Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@20:47:00 GMT

چگونه فايل هاي پاک شده iCloud را بازگرداني کنيم؟

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۷۲۹۰۲

خبرگزاري آريا - تا به حال براي تان پيش آمده است که فايل هاي موجود در آي کلود (iCloud) خود را به اشتباه پاک کنيد؟ بد نيست بدانيد که آي کلود راهي بسيار مناسب براي کار با فايل ها به شمار مي رود. متأسفانه زماني که برخي از اين فايل ها به اشتباه حذف شوند، روش هاي سنتي براي بازيابي آن ها هميشه به درستي کار نمي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين مطلب قصد داريم روش بازگرداني فايل هاي پاک شده آي کلود به حالت قبل را از طريق همين سرويس به شما آموزش دهيم؛ تا پايان با ما همراه باشيد.
يک روش سادهاگر از همان مکي استفاده مي کنيد که فايل هاي آي کلود را در آن پاک کرده بوديد، قادر هستيد اين فايل ها را از طريق سطل زباله (Trash) سيستم خود بازگردانيد. اگر قادر به بازگرداندن فايل هاي خود از سطل زباله نيستيد اصلاً نگران نباشيد؛ اين روند طبيعي است. سطل زباله را با دوبار کليک کردن روي آيکون آن در داک دسکتاپ تان باز نماييد.
همچنين اگر مايل هستيد پيدا کردن اپليکيشن فوق  از طريق ابزار Finder هستيد، به ابزار Command رفته و از فرمان Trash./ استفاده کنيد.

پس از پيدا کردن سطل زباله در Finder، روي آن کليک راست کرده و گزينه Put Back را انتخاب کنيد. انجام اين فرآيند روي همان مکي که در حال استفاده از آن بوديد، سبب برگشتن فايل ها به آي کلود مي شود. اما چه مي شود اگر روي iOS يا مک ديگري به فايل هاي خود نياز داشته باشيد؟ در حالت کلي براي اين کار بايد اقدامات بيشتري انجام دهيد.
استفاده از iCloud.comاولين کاري که بايد بکنيد بهره گيري از يک مرورگر روي رايانه شخصي و يا مک تان است. به iCloud.com برويد و وارد سايت شويد. همچنين مستلزم فعال کردن احراز هويت دو فاکتوري iCloud هستيد. اگر اين کار را انجام نداده ايد، پس از ورود به سرويس فوق حتماً اين گزينه را تنظيم نماييد.
با ورود به اين وبسايت با آيکون هايي که پيش از اين نيز روي ديوايس هاي خود ديده بوديد مواجه خواهيد شد. روي گزينه Settings کليک نموده، به سمت پايين صفحه اسکرول کنيد و سپس از قسمت Advanced روي گزينه Restore Files ضربه بزنيد.

پس از آن پنجره اي به صورت پاپ آپ باز مي شود که تمام فايل هاي پاک شده از حساب کاربري شخصي iCloud تان طي 30 روز گذشته به همراه مدت زماني که قادر به باز گرداندن آن ها هستيد را به شما نشان مي دهد. فايل هايي که مي خواهيد بازگرداني شوند را تيک دار کنيد و سپس روي گزينه Restore ضربه بزنيد.
همچنين اگر مي خواهيد فايلي به صورت کامل از روي سرويس iCloud شما حذف شود، تها کافيست روي گزينه Delete کليک نماييد.

هنگامي که روند بازگرداني با موفقيت به پايان رسيد مي توانيد مجدداً روي سيستم مکي که از آن استفاده مي کنيد وارد آي کلود شويد و بررسي نماييد که فايل ها در محل صحيح خود قرار دارند يا خير.

Time Machineاين محدوديت 30 روزه بدان معناست که فايل هاي قديمي تر از طريق آي کلود قابل بازگرداني نيستند. اين در حالي است که اگر از نسخه پشتيبان Time Machine بهره مند هستيد، مي توانيد فايل هاي پاک شده را مجدداً بازگرداني نماييد. به سادگي روي لينک iCloud Drive موجود در ابزار Finder کليک کنيد.
سپس در نوار منو به سراغ آيکن Time Machine برويد و گزينه Enter Time Machine را انتخاب نماييد.

با گذر از اين مرحله آخرين تاريخي که مي دانيد فايل ها در آي کلود ذخيره شده اند را پيدا کنيد. براي منتقل کردن پوشه ها به تاريخ مورد نظر کافيست روي رديف هر يک کليک کنيد. پس از آن فايل ها را هايلايت کرده و روي گزينه Restore ضربه بزنيد. حالا مشاهده خواهيد کرد که فايل ها به پوشه صحيح خود در آي کلود باز گشته اند.

در صورتي که هنوز در ابزار Finder خود از کليدهاي ميانبر بي بهره هستيد، بايد بگوييم که فايل هاي آي کلود شما در مسير Username/Library/Mobile Documents قرار دارند. علاوه بر آن بايد قادر به ديدن فايل هاي مخفي نيز باشيد. کافيست به هنگام کليک کردن روي گزينه Go جهت مشاهده گزينه هاي موجود براي رفتن به پوشه Library، کليد Shift را نگه داريد.
راه هاي ديگري نيز وجود دارندروش هاي متنوع ديگري نيز براي بازگرداندن فايل ها از طريق وبسايت آي کلود وجود دارد. در اين روش ها نيازي نيست از فايل ها پشتيبان اوليه تهيه نماييد. با اين حال به نظر مي رسد که همچنان محدوديت 30 روزه گريبان گيرتان شود.

در همان پنجره پاپ آپي که براي بازگرداني فايل ها پيش از اين مشاهده کرده بوديد، تب هايي براي بازگرداني انواع ورودي ها از قبيل اطلاعات تماس، تقويم و بوکمارک ها نيز وجود دارد. با کليک روي هر يک از اين گزينه ها فهرستي از آخرين تغييرات همراه با برچسب زمان به کاربر نشان داده مي شود.
البته اين ويژگي محدوديت هايي نيز دارد. به عنوان مثال نمي توانيد ببينيد که چه تغييراتي بازگرداني مي شوند. براي بازگرداندن ورودي مورد نظر روي گزينه Restore که درسمت راست تصوير وجود دارد، کليک نماييد. با انجام اين کار يک پنجره پاپ آپ جديد براي تان باز مي شود؛ در اين پنجره نيز روي گزينه Restore ضربه بزنيد.
فرآيند بازگرداني بسته به اطلاعات تان ممکن است مدتي به طول انجامد. اگر در حال باز گرداني Calendars و Reminders هستيد بايد بدانيد که اين ورودي ها به هنگام بازگرداني اطلاعات به اشتراک گذاري شده خود را از دست مي دهند. بنابراين لازم است تا پس از بازگرداني مجدداً آن ها را به اشتراک بگذاريد.
آي کلود گزينه اي مناسب براي باز گرداني فايل هااگر روي مک خود از آي کلود مانند يک نوع درايو دراپ باکس استفاده مي کنيد، بايد بگوييم که انجام اين کار مسئله اي ندارد. با اين حال بهره وري سنگين و بلند مدت از اين سرويس روي ديوايس هايي چون آي پد غيرقابل قبول است. علاوه بر اپليکيشن آي کلود درايو روي سيستم عامل iOS، براي بهره گيري از قابليت هاي بازگرداني مي توانيد از نسخه تحت وب آن نيز استفاده نماييد.
عليرغم مشکلاتي که در روند بازگرداني فايل ها از طريق آي کلود وجود دارد، ديدن توانايي اين سرويس در بازگرداني بسياري از داده هاي مهم قطعاً لذت بخش خواهد بود. آيا تا به حال از سرويس هاي ابري ديگر براي بازگرداني اطلاعات خود استفاده کرده ايد؟ نظرتان راجع به قابليت هاي آي کلود چيست؟ تجربيات خود را در اين زمينه با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذاريد.
در بخش تکنولوژي ديجياتو بخوانيد:

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۷۲۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات گوگل مپس برای گوشی‌های اندرویدی از راه می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، این طراحی تجربه ناوبری راحت تری را ارائه می کند. بسیاری از پنل های اطلاع رسانی با پنجره های کوچک تر جایگزین می شوند و این امر به کاربران اجازه می دهد تا هنگام بررسی جزییات، بخشی از نقشه را در پس زمینه ببیند به این ترتیب بستر مورد نیاز فراهم می شود.

گوشه های پنجره های اطلاعاتی گردتر هستند و بستن یا اشتراک گذاری اطلاعات با گزینه های قابل دسترس ساده تر می شود.

یکی دیگر از تغییرات مهم در این زمینه کنترل جهت ها است. اکنون حوزه های مبدا و مقصد روی نقشه شناور می شوند و همزمان گزینه های حمل ونقل مختلف به پایین نمایشگر منتقل شده اند. این امر به یک تجربه نقشه محور تبدیل شده است.

گوگل به طور رسمی زمان عرضه را اعلام نکرده اما گسترش بازه زمانی آزمایش حاکی از آن است که تغییرات به زودی ارائه می شوند.

کد خبر 6097939 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ارنستو والورده و اشتفان کونتس، گزینه‌های جدید هدایت بایرن مونیخ
  • اندرویدی ها از وجود این فایل مخرب بی خبر هستند
  • ارسال فایل ۱۰۳ هزار تن گندم خریداری شده به بانک کشاورزی ایلام
  • هشدار مایکروسافت به اندرویدی‌ها
  • تغییرات گوگل مپس برای گوشی‌های اندرویدی از راه می‌رسد
  • اندرویدی‌ها از وجود این فایل مخرب بی‌خبر هستند
  • افشاگری مدیر رسانه اسبق استقلال علیه مدیرعامل جدید! + فایل صوتی
  • اریک تن هاخ گزینه مورد علاقه بایرن مونیخ و آژاکس
  • چگونه حساب لینکدین خود را برای همیشه حذف کنیم؟
  • دیگر عادی شده: یک گزینه دیگر به بایرن نه گفت!‏