Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک جوان 29 ساله گامبیایی که خود را بازمانده قایق غرق شده معرفی می کند، گفته است: قایق ما روز یکشنبه یا دوشنبه از بندر «سابراتا Sabratha» واقع در شمال غربی لیبی سفر خود را آغاز کرد و علاوه بر من 146 مسافر از جمله پنج کودک و چندین زن باردار وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته فرد نجات یافته، مسافران این قایق که روز سه شنبه هفته جاری غرق شده است، به طور عمده از کشورهای نیجریه، گامبیا و مالی بودند.
این جوان با بیان اینکه چند ساعت پس از عزیمت، آب شروع به وارد شدن به قایق کرد و مهاجران به تدریج غرق شدند، مدعی شد که وی با چنگ زدن به یک پیت بنزین نجات یافته است.
بر اساس این گزارش، فرد یاد شده توسط یک کشتی جنگی اسپانیایی نجات می یابد و به جزیره «لامپدوسا Lampedusa» ایتالیا منتقل می شود.
بنابراین گزارش، از آغاز سال جدید میلادی دست کم 590 مهاجر در سواحل لیبی کشته و یا مفقود شده و مقام های ایتالیا از نجات افزون بر 23 هزار مهاجر در سواحل کشورشان خبر داده اند.
به گزارش ایرنا، سازمان بین المللی مهاجرت سال گذشته میلادی پیش بینی کرد که سال 2016 با سه هزار مورد مرگ مهاجران و پناه جویان در دریای مدیترانه، مرگبارترین سال در دوره بحران مهاجرت خواهد بود.
بر اساس گزارش یاد شده که در خبرگزاری فرانسه منتشر شد، از هر چهار قربانی، سه تن حین تلاش برای رسیدن به ایتالیا از طریق شمال آفریقا به ویژه لیبی جان باخته و سایر قربانیان در میانه راه ترکیه تا یونان و پیش از توافق میان ترکیه و اتحادیه اروپا برای قطع جریان پناه جویان جان باخته اند.
بسیاری از کارشناسان علت مهاجرت های میلیونی سال های اخیر و افزایش کشته های این روند را وقوع جنگ های جاری در سوریه و عراق ارزیابی می کنند.
اروپام***2090**1392**مترجم: سعید زارع کندجانی**انتشار: ابوالفضل بابایی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۵۵۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | وقتی ایران کشتی و بالگرد آمریکایی‌ها را زد؛ جنگ شهید نادر مهدی با قایق با ناوهای آمریکایی!

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901287

دیگر خبرها

  • ببینید | وقتی ایران کشتی و بالگرد آمریکایی‌ها را زد؛ جنگ شهید نادر مهدی با قایق با ناوهای آمریکایی!
  • ۳ روز از مفقود شدن یسنا گذشت؛ اعزام بالگرد به منطقه
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • تلفات سیل‌ در کنیا از ۱۲۰ تن گذشت
  • تلاش نیروهای هلال احمر گلستان برای پیدا کردن یسنای ۴ ساله مفقود شده
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • رژه قایق‌ها در خلیج فارس
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان