Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا مرادی بیستونی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اغلب روستاهای منطقه اورامانات استان کرمانشاه دارای جاذبه‌های قابل توجهی برای گردشگران و میهمانان نوروزی است.
وی ادامه داد: معماری منحصر به فرد و خانه های پلکانی روستاهای این منطقه که همراه با طبیعتی بکر و دست نخورده هستند، جاذبه ای کم‌نظیر برای گردشگران تلقی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرادی بیستونی همچنین گفت: در شهرستان پاوه روستاهای بسیاری هستند که بخشی از آنها همچون روستاهای شمشیر، هجیج و خانقاه در لیست روستاهای هدف گردشگری استان قرار دارند و بخشی دیگر همچون روستاهای زردویی و ساتیاری دارای پتانسیل‌های بسیاری برای جذب توریسم هستند.
وی با تاکید بر اینکه روستاگردی اولویت اول گردشگران در سفر به اورامانات است، گفت: اخیرا اقدامات بسیار خوبی در بحث اسکان گردشگران در روستاها در قالب حضور در اقامتگاه های بوم گردی انجام شده که گردشگران می توانند با خیالی آسوده در مکانی مطمئن و سنتی در روستاهای منطقه اسکان یابند.
وی یادآور شد: در این ایام نوروز 96 شاهد حضور گردشگران و مسافرین نوروزی بسیاری در روستاهای اورامانات بوده ایم.
استان کرمانشاه 14روستای گردشگری دارد که سه روستای آن در منطقه اورامانات واقع شده است.
اورامانات با حدود 250هزار جمعیت شامل شهرستان روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی و پاوه است.

**اجرای موسیقی کردی در سیاه چادرهای عشایری کرمانشاه
معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه همچنین از اجرای موسیقی کردی در سیاه چادرهای عشایری کرمانشاه خبر داد و گفت: با هدف ایجاد فضای مفرح و با نشاط برای گردشگران و مسافران نوروزی در این استان اقدماتی از جمله اجرای موسیقی سنتی در سیاه چادرهای عشایری صورت گرفته است.
مرادی بیستونی افزود: در تمام طول ایام نوروز امسال در سیاه چادرهای عشایری اجرای موسیقی سنتی کردی همراه با اجرای رقص محلی (هلپرکه) داشته‌ایم و این روند تا پایان تعطیلات نوروز نیز ادامه خواهد یافت.
او گفت: همچنین در این سیاه چادرهای عشایری با انواع آش‌ها و شیرینی‌های محلی از گردشگران و میهمانان نوروزی پذیرایی به عمل می‌آید.
وی از برپایی بیش از 200 تخته سیاه چادر عشایری در سطح استان خبر داد و گفت: خوشبختانه گردشگران و میهمانان نوروزی استقبال ویژه ای از این سیاه چادرها به عمل آورده اند.
براساس آمارهای اعلام شده بیش از 900هزار گردشگر از ابتدای آغاز تعطیلات نوروز تاکنون از استان کرمانشاه دیدن کرده اند.
3033انتشار دهنده:فرزاد نویدی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۵۵۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  غلام شیرزاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: برای حفاظت و نگهداری از این بنای تاریخی و استفاده بهینه از آن حمام بیگ‌جوان چند سال پیش به بخش خصوصی واگذار و زیر نظر کارشناسان حفظ و مرمت استان مورد مرمت قرار گرفت.    رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چایپاره افزود: حمام تاریخی بیگ‌جوان در مساحتی بالغ بر ۵۴۰ مترمربع در دو بخش عمومی شامل هشتی ورودی، سربینه، گرم‌خانه و خزینه و بخش اختصاصی ساخته شده است.   او با بیان اینکه مصالح به‌کار رفته در ساخت این بنا از نوع سنگ و آجر است، گفت: قدمت ساخت حمام بیگ‌جوان چایپاره به اواخر دوره قاجار برمی‌گردد که با شماره ۹۱۷۱ به ثبت ملی رسیده است.

دیگر خبرها

  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • تور مدرسه گردی در مشهد
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • «به یادِ ماموستا فخری»
  • خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند! / ابوالفضل نوروزی مطرح کرد
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی