Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-03@22:28:30 GMT

سوء استفاده آمریکا از برنامه هسته‌ای کره شمالی

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۶۲۵۹۸

به گزارش بولتن نیوز، کره شمالی اعلام کرد که آمریکا با سوء استفاده از برنامه هسته‌ای پیونگ‌یانگ قصد دارد مخالفت خود با منع گسترش سلاح‌های اتمی را پنهان کند.

«ری سونگ-چول» نماینده کره شمالی در سازمان ملل روز پنجشنبه در مصاحبه با «آسوشیتد پرس» ضمن بیان این مطلب، گفت که آمریکا قصد دارد با ساختن و در اختیار گرفتن سلاح‌های اتمی، از هرگونه تهاجم علیه خود جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در این مصاحبه افزود: آمریکا نخستین کشوری بود که از سلاح اتمی، در جریان جنگ جهانی دوم علیه ژاپن، استفاده کرد و اکنون نیز همچنان از تسلیحات هسته‌ای خود برای تهدید و ارعاب دیگر کشورها و به خصوص کره شمالی استفاده می‌کند.

این مقام کره شمالی اعلام کرد که این سخنان را در پاسخ به اظهارات روز دوشنبه «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل بیان می‌کند که گفته بود: به دلیل اینکه برخی دیگر از کشورها پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی را امضا و اجرا نخواهند کرد، آمریکا در نشست سازمان ملل در خصوص منع گسترش سلاح‌های اتمی شرکت نمی‌کند.

ری سونگ در ادامه افزود: کره شمالی نیز از تلاش برای از بین بردن سلاح‌های اتمی حمایت می‌کند اما تا زمان اجرای این امر و پاک‌سازی جهان از سلاح‌های هسته‌ای، از برنامه هسته‌ای خود دست بر نخواهد داشت

وی ضمن اشاره به مانور مشترک آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره گفت: کره شمالی به دلیل اجرای رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی که با حضور نیروهای ویژه و تمام امکانات راهبردی هسته‌ای و نیز با هدف تهاجم علیه کره شمالی انجام می‌شود، در نشست منع گسترش سلاح‌های اتمی شرکت نخواهد کرد.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۶۲۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با حضور رافائل گروسی رئیس سازمان انرژی اتمی در ایران اظهار کرد: گروسی در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای سخنرانی می‌کند.

وی افزود: اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای هفته آینده برگزار می‌شود، ۱۸۰ ارائه توسط شرکت کنندگان غیرایرانی خواهد بود که یک اتفاق بزرگ است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بازرسی‌های آژانس مستمرا در چارچوب پادمان از سایت‌های هسته‌ای ایران در حال انجام است.  همواره در خصوص مسائل پادمانی با آژانس در حال گفت‌وگو و تعامل هستیم.

اسلامی با تأکید بر اینکه از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود، ادامه داد: از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست.

وی ادامه داد: گروسی دیدار‌هایی در ایران دیدار‌هایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: مطمئنیم این گفت‌وگو کمک می‌کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شودو بتوانیم در چارچوب پادمان و ان- پی- تی روابط‌مان را با آژانس تقویت کنیم.

اسلامی گفت: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز هستند برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند