Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشخبرنگارحوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛پس از اعلام نتایج کنکور سراسری که اسامی و عکس نفرات برتر در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر می‌شود، بسیاری از دانش‌آموزان با حسرت به تصاویر آن می‌نگرند و با خود می‌گویند که ای کاش عکس آنان در روزنامه درج می‌شد و نام آنان به عنوان نفرات برتر کنکور بر سر زبان‌ها می‌افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اکنون در فصل نو شدن زمین و بهار طبیعت به سراغ یکی از همین رتبه‌های برتر آمدیم تا رمز و راز پیروزی موفقیت او را جویا شویم. مصاحبه عیدانه باشگاه خبرنگاران جوان این بار به فردی اختصاص پیدا کرده که چند سالی در رشته برق شریف مشغول به تحصیل بود و پس از چهار سال استعداد خود را در رشته پزشکی شناسایی و بعد از انصراف از دانشگاه صنعتی شریف در کنکور تجربی شرکت کرد و موفق به اخذ رتبه اول در این رشته شد.
در ادامه مشروح این گفت و گو را مشاهده می‌کنید.
باشگاه خبرنگاران جوان: آقای احمدی ضمن تبریک فرا رسیدن عید نوروز 96 لطفا خودتان را معرفی و برای ما بگویید در حال حاضر در کدام دانشگاه مشغول به تحصیل هستید؟
احمدی: من محمد احمدی متولد شهر تربت جام از توابع خراسان رضوی هستم و در سال 91 در کنکور سراسری ریاضی شرکت کرده و در رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف مشغول به تحصیل شدم که پس از چهار سال توانایی خودم را در رشته تجربی و پزشکی یافتم و به همین خاطر با انصراف دادن از دانشگاه در کنکور تجربی در سال 95 شرکت و رتبه یک کنکور را بدست آوردم.
در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به تحصیل هستم و هنوز اول راه رشته شیرین و سخت پزشکی هستم و هنوز اطلاعات زیادی درباره شاخه‌های مختلف پزشکی ندارم.
باشگاه خبرنگاران جوان: انتخاب رشته درست تا چه اندازه در سرنوشت افراد تاثیر دارد؟
احمدی: برای انتخاب رشته در دانشگاه، جوانان باید از مشاوران و افراد صاحب‌نظر مشورت بگیرند تا در آینده دچار مشکلی نشوند. من برای به دست آوردن این رتبه از 9 ماه قبل از کنکور مشغول به مطالعه و تست‌زنی بودم و روزانه بین 10 تا 12 ساعت به صورت مستقل و انفرادی مطالعه می‌کردم.
باشگاه خبرنگاران جوان: آیا در موسسه ای برای کنکور ثبت نام کرده اید و آیا سازمانی از اسم شما در جهت تبلیغ استفاده کرده است؟
احمدی: من در هیچ موسسه خصوصی ثبت نام نکرده ولی متاسفانه در شبکه‌های اجتماعی اسم من به نفع موسساتی که تعدادشان کم نیست تبلیغ شده است. البته از آنجا که وقتم بسیار ارزشمند است، به این مسائل هیچ توجهی نمی کنم مگر آنکه موسسه‌ای بیش از حد بخواهد از اسم من استفاده کند، در چنین شرایطی از نظر حقوقی پیگیر این قضیه می‌شوم.
باشگاه خبرنگاران جوان: شما به عنوان یک نخبه پزشکی چه توصیه ای به دانش آموزان کنکوری دارید؟
احمدی: من معتقدم که افراد موفق هوش و استعداد بالایی ندارند بلکه این انسان‌ها از تلاش منظمی برخوردار هستند زیرا نظم و برنامه در مطالعه تاثیر بسیاری در موفقیت افراد دارد و دانش‌آموزان باید در همین مدت کم یک برنامه منظم و تلاشی موثر از خود نشان دهند.
باشگاه خبرنگاران جوان: اگر به گذشته برگردید آیا همین رشته و راه را انتخاب می کنید؟
احمدی: من هیچ وقت در زندگی‌ام حسرت گذشته را نمی‌خورم و اگر بعد از 50 سال به عقب برگردم، همین کاری را که امروز انجام دادم با سربلندی و سرافرازی انتخاب می‌کنم.
باشگاه خبرنگاران جوان: آیا در حال حاضر در کاری مشغول هستید؟
احمدی: من چون چهار سال دیرتر از همکلاسی‌هایم وارد دانشگاه علوم پزشکی شدم در نتیجه سنم بالاتر از بقیه است و علاوه بر تحصیل در یک موسسه‌ای مشغول مشاوره و تدریس دروس کنکوری بوده تا بتوانم مسائل مالی را خودم حل کنم و از خانواده ام پول توجیبی نگیرم.
باشگاه خبرنگاران جوان:آینده شغلی خود را چگونه پیش بینی می کنید؟
احمدی:قصد و هدف آینده من رسیدن به " خود آرمانی " است که در زندگیم مد نظر دارم و در نهایت حضور در جامعه پزشکی و خدمت به مردم منطقه اورامانات
باشگاه خبرنگاران جوان: دوست دارید در بیمارستان دولتی مشغول به کار شوید یا خصوصی؟
احمدی: من برای کار و درمان بیماران ترجیح می‌دهم که در بیمارستان‌های دولتی مشغول شوم زیرا متاسفانه بسیاری از مردم کشورمان توانایی پذیرش در بیمارستان‌های خصوصی را ندارند و اگر سیستم دولتی این اجازه را به من بدهد و امکاناتی در اختیار ما قرار دهد بعد از گذراندن دوران طرح در یکی بیمارستان های دولتی مشغول به کار می‌شوم.
باشگاه خبرنگاران جوان: نظرتان در مورد زندگی در خارج از کشور چیست؟
احمدی: هر کسی برای خود نیات و اهداف خاصی دارد اما من هیچ وقت نمی‌توانم برای زندگی به یک کشور غریبه سفر کنم. ممکن است برای ادامه تحصیل و گذراندن یک دوره آموزشی تکمیلی به خارج از کشور بروم زیرا معتقدم که انسان باید به مردم و کشور خودش خدمت کند و در عوض با استفاده از آموخته‌هایش برای هموطنانش قدم بردارد.
باشگاه خبرنگاران جوان: فعالیت در شرکت های دانش‌بنیان چقدر در پیشرفت دانشجویان تاثیر دارد؟
احمدی: شرکت‌های دانش‌بنیان از این جهت خوب است که نخبگان دانشگاهی را شناسایی و جذب خود می‌کند و اینگونه افراد با کار کردن در شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند ایده‌های خود را به محصول و علم خود را به ثروت تبدیل کنند و من هم در این زمینه بسیار علاقمندم تا در یک شرکت دانش‌بنیان که تجهیزات پزشکی تولید می‌کند در دوران دانشجویی مشغول به کار شوم.
باشگاه خبرنگاران جوان: نفر اول تجربی به چه سینی از سفره هفت سین علاقه‌مند است؟
احمدی: سبزه را می‌پسندم چون عاشق طبیعت و جنگل هستم.
باشگاه خبرنگاران جوان: دعای شما هنگام تحویل سال نو چیست؟
احمدی: مسلما اولین دعای من سلامتی و طول عمر والدینم است و سپس دعای حول حالنا الی احسن حال را برای عموم مردم می‌خوانم.
باشگاه خبرنگاران جوان: حس و حال شما در شب کنکور چگونه بود؟
احمدی با ذکر خاطره شیرین از شب کنکور سال گذشته‌اش گفت: من در شب کنکور تا حدودی دگرگون شده بودم به همین خاطر با خدا شروع به مناجات و راز و نیاز کردم و از خدا خواستم که هر کسی هر مقدار تلاشی کرده به آن دست پیدا کند و والدین با هر رتبه‌ای دلشان راضی و شاد شود و من نیز با توجه به تلاش و کوششی که کردم فردا آن رتبه را کسب کنم.
باشگاه خبرنگاران جوان: آیا با دوستان خود در دانشگاه شریف ارتباطی دارید؟
احمدی: هنوز با دوستانم در رشته مهندسی برق دانشگاه شریف ارتباط صمیمانه‌ای دارم و هر چند وقت یکبار به دیدن آنها می‌روم.
باشگاه خبرنگاران جوان: چه درخواستی از مسئولان فرهنگی دارید؟
احمدی: من از مسئولان فرهنگی می خواهم که کاری کنند تا سرانه مطالعه در کشور افزایش یابد و به نظرم با عیدی دادن کتاب به فرزندان می توان این کار با ارزش را انجام و ترویج داد. در پایان از شما به خاطر این گفت‌وگوی صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم و موفقیت روز افزون شما را از خداوند متعال مسئلت می نماییم.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۶۲۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!

ثبات نسبی بازار مسکن و کاهش انتظارات تورمی باعث کساد شدن بازار بخر و بفروش‌ها شده و به گفته واسطه‌های ملکی، برای آپارتمان‌هایی که با قیمت‌های اعلامی جدید عرضه می‌شوند مشتری چندانی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، فروردین امسال توقع مدنظر دلالان از بازار مسکن شهر تهران برآورده نشد. آن‌طور که واسطه‌های ملکی می‌گویند گروهی از متقاضیان سرمایه‌گذاری در بازار ملک که به شکل سنتی از نیمه دوم فروردین فعالیت خود را به منظور ارزیابی وضعیت این بازار آغاز می‌کنند با این برآورد که بازار مسکن در سال جاری ظرفیت رشد چندانی در مقایسه با بازارهای رقیب ندارد از خرید ملک منصرف شدند.

در حال حاضر تقاضای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن کاهش محسوسی در مقایسه با سال‌های گذشته دارد. با این حال به گفته مشاوران املاک، عده‌ای از بخر و بفروش‌ها فایل‌های زیر قیمت را در مناطق شمالی تهران خریداری و با سود بیش از نرخ تورم، آپارتمان مدنظر را فایل می‌کنند.

تقاضای مصرفی خرید مسکن نیز پس از رشدهایی که از اواخر سال ۱۳۹۶ آغاز شد و ادامه یافت به نوعی از بازار حذف شده است. با این اوصاف به نظر می‌رسد بازار ملک در اردیبهشت کم‌رونق‌تر از مدت مشابه سال گذشته باشد.

فروردین سال گذشته تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی در پایتخت ۱۷۵۷ فقره بود. اردیبهشت نیز ۴۳۵۹ فقره خرید و فروش آپارتمان در تهران انجام شد. اسفند ۱۴۰۲ این تعداد ۶۱۷۹ فقره بود.

درخصوص قیمت نیز طبق اعلام بانک مرکزی، میانگین قیمت هر متر مربع مسکن شهر تهران در فروردین و اردیبهشت پارسال به ترتیب ۶۶.۴ میلیون و ۷۵.۳ میلیون تومان بود. این رقم تا پایان سال به ۸۱.۴ میلیون تومان رسید که در مقایسه با اسفند سال قبل از آن ۲۴.۸ درصد رشد یافت.

با توجه به تورم عمومی حدود ۴۰ درصد و رشد حدود ۲۴ درصدی قیمت مسکن در پایتخت ارزیابی کارشناسان و فعالان بازار مسکن این است که این بازار از ظرفیت لازم برای رشد برخوردار نیست.

یکی از مشاوران املاک فعال در منطقه ۱ تهران درخصوص وضعیت بازار ملک در اردیبهشت به ایسنا گفت: بازار مسکن بی‌مشتری است. با وجود آن‌که در مناطق شمالی تهران بعضا میزان افزایش قیمت آپارتمان با نرخ دلار سنجیده می‌شود امسال میزان رشد آن به اندازه بازار ارز نبوده است.  قیمت‌های پیشنهادی تقریبا ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به اسفند بالا رفته اما خریدار وجود ندارد.

وی افزود: در منطقه ۱ میزان خرید و فروش، قیمت را تعیین نمی‌کند بلکه دلالان به منطقه قیمت می‌دهند. یک سری سرمایه‌گذار، واحدها را خریداری می‌کنند و اجاره هم نمی‌دهند. برای آن‌که مالیات خانه خالی مشمولشان نشود مثل ماشین، آپارتمان را با سند وکالتی واگذار می‌کنند. بخر و بفروش‌ها بین خودشان معامله می‌کنند ولی سند نمی‌زنند.

یکی از واسطه‌های ملکی در جنوب شرق تهران نیز گفت: با آمدن سال جدید، قیمت ملک مقداری تغییر کرد ولی تعداد مشتری تغییر چندانی نکرد. البته رکود به شدت پارسال نیست. در دفتر ما تقریبا هفته‌ای یک مبایعه‌نامه (خرید و فروش) امضا می‌شود اما این‌طور نیست که بگوییم بازار رونق گرفته است. نرخ‌های اعلامی مالکان هم ۱۰ تا ۱۵ درصد تغییر کرده ولی هنوز تثبیت نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمجید سخنگوی دولت از بانوی ورزشکار ایرانی بابت رکوردشکنی در آسیا
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم
  • افشا شد: قول‌های بارسا به ژاوی چه بود!‏
  • چگونه شریف در محله تاریخی طرشت ستاره خاورمیانه شد؟
  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود
  • گردهمایی موسسات مردمی گلستان در زمینه خانواده، جمعیت و هویت زن امروز در گرگان
  • قتل تکان‌دهنده مادر و پسر جوان توسط مرد نقاش
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه