Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@14:17:05 GMT

ماراتن تهران؛ ساخت پل ميان ايران و آمريکا

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۶۹۰۶۷

خبرگزاري آريا- اولين ماراتن تهران مي خواهد پل هايي با آمريکا ايجاد کند.
به گزارش سرويس ورزشي خبرگزاري آريا، خبرگزاري فرانسه از تهران گزارش داد برگزار کنندگان رقابت هاي دو ماراتن تهران روز جمعه اعلام کردند آمريکايي ها در ميان دوندگان بيش از 50 کشور که براي اولين رقابت هاي مارتن تهران ثبت نام کردند حضور دارند و اين به عنوان فرصتي براي «ساخت پل ها ميان ملت ها» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنين از زنان نيز براي ثبت نام در اين مسابقات که قرار است هفتم آوريل در خيابان هاي پايتخت ايران برگزار شود، دعوت شده است به شرطي که آنها به قوانين پوشش جمهوري اسلامي ايران احترام بگذارند. سال گذشته ، زنان در اولين دوره مارتن ايران که در شهر شيراز (جنوب) برگزار شد، حضور نداشتند.
يکي از برگزار کنندگان رقابت هاي دو ماراتن تهران به خبرگزاري فرانسه گفت 28 شرکت کننده آمريکايي در انتظار دريافت رواديد هستند. اما به عقيده وي ، اين زمان بيشتر به دليل بسته بودن ادارات به مناسبت تعطيلات سال نو در ايران است تا اينکه اقدامي تلافي جويانه براي تلاش هاي دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا براي جلوگيري از ورود شهروندان آمريکايي به ايران باشد.
زماني که ترامپ اولين حکم خود را در اين خصوص در ماه ژانويه امضاء کرد، تهران فوري در واکنش به اين اقدام اعلام کرد از ورود شهروندان ‌آمريکايي به ايران جلوگيري مي کند. اما پس از آنکه دادگستري آمريکا اجراي اين حکم را به تعليق درآورد، يک تيم تير و کمان ايران براي مسابقه وارد آمريکا شد. همچنين يک تيم کشتي آمريکا نيز به ايران آمد. همچنين دادگستري آمريکا حکم جديد مهاجراتي را که کاخ سفيد ششم مارس ابلاغ کرده بود، به حال تعليق درآورد. اين موضوع در ايران از حساسيت ويژه اي برخوردار است زيرا بيش از يک ميليون نفر از اتباع ايران در آمريکا زندگي مي کنند.
برگزار کنندگان اولين دوره مسابقه دو ماراتن تهران اميدوارند اين مسابقات «دوستي بين المللي را ارتقا دهد، پل هايي ايجاد کند و حصارها را بشکند».
تاکنون بيش از 360 نفر براي دويدن اين مسير 42 کيلومتري ميان برج آزادي و شرق تهران ثبت نام کرده اند. به همين مناسبت محدوديت هاي تردد در اين کلان شهر پر ترافيک و آلوده که 14 ميليون نفر جمعيت دارد ، اعمال مي شود.
برگزار کنندگان اميدوارند بيش از 1100 دونده در اين مسابقه شرکت کنند. در اين مسابقه مردان مي توانند شورت ورزشي و تي شرت هاي آستين کوتاه به تن کنند. زنان نيز بايد لباس بلند ورزشي به تن داشته باشند.

تاکنون 28 دونده آمريکايي براي شرکت در اولين دو ماراتن بين المللي اين کشور که جمعه آينده برگزار مي شود، ثبت نام کرده اند. (متن کامل خبر)

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۶۹۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بابک ثابت با اعلام این خبر گفت: جاماندگان آزمون اسفند ۱۴۰۲ و دانشجویان پزشکی که تا پایان خرداد ماه تمامی بخش های خود را در دوران کارآموزی به اتمام رسانده باشند می توانند در آزمون امسال شرکت کنند.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی افزود: با توجه به تعداد دانشجویان، این آزمون به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و در مراکز آزمون الکترونیک دانشگاه های منتخب برگزار می شود.

کد خبر 6097864

دیگر خبرها

  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • نخستین کارخانه مشترک میان مصر و آلستوم فرانسه
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی
  • جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • جان جیمز یوبل فعال ضدصهیونیسم آمریکایی در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار