Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@00:24:19 GMT

چگونه عوارض ناشي از يائسگي را برطرف نمائيم؟

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۵۱۹۰۳

خبرگزاري آريا - يائسگي هم مانند ديگر دوره هاي زندگي جزئي جدا ناپذير از يک زندگي زنانه است.


عوارض يائسگي
يائسگي هم مانند ديگر دوره هاي زندگي جزئي جدا ناپذير از يک زندگي زنانه است. تنها چيزي که بايد در اين مورد بدانيد شيوه ي برخورد با اين دوره از زندگي است. دانستن علائم و چگونگي برطرف کردن آن ها بسيار مفيد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کافئين، اتاق گرم، فشار، همه علل شايعي هستند که باعث گر گرفتگي مي شوند. زماني که گر گرفتگي سراغتان آمد آهسته نفس عميق بکشيد. اما اگر موارد گر گرفتگي شديد بود به پزشک مراجعه کنيد.
مقابله با عوارض يائسگي:
1-عرق کردن شبانه:
گر گرفتگي در شب براي بيش از 3 دقيقه باعث مي شود شما عرق کرده و قادر به خوابيدن نباشيد. راه هايي براي خنک نگه داشتن شما وجود دارد. کيسه ي نخود فرنگي يخ زده را زير بالش خود بگذاريد، يک پتو نازک براي خود انتخاب کنيد. يک فن در اتاق خود براي تهويه ي هوا قرار دهيد.
بالا بردن کيفيت خواب خود:
يوگا، تايچي و مديتيشن مي توانند به شما کمک کنند راحت تر بخوابيد. ماده اي در شير گرم است که خوردن آن قبل از خواب سبب آرامش شما مي شود.
3-خشکي واژن:
تغييرات هورموني سبب نازک تر شدن واژن و خشک شدن آن مي شود که مي تواند باعث درد در هنگام رابطه ي جنسي شود. طبق دستور پزشک خود مي توانيد با استفاده از مرطوب کننده ي واژن، کرم واژن يا قرص هاي مخصوص خشکي واژن وضعيت خود را بهبود ببخشيد.
2- بي ميلي جنسي:
براي مقابله با اين عارضه بهتر است زمان بيشتر براي رابطه ي خود داشته باشيد و فراموش نکنيد تغييرات هورموني از علل اصلي بي ميلي مي باشند.


5-تغيير خلق و خو:
تنهايي، گريه کردن و بد خلقي در زمان يائسگي براي زنان اتفاق مي افتد. در طول اين زمان تغييرات هورموني اتفاق مي افتد که ممکن است حتي نوسانات خلقي بدتر را ايجاد کند، که يوگا و تايچي مي توانند به شما کمک کنند. دکتر مي تواند داروهاي ضد افسردگي و درمان جايگزين براي تغيير خلق و خوي شما تجويز کند.
6-سردرد:
در زمان يائسگي سردرد بيشتر مي شود. خوردن وعده هاي غذايي کوچک در طول روز مي تواند به شما کمک کند که سردردتان را که در اثر گرسنگي مي باشد را بر طرف کنيد. کمبود خواب يکي ديگر از علل سردرد است. چرت زدن در طول روز مي تواند از ميگرن جلوگيري کند.
7-کم شدن موها:
در زمان يائسگي مو مي تواند نازک يا ريزش پيدا کند. بنابراين در صورت ريزش موها حتماً به پزشک خود مراجعه کنيد. اطمينان حاصل کنيد که مرطوب کننده، کرم ضد آفتاب، پاک کننده و ساير محصولات صورت شما ملايم هستند و منافذ پوست را مسدود نمي کنند. در زمان يائسگي يادگيري چيز جديد مانند يک سرگرمي يا زبان خارجي مي تواند به کاهش سطح استرس شما کمک کند و با اين کار مشکلات حافظه ي شما کمتر خواهد شد.
دکتر سلام
اخبار مرتبط:
دانه کتان و کاهش عوارض يائسگي
چگونه يائسگي را به تأخير بيندازيم؟
يائسگي زودرس؛ بلايي کمر شکن براي زنان!
درمان يائسگي زودرس در زنان!
علت چاق شدن زنان در دوران يائسگي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۵۱۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است

سردار نعمت الله باقری عصر سه‌شنبه در آیین معارفه استاندار لرستان با اشاره به اینکه اقدامات براساس ظرفیت‌های این استان رخ نداده و سپاه آماده همکاری با دولت است، اظهار داشت: تنها در حوزه آبرسانی در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی ۴۲۵ میلیارد تومان طرح در دست اقدام بوده و ۷۰ درصد آن عملیاتی شده است.

وی افزود: ۱۸ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی قرارداد صورت گرفته است، همچنین در مرحله دوم آبرسانی ۹۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شده و بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شده و امیدواریم به سرانجام برسد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام لرستان تاکید کرد: ظرفیت‌های عظیمی در حوزه نیروی انسانی، منابع طبیعی و همچنین صنایع دست نخورده باقی مانده، اما به اندازه ظرفیت‌ها اقدام نشده است.

سردار باقری بیان کرد: برای استفاده از استعداد‌های موجود در لرستان باید ظرفیت‌های دولت پای کار بیاید، در غیر اینصورت شاهد تغییر نماینده دیگر از دولت در این استان خواهیم بود و برای آبادانی لرستان تمام قد ایستاده‌ایم و تلاش خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات وعده صادق اشاره و ادامه داد: رژیمی که فکر می‌کرد ارتش قدرتمندی دارد، اما قدرت پوشالی داشت به فرمان مقام معظم رهبری به دست نیرو‌های سپاه درهم شکسته شد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام لرستان افزود: رژیم صهیونسیتی با استفاده از ظرفیت‌های عظیمی که داشت و انتظار می‌رفت از شکست جلوگیری کند، اما موفق نبودند و ندای لبیک یا خامنه‌ای سر داده شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • برطرف شدن اغلب دغدغه‌های حوزه سلامت
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است
  • موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود
  • نصیرزاده: کلینزمن گزینه تراکتور نیست/ در حال برطرف کردن موانع برای حضور گل محمدی هستیم
  • رفع ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر‌های منتهی به مرز‌ها
  • رفع شکستگی خط انتقال آب در شمال شهر نیشابور
  • اعلام نرخ جدید عوارض آزادراه خرم‌آباد - پل‌زال