقط فروشان بررسی شد