Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-05@03:08:05 GMT

مرگ کودک معصوم کرمانی بدلیل عقرب گزیدگی + عکس

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۷۱۱۳۲

مرگ کودک معصوم کرمانی بدلیل عقرب گزیدگی + عکس

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، قصه تکراری مرگ کودکان معصوم جنوب کرمان بر اثر عقرب گزیدگی انگار تمامی ندارد.در آغازین روزهای سال جدید خبری ناگوار همه را به بهت فرو برد . اینبار دیگر کانون خبر زهکلوت و رمشک و چاه دادخدا نبود .شهر کهنوج جایی که بیمارستان 12 فروردین کهنوج تنها مرکز مجهز ارائه دهنده خدمات درمانی به 5 شهرستان جنوبی کرمان شامل،کهنوج،قلعه گنج،منوجان،رودبار جنوب،و فاریاب در آنجا قرار دارد و مردم برای التیام دردهایشان به آنجا مراجعه میکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و دیگر خبری از دیر رسیدن بیمار به مرکز درمانی نیست ولی باز هم همان قصه تکراری و مرگ کودکی دیگر در اثر عقرب گزیدگی


روز چهارشنبه صبح بهاری برای خانواده لورگی دیگر بهاری نبود و رنگ خزان به خود گرفت و دختر 8 ساله اشان جلوی چشمانشان چشم فرو بست.

لورگی از آشنایان راحیل به رودبارزمین گفت:صبح روز سه شنبه راحیل دچار عقرب گزیدگی میشود آن را به بیمارستان 12 فروردین کهنوج میرسانند و بعد از زدن آمپول و سرم و انجام آزمایشات به صورت سرپایی راحیل را ترخیص میکنند . اما بعد ازظهر دوباره حال راحیل بد میشود و آن را به بیمارستان می آورند و بعد از آزمایش مجدد میگویند که پلاکت خونش پایین آمده چیزی نیست و راحیل را بستری میکنند تا اینکه ساعت 12 شب دوباره حالش بد میشود و خون از گلویش می آید که به پرستار اطلاع میدهند که میگوید چیز مهمی نیست و عادی هست و ساعت 4 صبح دختر حالش وخیم میشود و سپیده دم چهارشنبه فوت میکند .

راحیل لورگی


کمبود تجهیزات پزشکی و قصور تیم پزشکی و پرستاری در این حادثه مشهود است

رئیسی که فرزندش هم تختی راحیل بود به رودبارزمین گفت: از مرگ راحیل بسیار متاثر شدم کودک معصوم هم تخت بچه ی من بود و از نزدیک وضعیت ایشان را مشاهده میکردم بیماری که توسط عقرب گزیده میشود باید بستری شود به شکل مداوم تحت نظر باشد. نمیدانم با کدام منطق و دلیل پرسنل پزشکی و پرستاری به وجدانشان اجازه داده اند که سرپایی درمان بشود حداقل باید بستری میشد و پس از بهبودی کامل ترخیص میشد. آنچه آن شب مشاهده کردم راحیل دو مرتبه استفراغ کرد و میگفت سر گیجه دارم و همراهان بیمار چند مرتبه با دکتر اورژانس و پرستار کشیک اطلاع دادند میگفتند این طبیعی است. ساعت 2 بامداد همراه راحیل را جلو آزمایشگاه دیدم که نمونه ها را تحویل میداد به رنگ خون بود . تا ساعت 4بامداد همراه بچه ام بودم که با راحیل هم تخت بود اورژانس شلوغ بود و فقط یک پزشک عمومی و چندپرستار حضور داشتند. آیا حضور یک پزشک عمومی پاسخگوی این همه بیمار هست ؟ کمبود تجهیزات پزشکی و قصور تیم پزشکی و پرستاری در این حادثه مشهود است . آیا در محرومترین ودور افتاده ترین جزایر اقیانوس آرام کودکی به خاطر عقرب زدگی فوت میکند ؟چنین حوادثی برای رودبارزمین ننگ است.بعد از این ماجرا فرزندم که به دلیل سرماخوردگی بستری بود را ترخیص و برای درمان به کرمان بردم و دیگر به بیمارستان و پزشکان اعتمادی ندارم.

این دخترکان مظلوم به کدامین گناه مرده اند؟

به رغم تکرار عقرب‌زدگی منجر به مرگ در جنوب کرمان، چرا تاکنون توجهی به رفع این مشکل نشده است.واقعا مشکل کجاست؟ در موارد قبلی مسئولین مردم و خانواده ها را مقصر قلمداد میکردند که یا به خود درمانی اکتفا کرده اند و یا بیمار را دیر به مراکز پزشکی و درمانی رسانده اند ولی با به بموقع رساندن راحیل آن هم به بیمارستان کهنوج باز شاهد مرگ کودکی دیگر بودیم و با توجه به پیش رو بودن فصل گرما نیش عقرب مردمان و کودکان جنوب را بیشتر تهدید میکند و آنطور که در جوابیه بیمارستان آمده است سرم این نوع عقرب در بازار وجود ندارد پس باید هنوز منتظر پرپر شدن کودکان جنوب بر اثر نیش عقرب باشیم. آیا زمان آن نرسیده که وزارت بهداشت اقدامی جدی برای مقابله با مرگ کودکان جنوب کرمان در اثر عقرب گزیدگی انجام دهد؟ آیا مرگ فاطمه 6 ساله و الناز 3 ساله و رودابه 5 ساله و سارا 1ساله و راحیل 8 ساله نباید صدای نماینده محترم پنج شهرستان جنوبی را در مجلس در بیاورد و از وزیر بهداشت و درمان توضیحی بخواهد که «این دخترکان مظلوم به کدامین گناه مرده اند؟

فردا

110

این اخبار را از دست ندهید:

خانم و آقای قاتل در حبس با هم عروسی کردند! + عکس «عمو اسدالله» فوت شد + عکس به طرف دختر ۱۹ ساله رفتم و او را تکان دادم / او را با موتور با خودم بردم! به‌ طورپنهانی در ارتباط بودیم! / لبخندهای شیطانی‌اش دلم را لرزاند و اسیر هوا‌ وهوس شدم دامادمان درگیر مسائل غیراخلاقی بود / در اتاق خواب با هم صحبت کردیم که ناگهان..

اخبار پیشنهادی دیگر:

در برگزاری مراسم خواستگاری در نظام آباد این اتفاق کثیف افتاد! + عکس مادرم وقتی متوجه ارتباط پدرم با دختران دیگر شد او هم تصمیم به خیانت گرفت! مسافر 33 ساله پراید وقتی حرف های زن 23 ساله را در پرایدش شنید نقشه تجاوزش را کشید! اتفاقی ناگوار برای پسر سردار شیرودی + عکس های صحنه بسیار تلخ! تجاوز مرد کثیف به زن جوان در طول پرواز و مسافرت با هواپیما! مرد جوان با همدستی این زن نقشه کثیفی برای فرامرز کشیده بودند که.. نقشه کثیف جوان 16 ساله برای معلمش/ او می خواست آبرويم را در محل كارم ببرد! جوانی که حین مصرف نوشابه، متوجه وجود موش مُرده داخل بطری شد + عکس خانم معلم ایرانی در آتش دانش آموزان سوخت؟! ببینید این پسر جوان بعد از انفجار سیگار چه به روز صورتش آمد! / عکس + 14

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۷۱۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای مفقود شدن «یسنای» ۴ ساله در گلستان

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مادر دختر بچه چهارساله کلاله‌ای به نام «یسنا دیدار» بعد از ظهر روز یکشنبه به همراه فرزندش برای کار به مزرعه رفته بود و بنابر اظهارات خودش بر اثر غفلت، کودک از او فاصله گرفته و به دلیل اینکه ارتفاع و حجم محصولات کشاورزی بالا بوده کودک مفقود می‌شود.

بیشتر بخوانید: قتل ۲ برادر در نمایشگاه ماشین با وینچستر

با گذشت ۵ روز از مفقود شدن «یسنا دیدار»، دختر ۴ساله گلستانی، هنوز هیچ اثری از وی به دست نیامده است. چند روزی است که در گلستان موضوع مفقود شدن یسنای ۴ساله در روستای یلی بدراق کلاله در صدر اخبار قرار دارد.

مادر دختر بچه چهارساله کلاله‌ای به نام «یسنا دیدار» بعد از ظهر روز یکشنبه به همراه فرزندش برای کار به مزرعه رفته بود و بنابر اظهارات خودش بر اثر غفلت، کودک از او فاصله گرفته و به دلیل اینکه ارتفاع و حجم محصولات کشاورزی بالا بوده کودک مفقود می‌شود. به طوری که ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۹ اردیبهشت گم‌شدن یک دختر ۴ساله در زمین‌های کشاورزی روستای «یلی بدراق کلاله» از سوی بخشداری به هلال‌احمر گلستان گزارش شد.

از همان دقایق اولیه بروز این حادثه گروه‌های امدادی محلی و نیروهای امداد و نجات هلال احمر گلستان دست به کار شده و کار جستجو برای یافتن این دختر خردسال را آغاز می‌کنند.

در چند روز گذشته تیم‌های مختلف امدادی همراه با تجهیزات مختلف به منطقه گسیل داده شدند و کار تجسس را انجام دادند، اما متاسفانه هنوز آثاری از این دختر بچه یافت نشده است.

مدیر عامل هلال احمر گلستان قاسم غریب آبادی می‌گوید از لحظات اولیه عملیات امدادی با ظرفیت ۱۵۰ نیروی امدادی آغاز شد و کار تجسس با وسائلی همچون کوادکوپتر، هلی شات، سگ‌های جستجوگر و بالگرد هلال احمر همچنان ادامه دارد.

به گفته غریب آبادی تا شعاع ۵ کیلیومتری منطقه طی سه بار مداوم مورد تجسس قرار گرفته است اما علی رغم تجسس ۵ روزه، متاسفانه هنوز هیچ آثاری از این دختر بچه ۴ساله پیدا نشده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1229279 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • نجات کودک ۱۰ ساله خوسفی با تلاش نیرو‌های هلال احمر
  • پشت پرده ماجرای یسنا دختر گمشده
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • یسنا ۴ ساله بعد از ۵ روز زنده پیدا شد | او کجا مانده بود؟ +فیلم لحظه پیدا شدن
  • ماجرای مفقود شدن «یسنای» ۴ ساله در گلستان
  • مرگ کودک ۷ ساله در مازندران با سقوط کمد
  • سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر
  • سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر شد
  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی