Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جهانگیر گفت: طی سال گذشته بیش از۳۸۰هزار نفر از زندانیان در کلاس های آموزش قرآن در بخش های مختلف قرائت، تفسیر، تجوید و… شرکت کرده‌اند. اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندانها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان اظهارکرد: طی سال گذشته بیش از۳۸۰هزار نفر از زندانیان در کلاس های آموزش قرآن در بخش های مختلف قرائت، تفسیر، تجوید و… شرکت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی قرآن و نماز را دو محور عمده برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندان ها عنوان کرد و گفت: قرار گرفتن سازمان زندان ها در بین دستگاه های برتر در زمینه اقامه نماز طی سالیان اخیر نشان دهنده اهتمام جدی به این امر مهم در زندان هاست.
جهانگیر در ادامه بیان کرد: بیش از 77 هزار زندانی در کلاس های روخوانی، 58 هزار نفر در کلاس های روانخوانی و 33 هزار نفر در کلاس های تجوید شرکت کرده اند.
رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه اضافه کرد: 18 هزار و 973 نفر از زندانیان موفق به حفظ یک جزء تا کل قران کریم شده اند که در رشته قرائت 13 هزار و 828 نفر، ترتیل 14 هزار و 950 نفر و اذان 10 هزار و 905 نفر آمار اعلام شده است .
وی تصریح کرد :با توجه به آموزه های مترقی دین مبین اسلام در تربیت انسان ها در مجموعه زندان های کشور تلاش شده است تا آموزش های دینی در راس برنامه های اصلاحی و تربیتی قرار گیرد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۶۷۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان نخستین مدرسه در زندان تبریز

در این مراسم از ۱۷ معلم مدرسه دولتی امید در زندان مرکزی تبریز و فعالان آموزشی این زندان قدردانی شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در این مراسم با اشاره به نقش و جایگاه معلم در تربیت و آموزش و ارتقای مهارت و رشد و شکوفایی حوزه‌های مختلف تاکید کرد: اگر از دستگاه تعلیم و تربیت غفلت کنیم خسارت‌های جبران ناپذیری به کشور وارد می‌شود.

علیلو افزود: متاسفانه دولت‌ها به جایگاه آموزش و پرورش آنچنان که شایسته است توجه نمی‌کنند و بعضا در راستای منافع سیاسی و جناحی خود استفاده کرده اند و معلمان عاشق و دلسوز به خاطر رفتار‌های سیاسی از گردونه خارج شده اند.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه توانمندسازی و آموزش مددجویان از اولویت‌های برنامه‌های تحولی قوه قضائیه است گفت: مدرسه دولتی برای اولین بار در کشور در زندان تبریز برای زندانیان بازمانده از تحصیل دایر شده وتاکنون ۵۸ نفر از آن فارغ التحصیل شده اند.

جوادی تعداد مددجویان در حال تحصیل در این واحد آموزشی را ۲۲۴ نفر در مقاطع تحصیلی نهضت سوادآموزی، ابتدایی و متوسطه عنوان کرد و خواستار مشارکت خیران برای توسعه آموزش در زندان‌های استان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است
  • تجلیل از معلمان نخستین مدرسه در زندان تبریز
  • ۱۵ هزارکرمانی در طرح زندگی با آیه ها حافظ ۳۰ آیه‌ منتخب قرآن شدند
  • برگزاری کلاس‌ بازیگری برای دانش‌آموزان تهرانی | نقش‌آفرینی هنرجوها در سریال‌های تلویزیونی
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • ۱۱۴ حافظ در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک آذربایجان‌غربی شرکت کردند
  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند